Het laatste schrijversnieuws
De nieuwste boeken, weetjes over schrijvers, veelbelovende stories en kansrijke quizzen op een rijtje.
April doet wat ie wil
En dus doen alle users van Quizlet dat ook, zoals altijd. Echter was afgelopen maand ook weer dé maand dat de toch meestal wel nette en voorbeeldige crew van Quizlet zich even kon laten gaan. Het was immers weer 1 april begin vorige maand, zoals dat bij elke april het geval was en dit jaar werd Quizlet Fishlet. Behalve dat iedereen die dag gek werd van Comic Sans en overal vissen, hebben we er ook iets aan overgehouden, namelijk de Vis Smiley! En wie wil er nou niet al zijn Quizlet teksten opvrolijken met deze vrolijke vis? Ik moet zelf wel bekennen dat ik de Krokante Krab erg mis. Wie is er al benieuwd naar wat volgend jaar ons zal brengen?
Naast de aprilgrap stond Quizlets april echter nog in teken van iets heel anders. April is namelijk een Camp NaNoWriMo maand en dus hebben een heel aantal users weer kei hard gewerkt om een ditmaal zelf gekozen doel te bereiken. Voor velen betekende dit weinig slaap, schrijfstress met dipjes en momenten van triomfen en koffie. Heel veel koffie. Benieuwd naar hoe de Camp NaNoWriMo maand verlopen is voor de Q'ers? Neem dan vooral een kijkje in het topic! Daarnaast zijn alle winnaars natuurlijk in de triomfen lijst onderaan te vinden, want dat hebben ze meer dan verdiend.
De volgende Camp NaNoWriMo maand is in juli en dan mag je dus weeral zelf een doel kiezen. Schroom niet en doe dus vooral mee!
Lucht je Civil War?
Waarschijnlijk is het iedereen wel opgevallen dat er vooral in het Lucht je Hart topic opeens allemaal posts kwamen omtrent ene Stucky? En iets met burgeroorlogen, veel gefangirl en geship. Alles wat maar met de Avengers te maken had eigenlijk. Daarnaast zie ik ook een flinke hoos van Stucky/Bucky fanfics. Heb je al een abo op I am the weapon • Bucky Barnes of misschien Recovery • Bucky Barnes/Steve Rogers al gelezen? Q lijkt gedeeltelijk toch wel in de ban van de nieuwe Marvel film Civil War, de volgende Captain America film in de Avenger series. We zijn immers hier niet enkel boek-verslaafd. maar comics en films daarover gaan er ook zeker in. Eigenlijk elke mediavorm van onze fandoms gaan erin als warme broodjes. Ben jij al naar Civil War geweest (en nee, geen spoilers, ik heb een hamer en ik ben niet bang om hem te gebruiken)?
Op dat gebied is er overigens ook goed nieuws voor de Harry Potter fans. Er zijn namelijk wel plannen van J.K. Rowling zelf om het Harry Potter toneelstuk Cursed Child ook in andere landen te vertonen. Mocht je dus niet zo gelukkig zijn als ikzelf en in Londen naar het toneelstuk gaan, dan is er nog best eens kans dat je hem ergens anders kan zien. Misschien komt hij ooit zelfs nog wel naar België of Nederland, zoals ook de HP expo naar België komt dit jaar.
Daarnaast zijn ze druk bezig aan de Maze Runner films en misschien zoals elke schrijver dat heeft, kon James Dasher het niet laten even een opmerking te maken over zijn droom in zijn eigen film te mogen spelen. Echter gaat natuurlijk niemand Dylan vervangen. We zouden de acteur immers al bijna gaan missen bij het idee alleen al. Droom jij ook wel eens in een verfilming van jouw eigen boek te spelen? Ik in ieder geval zeker wel!
