Hs13 Kyky:
Waarom zijn jullie zo rood, we vragen alleen maar waar de ijsjes vandaan komen." zegt Mem verbaast als ik Xavier aankijk. "Ooh, ik snap het al. We hebben jullie kleffe momentje verstoord." zegt ze. "De ijskraam staat iets verderop, die kant op." zegt Xavier en Mem en Torch beginnen te sprinten. "Pfff... Die zijn ook weer weg." zeg ik opgelucht en ik laat mijn hoofd weer terug op Xavier schouder zakken. Ik hou mijn ijsje hierdoor schuin en knoei op mijn en Xavier broek. Xavier springt op en sprint achter Torch en Mem aan. "Wacht waar ga je heen?!?" roep ik als ik het groepje achterna sprint.
Als we bij de ijskraam aankomen zie ik dat Xavier als enige een papieren doekje pakt. "Als je het had gevraagd had ik ook best een zakdoek voor je." zeg ik lachend als ik een pakje zakdoeken tevoorschijn haal. "En daar kom je nu pas mee." zegt Xavier. "Eigen schuld, dikke bult." plaag ik hem als ik zie dat Mem door het lachen bijna in haar ijsje stikt. Ik heb alleen geen idee hoe je dat dan voor mekaar moet krijgen maar goed met Mem weet je het maar nooit... "Dat was een goede." zegt ze lachend. "Pas jij nou maar gewoon op dat je niet in je ijsje stikt" zegt Torch hoofdschuddend terwijl hij een keertje op Mems rug klopt. Waarop Mem hem tegen zijn zij aanstoot en 'hij' zich verslikt. Hij begint flink te hoesten en Mem zegt droog: "nou ik zou zeggen: stik voorzichtig." Nu is het mijn beurt om dubbel te liggen van het lachen. "Als we hier nu toch allemaal zijn kunnen we er net zo goed een soort van dubbel-date van maken." oppert Mem. Ik kijk naar Xavier die instemmend knikt en zegt: "oké." Torch kijkt mem aan maar zegt dan ook: "oké." en zo lopen we met zijn allen terug naar het afgelegen stuk van het strand.
Als we daar eenmaal aankomen vraagt Xavier: "vind je het wel leuk dat je een wedstrijd tegen Raimon moet spelen?" Ik kijk bedenkelijk voor me uit en antwoord "ik vind het niet erg om tegen ze te spelen want ik kan mezelf nog altijd wijsmaken dat het een oefenwedstrijd is maar van de andere kant ben ik bang voor het resultaat..." Xavier kijkt me vragend aan als hij vraagt: "hoezo ben je bang voor het resultaat?" "Als wij winnen kwets ik misschien Raimon maar als Raimon wint..." ik stop midden in mijn zin zucht en vervolg "dan moeten we misschien allemaal bij elkaar weg." Nu zie ik Mem, Torch en Xavier ook benauwd kijken. "Zo heb ik het nog niet bekeken." zegt Xavier en daarna vervolgt hij "maar als hun winnen dan kunnen jullie toch nog steeds hier blijven en hoeven jullie toch niet persé terug." Ik schud mijn hoofd en zeg "ik wil ook graag Raimon terugzien want..." Ik word door Mem onderbrooken die roept "oké, genoeg ongezelligheid gehad. De rest van de avond word gezellig!!!" Torch, Xavier en ik knikken instemmend en zo hebben we nog een hele gezellige-drukke-melige avond gehad.
De volgende ochtend 6:30.
"AAH!!!" Ik word duf wakker en zie Xavier totaal doorweekt rechtop zitten. Ik trek de doorweekte deken weer over me heen en zeg "boh, kunnen jullie ons dan geen enkele dag goed wakker laten worden." "Hoe kan het dat jij hier ongevoelig voor bent?" vragen Torch en Xavier verbaasd. "Na een stuk of duizend keer zo gewekt te worden voel je het niet meer." Ik kijk Mem beschuldigend aan die naar het plafond kijkt en zegt "wat bedoel je? Ik heb je voordat we hiernaartoe komen nog noooooit zo gewekt!" ze legt er een extra sarcastisch toontje in en ik zeg: "dat van mij was maar een grapje." "Weet ik." zegt Mem geïrriteerd. Ik sta op en ga me klaarmaken om te trainen.
8:00
Als we in de eetzaal aankomen is het daar een drukte van jewelste. "O-oh." zeggen Torch en Xavier als ze Vader zien staan. "Wat is er?" vraagt Mem als ze net een broodje in haar mond stopt. "Hoe moeten wij dat weten? Ik weet alleen dat het een slecht teken is als Vader zich in de eetzaal waagt bij het ontbijt." zegt Torch. "Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd." zegt Mem. "KAN HET EVEN WAT STILLER!!!!!!!" Het was Vader die uit volle borst schreeuwde. "Ik heb vernomen dat Raimon nu heel dichtbij is. Het kan zijn dat ze er morgen zijn maar er bestaat zelfs een kans dat ze er vanavond al zijn." Des te meer woorden er uit Vaders mond komen des te benauwder ik ga kijken. "Het komt goed." fluistert Xavier als hij ziet dat ik het helemaal niet fijn vind. "Ik wil dat Genisis vandaag extra veel tijd besteed aan de training." zegt Vader voordat hij verdwijnt. Xavier heeft ondertussen mijn hand vastgepakt en Mem zegt: "Kyky zeur niet, jij hoeft maar een keer dit is mijn derde keer." Ik kijk haar boos aan en ze zwijgt meteen. "Geen woord meer over dat ik niet zielig moet doen." zeg ik met mijn broodje jam geheven. "Je durft toch niet te gooien." daagt Mem uit. Ik gooi het broodje die Mem ontwijkt en hij komt tegen die engerd van een Dvalin op. "Oeps..." zeg ik zacht. "Of je begint nu te rennen met als gevolg dat hij achter jou aanrent of je blijft stil zitten en ontketent een voedselgevecht." fluistert Xavier. "Voedselgevecht." zegt Mem al opgewekt. Ik grinnik en knik. Ik probeer zo onschuldig mogelijk te kijken als ik me een nieuw broodje smeer. "Wie deed dit?!?" roept Dvalin. Niemand reageert. "Oké, dan ga ik nu gooien naar wie ik denk dat het deed." zegt hij en hij gooit een broodje pindakaas tegen Jordans hoofd die achter mij zit. Hij reageert ook weer boos en begint ook met eten te gooien. Ik ben niet van plan om bekogeld te worden met eten en ik denkt dat Xavier en Torch er precies hetzelfde erover denken. Alleen Mem heeft haar broodje nog vast en smijt hem hard richting Bellatrix. Torch kan Mem nog maar net op tijd mee trekken voordat zij ook een broodje in haar gezicht heeft hangen. We lopen maar snel richting voetbalveld 6 want zo te horen loopt het dadelijk in de eetzaal nog flink uit de hand...
Reageer (3)
Medelijden met Jordan!
8 jaar geledenYeeesss!! Ze gingen echt op dubbeldatee
8 jaar geledenGeweldig!!
Hahahaha voedsel gevecht!!!!!! Lekker voor je Dvalin!!! Alleen wel een beetje sneu voor Jordan :')
Super geschreven!
Hahahahahaha Take that Dave!!!!!
8 jaar geledenSnel verder!!!