Hs6 Mem
Ik ren lachend naast Torch door de gangen. "Je had hun gezichten moeten zien, die opmerking was echt raak." zegt Torch. "Ja hé." zeg ik als we voor voetbalveld 3 stil blijven staan. Ik weet ook dat Kyky's opmerking raak was maar dat ga ik dus echt nooit of te nimmer toegeven, ik ben niet verliefd op iemand van Alius want zij hebben mij ontvoerd! Alhoewel ik er nu wel van ben overtuigd dat het allemaal gewoon mensen zijn, alleen die assistent van Opa misschien niet. Hij is gewoon eng. Torch wappert met een hand voor mij gezicht waardoor ik uit mijn gedachten opschrik. "Ja, wat is er? Ik was even aan het denken." zeg ik snel. "Ja, dat zagen we maar ik vroeg of je mee kwam want de training is zonder ons begonnen!" en inderdaad als ik naar onder kijk zie ik dat de training al begonnen is. "Waar wacht je nog op?!?" roep ik naar Torch als ik de trappen af ren. "Hé, allemaal wacht op mij, ik heb besloten om mee te doen!" roep ik. Ik hoor een paar mensen zeggen: "dat is ook voor de eerste keer." Ik hoor zelfs een paar mensen zingen: "for the first time in forever." Maar ik negeer het pak een bal van een teamgenoot af (ik weet nog niemands naam omdat ik daar eerder te lui voor was), en schiet hem met een ijbergschot (sorry we claimen even Gazels schot) het doel in. "Wauw, ik wist niet dat ze zo goed kon voetballen, ik wist niet eens dat meisjes zo goed konden voetballen." zegt Torch. Ik en alle andere meiden van Prominence draaien me naar hem om. "Ik zou maar gaan rennen als ik jou was." hoor ik iemand aders roepen. En met een luide strijdkreet rennen wij met zijn allen achter Torch aan door de gangen.
Als we moe beginnen te worden komt Opa eraan. "Wat is hier aan de hand?" vraagt hij. "Nou, Opa, Torch zei dat meisjes niet konden voetballen en toen zijn we achter hem aangegaan." Torch kijkt voorzichtig omhoog als alle meisjes achter mij instemmend knikken. Opa kijkt Torch boos aan. "Dat soort taalgebruik hebben wij hier niet." zegt hij droogjes waarna hij zich omdraait en zijn kamer weer inloopt. Ik pak Torch bij zijn kraag en sleep hem terug naar het voetbalveld. Alle jongens liggen in een deuk. "Torch ik dacht dat jij de meiden wel voor kon blijven." zegt een jongen. "Dat dacht ik ook totdat Vader kwam." zegt Torch. "Nou, Opa doet toch iets goeds, gelijkheid tussen jongens en meisjes!" roep ik. Iedereen kijkt me vragend aan als ik Opa zeg en dus leg ik uit: "ik noem Vader Opa omdat ik hem niet mag." Iedereen kijkt me aan met zo'n blik van: nu begrijpen we wat je hebt gezegd maar nog niet waarom je Vader niet mag. "Gaan we nog trainen of niet?!" roep ik vragend om onder de starende blikken uit te komen en zo gaan we verder trainen.
Als de training voorbij is en ik en Torch samen teruglopen naar onze kamer zien we Xavier en Kyky samen op bed zitten. Ze kijken meteen op als we binnenkomen en ik zeg "komen we op een verkeerd moment vragen of jullie meekomen naar de woonkamer." "Nee, hoor. We waren gewoon aan het praten." zegt Kyky met een tomatenkop. "Aha..." zeggen ik en Torch tegelijkertijd waardoor we weer twee boze blikken krijgen. "En jullie flikken het ons nooit meer om foto's te maken als we slapen!" roepen Kyky en Xavier als ik de badkamer inschiet om me op te frissen. Ik heb al lang iet meer zo goed getraind, misschien had Kyky gelijk en is het hier nog zo erg niet, ik moet er gewoon wat positiever tegenaan kijken, denk ik. Maar die gedachte word al snel weggevaagd als ik hoor: "hey, Mem, ben je klaar voor de wedstrijd morgen?" het was Torch die door de deur heen schreeuwde. "Welke wedstrijd?" vraag ik argwanend. "Die tegen Raimon natuurlijk daarom moeten we dadelijk naar de eetzaal, daar moeten we naartoe van Vader om te kunnen overleggen." Ik zie dat ik bleek word en zeg "Nee, daar ben ik niet klaar voor."
Als we even later in de eetzaal zitten, raar genoeg zitten Kyky en Xavier er ook bij, begint Vader met praten: "welkom Prominence, Kyky en Xavier. Prominence moet zoals bekend morgen spelen tegen Raimon, jullie vertrekken morgenvroeg om half negen zodat jullie zeker weten op tijd zijn. Zijn er nog vragen?" Ik zie dat Kyky haar hand opsteekt en Vader zegt: "Kyky, wat is er?" "Nou, waarom zitten ik en Xavier hier eigenlijk?" vraagt Kyky. "Jullie gaan mij verslag uitbrengen va de wedstrijd, dus jullie reizen met Prominence mee en daarna verstoppen jullie je, na de wedstrijd moeten jullie gewoon het veld oplopen en dan kunnen jullie terugreizen naar Alius. Anders moeten jullie lopen." zegt Vader. "Dus hoelaat moeten we dan ontbijten?" vraag ik. "Als ik het goed heb staat het ontbijt voor jullie om kwart voor acht klaar. Ik verwacht jullie allemaal om kwart over acht op voetbalveld 7 om de laatste voorbereidingen te treffen." En zo is het gesprek afgelopen en gaan we eten.
Als we klaar zijn met eten word ons letterlijk opgedragen om naar onze kamers te gaan, maar ik ga nog even naar de bibliotheek om een boek van Thea Stilton genaamd 'De Heks Van Al Het Kwaad' te lenen. (het is echt niet zo dat ik een boekenwurm ben hoor!). Daarna ga ik naar onze kamer en ga ik aan ons bureau zitten lezen als Kyky wakker word (ze ligt weer helemaal klef bij Xavier) en zegt: "Mem ga slapen, morgen word een lange dag." "Ja, dat weet ik zelf ook wel maar voordat ik ga slapen lees ik nog even zodat ik niet de hele tijd hoef te denken aan de wedstrijd en dan kan ik al helemaal niet slapen." Ik hoor Kyky zuchten en ze valt weer in slaap. Die is zo verliefd! Maar ja, ik ben volgens mij ook verliefd..... Maar misschien ook niet hoor!!
Reageer (2)
JAJAJAJAJAJAJAJAJAAA!!!
8 jaar geledenMem geeft het toe! Ze is verliefd op Tooorch!
Voel de ship
Kyky en Xavier zijn te cutee samen! Nawhhhh
Ik vraag me wel echt af hoe de wedstrijd tegen Raimon zal gaan...
En of Kyky en Xavier de wedstrijd kijken en een fatsoenlijk verslag kunnen schrijven of dat ze de hele tijd zitten te zoenen
Nu moet Mem straks als ze gaat slapen bij Torch in bed gaan liggen! Wel zo ver mogelijk bij hem vandaan, maar toch! En dan wordt Kyky wakker en ziet ze! Naaawwhhhh
SHIP IT SHIP IT SHIP IT SHIP IT
Geweldig!!! Vandaag zoveel te lezen!! Daarvoor krijgen jullie een: K U D O
Snel verder!
Run, Torch, Run!!!!!
Jawel meid, je bent duidelijk verliefd...
Love is in the air!!!!!!!
Snel verder!!! 8 jaar geleden