__________________________________________________________________________________________________________________
Boekennieuws
Deze maand komen er natuurlijk ook weer veel boeken uit. De goden-liefhebbers onder ons kunnen deze maand helemaal wegdromen in The Trials of Apollo Book One The Hidden Oracle van Rick Riordan die 3 mei uitgekomen is. De godenzoon Apollo heeft zijn vader kwaad gemaakt en wordt verbannen van Olympus, waardoor hij in New York terecht komt zonder zijn oude vertrouwde godenkrachten. Daar moet hij leren overleven, terwijl hij een manier moet zoeken om Zeus te overtuigen hem weer toe te laten op Olympus. Echter heeft een god natuurlijk vele monsterlijke vijanden... Al met al waarschijnlijk een spannend en avontuurlijk boek!
Verder is er ook een datum voor het tweede geïllustreerde Harry Potter boek te vinden. Persoonlijk vind ik de eerste echt super mooi, dus ik kan niet wachten tot 4 oktober 2016, als Harry Potter and the Chamber of Secrets dan geïllustreerd wordt uitgegeven. Het eerste boek is zeker een aanrader en de tweede zal dat dus ook zeker wel zijn. Vooral voor de echter Harry Potter fans natuurlijk!
Deze maand komen er natuurlijk ook weer veel boeken uit. De goden-liefhebbers onder ons kunnen deze maand helemaal wegdromen in The Trials of Apollo Book One The Hidden Oracle van Rick Riordan die 3 mei uitgekomen is. De godenzoon Apollo heeft zijn vader kwaad gemaakt en wordt verbannen van Olympus, waardoor hij in New York terecht komt zonder zijn oude vertrouwde godenkrachten. Daar moet hij leren overleven, terwijl hij een manier moet zoeken om Zeus te overtuigen hem weer toe te laten op Olympus. Echter heeft een god natuurlijk vele monsterlijke vijanden... Al met al waarschijnlijk een spannend en avontuurlijk boek!
Verder is er ook een datum voor het tweede geïllustreerde Harry Potter boek te vinden. Persoonlijk vind ik de eerste echt super mooi, dus ik kan niet wachten tot 4 oktober 2016, als Harry Potter and the Chamber of Secrets dan geïllustreerd wordt uitgegeven. Het eerste boek is zeker een aanrader en de tweede zal dat dus ook zeker wel zijn. Vooral voor de echter Harry Potter fans natuurlijk!
__________________________________________________________________________________________________________________
Veelbelovende Nieuwe Stories •TMD (Truly, Madly, Deeply) van Laryanue •VUUUUV • bonded, van Cuttlefish & Adephagia •Deer and the wolf van FearlessFire •You love me, I kill you (Luke Hemmings), van FallingLeave |
Veelbelovende Quizzen •Welke soort tijger ben jij?, door Krullie36 •Welk voorwerp heb jij sowieso nodig op vakantie?, door Alleen •Are you a Sinner or a Saint?, door Elsketjee |
__________________________________________________________________________________________________________________
Behaalde Triomfen
Deze maand heeft JarnesPotter haar eerste verhaal ooit afgerond! De laatste hoofdstukken moeten nog geactiveerd worden, maar I will see you again || The Hunger games is met ruim 50K wel af! Een super prestatie van haar! Gefeliciteerd!
Daarnaast heeft ALDL de short Rest In Peace afgerond! Ook iets om zeker trots op te zijn.
Camp NaNoWriMo Winnaars:
• Jily
• Bagans
• Jafar
• Ewijn
• _Rapunzel_
• Pontmercy
• Golden_Ratio
• tubbietoost
• Atrox
• Capybara
• Cuttlefish & Adephagia
• ALDL
Hartelijk gefeliciteerd allemaal! Jullie zijn stuk voor stuk toppers.
Ken jij nou ook een verhaal dat laatst is afgerond, of in de komende weken wordt afgerond, stuur dan vooral een pb naar Jafar!
Reageer (4)
Yaay mijn quiz!
8 jaar geledenNaNo winnaars: GEFELICITEEEEERD
8 jaar geledenFISHLET(fish)
8 jaar geledenIk vond Fishlet stiekem heel erg leuk c:
8 jaar geleden