Foto bij Chapter 6.2 ~ JDS

Me toetsweek ging niet als een van de beste ik had namelijk 2 onvoldoendes maar ik geef de hoop niet op en ga me toetsen die ik niet heb gehaald herkansen
Misschien dat ik daarom iets minder schrijf dan eerst want ik moet ze echt halen anders ga ik misschien niet over.
Maar geen zorgen iedere week komt sowieso een hoofdstukje ! :)

''Maar natuurlijk vertrouw ik je.'' Zegt ze best geloofwaardig en ik lach wat. ''Ik vroeg of je eerlijk wou antwoorden niet om mij beter te laten voelen.'' Zeg ik en ze lacht ook wat. ''Sorry ik wil je ook niet slecht laten voelen.'' ''Het geeft niet, nog één vraag. Verdenken jullie mij van iets?'' Vraag ik en zie Harry en Ron onze kant op kijken. ''Er is wel één ding waar vooral hun je van verdenken, je weet hoe ik ben ik heb liever eerst de feiten.'' Zegt ze en ik knik. ''Ze denken dat ik een dooddoener ben of niet?'' Vraag ik en Hermione zucht waarna ze kort knikt. ''Omdat jij van de feiten bent.'' Zeg ik simpel trek ik me mouwen onopvallend omhoog zodat Harry en Ron iets gaan denken. ''Probeer voorzichtig te kijken okee, dat houd het spannend voor die twee.'' Zeg ik en kijk hun kant uit terwijl hun zo snel mogelijk de andere kant op kijken. ''Ik geloof je.'' Zegt ze lachend terwijl we verder lopen als Neville ook eindelijk het lokaal uit is. ''Heei jongens.'' Zeg ik vrolijk tegen Harry en Ron negerend wat Hermione net zei. ''Heei.'' Zeggen ze beide wat kortaf en richten zich gelijk op Hermione. ''Ik geloof je niet Hermione, ik wil het zelf ook zien.'' Hoor ik Ron net iets te hard zeggen. ''Dan je vraag het.'' Zegt ze simpel en we zijn ondertussen al bij het kasteel aan gekomen. ''Okee zal ik doen.'' Zegt hij en ik rol met me ogen. ''Josie kom je bij ons zitten?'' Hoor ik ergens en zie Blaize staan. ''Ja natuurlijk ik kom er zo aan.'' Zeg ik en draai me nog om naar de rest. ''Ik zie jullie later okee. En als je iets wilt vragen, dan mag dat altijd.'' Zeg ik en draai me om waarna ik weg loop. ''Wacht Josie, ik heb een vraag.'' Zegt Harry en ik draai me om. ''Ben je een nou ja je weet wel.'' Begint hij en voordat Ron er tussen komt en grote fouten maakt trek ik allebei me mouwen omhoog en laat me armen zien. ''Nee dat ben ik niet.'' Zeg ik en loop weg naar Blaize en nog een paar andere. ''Josie daar ben je eindelijk.'' Zegt hij en ik neem tegenover hem plaats. ''Hoelang heb je eigenlijk al een bril?'' Vraagt Blaize uit het niets en ik lach wat. ''Al best lang, maar meestal heb ik lenzen in.'' Zeg ik en hij knikt. ''Daar zijn Draco en Pansy, zal ik vragen of ze hier komen zitten?'' Vraagt Blaize en ik kijk hem aan. ''Als je wilt dat Pansy en ik gaan bekvechten dan houd ik je zeker niet tegen.'' Zeg ik en richt me weer op me huiswerk. ''Draco, Pansy! Kom hier zitten!'' Hoor ik Blaize niet veel later en ik schud lachend me hoofd naar hem als ik hem breed zie glimlachen. ''Heei Blaize.'' Hoor ik Pansy zeggen en gaat naast Blaize zitten. ''Heei Blaize, Josie.'' Zegt Draco die naast mij komt zitten. ''Heei Draco.'' Zeg ik terwijl Blaize allebei begroet. ''Josie wat doe je eigenlijk?'' Vraagt Blaize die nu al tien minuten aan het staren is naar me blaadje. ''Oh wat huiswerk wat vandaag af moet zijn.'' zeg ik simpel en richt me daar weer op. ''Ik snap echt niet hoe je met haar kan omgaan Blaize.'' Hoor ik Pansy zeggen en ja hoor Pansy heeft de eerste stap gezet. ''Hoezo Josie is aardig echt waar.'' Zegt Blaize waarna ik hem bedank. ''Oh doe niet zo stom je kan veel beter krijgen.'' Zegt ze maar ik trek me er nog steeds niks van aan. ''Het is nog steeds de dochter van professor Snape dat weetje of niet soms.'' Gaat ze verder maar nog steeds schrijf ik rustig verder. ''Ik bedoel kijk naar der.'' Zegt ze en tja, me zin is af. ''Heb je ooit wel is naar jezelf gekeken of dat gaat zeker niet, de spiegel breekt zeker gelijk als jij daar in kijkt. Die denkt zeker die is zo lelijk dat ik er spontaan van breek.'' Zeg ik simpel en zie der gelijk gekwetst kijken. ''Nou dan moet ik je teleurstellen want dat is nog nooit gebeurd.'' Zegt ze en ik lach wat. ''Heei je bent nog jong er kan nog van alles gebeuren.'' Zeg ik waarna ze opstaat en Blaize mee trekt. ''Dus zijn wij er alleen nog.'' Zegt Draco en ik knik. ''Ja. Hij vind haar leuk of niet?'' Vraag ik en Draco kijkt me verbaast aan. ''Oh kom op het is van twintig meter afstand nog te zien. Blaize vind Pansy leuk.'' Zeg ik en Draco haalt zijn schouders op. ''Alsof jij dat niet weet jullie zijn beste vrienden, of hij durft het niet tegen je te zeggen omdat hij weet dat Pansy jou leuk vind.'' Zeg ik en nu kijkt Draco me helemaal confused aan. ''Ben je echt zo blind Draco?'' Vraag ik en hij knikt. ''Blijkbaar wel. Ik zie het niet hoor ze zijn gewoon vrienden en Pansy vind mij echt niet leuk.'' Zegt hij walgend en ik grinnik. ''Oh kom op iedere avond ligt ze zowat over je heen en geloof me als ze de kans zou krijgen om je te zoenen zou ze het zo doen.'' Zeg ik en zie Draco nadenken. ''Ze zit alleen naast me.'' ''Als jij over iemand heen liggen en kwijlen naast iemand zitten vind, dan ja.'' Zeg ik simpel en vouw het blaadje waar ik op aan het schrijven was dicht. Ik had besloten om een brief te sturen naar Bellatrix want tja ze heeft mij ook al een aantal keren geschreven. ''Maar maak je niet druk, ze zal het toch nog niet doen.'' Zeg ik en hij kijkt me vragend aan. ''Ze gaat je toch nog niet zoenen, iedere keer als ze het bijna wilt doen komt Blaize er tussen.'' Leg ik uit en hij knikt maar wat. ''Meiden ik begrijp er niks van.'' Zegt hij en ik lach wat. ''Ooit ga je het wel zien Draco, ik zorg wel een keer dat Blaize niet in de buurt is als ze je probeert te zoenen.'' Zeg ik en hij knikt. ''Okee deal. Ik wil wel eens zien of je gelijk hebt.'' Zegt hij en pakt het blaadje die ik net had dicht gevouwen. ''Draco, die is niet voor jou.'' Zeg ik en trek hem uit zijn handen waarna ik de brief in me zak doe. ''Voor wie is die dan wel?'' Vraagt hij gelijk, waarom moet hij toch ook zo nieuwsgierig zijn. ''Dat gaat je niks aan.'' Zeg ik kortaf en glimlach wat naar hem. ''Ga je mee naar leerlingenkamer, misschien kan ik het je gelijk laten zien.'' zeg ik.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen