Foto bij Chapter 6.3 ~ JDS

Ik weet het lang niet geschreven, maar me wifi lag eruit en ik had vorig weekend wedstrijd met me team waarbij we overigens wel 4e zijn geworden.
Maar ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden.
:)

''Ik ben benieuwd ik geloof er namelijk helemaal niks van.'' Zegt hij en ik kijk hem hoofdschuddend aan. ''Oh kom op Draco we weten allemaal dat jij een groot ego hebt en dat je door zoveel mogelijk meisjes gezoend wil worden. Je wordt toch al de player genoemd dus wat maakt het uit als Pansy je kust.'' Zeg ik en zie hem verward kijken. ''Heei Blaize. Pansy.'' Zeg ik en ga naast Blaize zitten waardoor Draco geen keus heeft en wel naast Pansy moet zitten. ''Dus Blaize ik wou je nog iets vragen over de roosters op het bord hier.'' Zeg ik en sleur Blaize mee naar het bord met de roosters. Langzaam aan begint hij het uit te leggen en aan te wijzen en ik ga zo staan dat ik ook Pansy en Draco goed zie. Nu kan Pansy haal slag slaan want er is voor de rest niemand in de leerlingenkamer, behalve Blaize en ik en wij letten nu toch niet echt op. ''Ja okee en wat zijn dit dan?'' Vraag ik door en zie in me ooghoek Pansy langzaam aan naar Draco toe leunen. ''Oh okee, wacht ik snap alleen dit niet echt. Is dit nou voor de lessen of de trainingstijden of wat is het?'' Probeer ik het uit te stellen, en heel eerlijk ik heb echt geen idee wat het is. Misschien is het ook maar goed dat ik het vraag, want ik ben nog al snel me rooster kwijt voor alles. ''Dankje Blaize dit moet me nu wel gaan helpen omdat ik negen van de tien keer me rooster kwijt ben.'' Zeg ik en draai me om waar ik, zoals voorspeld, Draco en Pansy zie zoenen. ''Uhm ik moet er van door.'' Hoor ik naast me en zie Blaize weg lopen. Ik sein nog naar Draco een: zei ik toch. Waarna ik achter Blaize aanloop en hem al snel zie zitten op de trap. ''Heei.'' Zeg ik en ga naast hem zitten. ''Ze komt er wel achter.'' Zeg ik en hij kijkt me verward aan. ''Oh kom op Blaize ik zie heus wel dat je Pansy leuk vind.'' Zeg ik en hij zucht. ''Nou je bent de eerste.'' Zegt hij en ik zucht zachtjes. ''Pansy moet het zelf alleen nog zien.'' Zeg ik en hij knikt. ''Het enigste probleem is, is dat ze dat niet gaat zien zolang Draco niemand heeft.'' Zegt hij en ik knik, want daar heeft hij een punt. ''Josie kan jij niet iets regelen. Het bal komt er aan en ik wil eigenlijk Pansy vragen, zou jij ervoor kunnen zorgen dat Draco of een ander iemand meeneemt of niet in de buurt is als ik der vraag?'' Ik kijk hem even aan en knik dan toch, Blaize verdient iemand die hij leuk vind en nou vind ik Pansy dan echt niet de aardigste en haat ik der, ga ik er toch voor zorgen dat zij Blaize ziet staan. ''Laat dat maar aan mij over vraag haar als je haar alleen hebt okee dat is het beste. Nou ga je mee terug of blijf je hier op deze steenkoude trap zitten?'' Vraag ik en hij lacht al weer wat. ''Ik kom mee.'' Zegt hij en staat op waarna we samen de leerlingenkamer in lopen. ''Pansy, uhm ik weet niet hoe ik dit ga zeggen. Luister, ik weet dat we slecht zijn begonnen dus laten we een nieuwe start maken en van de week samen naar Hogsemead gaan. Ik hoorde dat het bal er al snel aankomt en ik heb nog geen jurk.'' Zeg ik dan toch en ze knikt aarzelend. ''Okee is goed, op een nieuwe start dan maar.'' Zegt ze en glimlacht even naar me. ''Fijn op een nieuwe start.'' Zeg ik en plof op de bank naast Blaize. ''Wat ben je van plan.'' Hoor ik hem fluisteren en ik schud mijn hoofd. ''Wacht nou maar af.'' Zeg ik zachtjes en hij knikt dan toch maar. ''Welke les hebben we zo dadelijk?'' Vraag ik uit het niets en herinner me de uitleg van Blaize weer. ''Nee wacht dit kan ik zelf.'' Zeg ik en loop naar het bord en probeer onze klas te vinden. ''Potions.'' Zeg ik en de andere knikken. ''Je kan het wel Josie.'' Hoor ik Blaize zeggen en knik trots. Rustig aan lopen we naar het Potions lokaal waar me vader al ongeduldig staat te wachten. ''Ook fijn dat jullie nog konden komen.'' Zegt hij en we gaan rustig op onze plek zitten. Ik merk na een tijdje dat Pansy naast me is komen zitten wat me enigszins verbaast, maar het zal wel goed zijn. ''Okee nu dat we toch opnieuw beginnen. Het spijt me van eerst ik had je een kans moeten geven.'' Zegt ze uit het niets en ik knik. ''Geen probleem ik zou ook raar reageren als ik jou was, eerst wordt ik ingedeeld bij Griffendor en daarna wil ik naar Slytherin, maar heei iedereen maakt fouten.'' Zeg ik en volgens mij is Pansy de slechtste nog niet, je moet haar gewoon eerst leren kennen. ''Klas is over.'' Hoor ik professor Snape zeggen en ik loop samen met Pansy het lokaal uit. ''Weetje ik hoop echt dat Draco me gaat vragen.'' Zegt ze ineens en ik kijk haar vreemd aan. ''Voor het bal slimpie.'' ''Oh natuurlijk het bal, maar Draco serieus ik vind jou veel beter bij Blaize passen en Draco is een player vind ik. Wat heeft hij voor jou gedaan wat hij niet voor andere meisjes heeft gedaan?'' Vraag ik en zie haar nadenken. ''Wauw jij bent goed, je kijkt gewoon door mensen heen.'' Zegt ze en ik schud lachend me hoofd. ''Je weet toch wel Kelsey dat meisje een jaar hoger dan ons en ook een Slytherin, Milly haar beste vriendin, Stacey van Huffelpuff en dan heb je nog Adrie die bij jou op de kamer ligt. Hun alle vier zeggen dat ze een relatie hebben gehad met Draco en allemaal in de zelfde week. Ik weet niet wie ik moet geloven, maar het klinkt best verdacht.'' Zeg ik en Pansy staat me verbaast aan te kijken. ''Ik zeg het je meid als ik hun geloof, is hij sowieso een player.'' Zeg ik. ''Wie is een player?'' Hoor ik de stem van Draco en draai me naar hem om waar ik ook Blaize zie staan. ''Jij bent een player.'' Zeg ik en hij kijkt me verbaast aan. ''Ja jij, ik had het over jou.'' Zeg ik en loop naar onze tafel toe. ''Soms vraag ik me echt af wat er mis is met haar.'' Hoor ik Draco zeggen en gaat tegenover me zitten. ''Er is niks mis met me.'' Zeg ik glimlachend.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen