een goed plan is een begin

“Hoi,” blèrde ik er maar uit toen ze aankwam fietsen. “Hey, Garret.” Ze vertelde me dat ze iets met Bob heeft gehad in de periode dat Bobs vader omkwam. “Bob en ik spraken nooit af tussen 6 en 7 uur. Hij zei dat hij dan altijd even alleen wilde zijn om zijn vader te herdenken.” Ik luisterde vol verbazing omdat zij wist dat hij een weerwolf was. “Shania? Heeft hij bekend dat hij een weerwolf is?” “Nee, maar ik ben achter hem aangegaan en ik zag hem veranderen en ik had nog nooit zoiets gezien. Ik heb het uitgemaakt en ik zei dat ik als reden gaf dat ik verliefd was op een ander.” Ik vertelde het hele verhaal van hoe ik erachter kwam, maar het bleek dus dat zij de proef al had gedaan met wolfsbane en dat hij er niet tegen kon. Hij was gelijk twee weken ziek of zo omdat hij waarschijnlijk dacht dat er een bedreiging was, maar het was gewoon Shania. Ik vroeg aan Shania wat zij van het Maya-gebeuren vond en ze vond mijn theorie een stuk beter dan ik zelf vond. We zouden samen op onderzoek gaan, maar we hadden geen idee hoe.
Ik kwam thuis en kon alleen maar aan Shania denken en niet eens aan het weerwolfding. Volgens mij was ik weer verliefd. Eigenlijk was het niet heel handig, omdat we de komende tijd weer heel veel tijd samen gingen doorbrengen. Ik wist niet hoe ik het ging doen, maar stiekem had ik hoop.
Ik ontmoette Shania op school in de pauze en ik vertelde aan mijn vrienden dat ik bij Shania ging zitten. Ze waren nieuwsgierig, natuurlijk. Haha. Ik zei dat het niks was, maar dat het iets tussen onze families was. Dikke leugen, natuurlijk.
“Shania, wat wil je doen om het te bewijzen?” Ik zag haar nadenken en ze zei: “Garret, ik heb eigenlijk geen idee en ik denk dat ik erover na moet denken en misschien moet teruggaan naar Bob om achter zijn geheimen te komen.” Ik schrok en had gelijk geen hoop meer. “Maar Shania, dit gaat denk ik niet lukken, hoor.” Ze sprong op en zei: “Jawel! Want als hij mij in vertrouwen gaat nemen, vertelt hij het hele verhaal en dan komen we erachter.” Daar had ze gelijk in. Ik zei dat het goed was en liep terug naar de les.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen