Foto bij Chapter 6.1 ~ JDS

Lang niet geschreven ik weet het maar ik zat in me toetsweek, maar ik probeer sowieso iedere week één hoofdstukje te plaatsen.

Langzaam wordt ik wakker en om eerlijk te zijn het is raar om wakker te worden in een lege kamer. Ik pak me bril en doe hem al snel op, ik heb totaal geen zin in me lenzen vandaag en vandaag hoef ik toch niet trainen. Over morgen hebben we de wedstrijd al dus morgen trainen we nog één keer met zijn alle en daarna hebben we de wedstrijd. Om eerlijk te zijn heb ik er echt zin in, ik heb veel geleerd in één week en het team is zo slecht nog niet. Ik kleed me om in mijn gewaad en kam me haar nog waarna het losjes op me schouders valt. Make-up draag ik toch bijna nooit dus tja daar heb ik geen last van. Als ik beneden kom is de common room al leeg het is ook al acht uur en dan begint meestal het ontbijt. Langzaam aan loop ik de trap op naar de grote zaal toe waar Dumbledore blijkbaar met een speech bezig is. Geweldig nu gaat iedereen me zo akward aankijken, nu al helemaal omdat ze me voor het eerst zien met een bril. Als ik de deur open maak is het inderdaad in één klap stil en zijn alle ogen op mij gericht. ''Josie, alles okee?'' Vraagt Dumbledore en ik knik waarna ik naar de Slytherin tafel loop en ergens aan het einde ga zitten en iedereen me blijft aankijken, heel ongemakkelijk dit. ''Wacht is dat Josie?'' Hoor ik een paar mensen zeggen en ik zucht wat. ''Dan wens ik jullie een hele fijne dag en eet smakelijk.'' Eindigt Dumbledore waarna het eten op tafel verschijnt. ''Josie toch?'' Hoor ik iemand vragen en neem een hap van me broodje terwijl ik de jongen blijf aanstaren. ''Ja?'' Zeg ik uiteindelijk en hij gaat tegenover me zitten. ''Ik vroeg me af of je al plannen hebt dit weekend naar Hogsmeade?'' Vraagt hij, ik heb geen idee hoe die gozer heet maar ik mag hem niet. ''Nee niet dat ik weet.'' Zeg ik en ga verder met eten. ''Josie! Vergeet niet onze afspraak naar Hogsmeade, je was later maar Dumbledore heeft er net een aantal dingen over gezegd ik praat je zo wel bij.'' Hoor ik en zie Draco en Blaize staan. ''Oh ja, ja okee is goed.'' Zeg ik maar en eet me broodje verder. ''Dus je hebt wel plannen?'' Vraagt de jongen die blijkbaar nog steeds voor me zit. ''Blijkbaar wel ja.'' Zeg ik kortaf en pak de ochtend profeet, die ik begin te lezen. ''Dus je gaat met Draco?'' Vraagt hij door ik zucht. ''Geen idee eigenlijk.'' Zeg ik zonder op te kijken en lees verder. ''Je kan altijd met mij, ik bedoel kijk naar me.'' Zegt hij, ik haat zulk soort jongens. ''Nee liever niet.'' Zeg ik zonder op te kijken en ik hoor hem zuchten en uiteindelijk opstaan. Waarschijnlijk op naar zijn nieuwe slachtoffer. ''Heei Josie, vergeet niet onze training morgen.'' Zegt iemand van ons team, ik heb geen idee wie, het zal wel. Als ik klaar ben met eten besluit ik maar terug te gaan en me tanden te gaan poetsen. ''Je mag me wel bedanken hoor.'' Hoor ik een bekende stem zeggen en als ik me omdraai zie ik Draco staan. ''Uhm okee, bedankt. Zeg jij mag hier toch helemaal niet komen dit is mijn kamer.'' Zeg ik en ga verder met me tanden poetsen. ''Tja we doen allemaal wel eens dingen die niet mogen.'' Zegt hij simpel en ik knik. ''Ik moest deze trouwens geven aan je, het is van je vader.'' Zegt hij en loopt me kamer binnen en geeft hem aan me. ''Oh dankje.'' Zeg ik kort en spoel me mond nog met water waarna ik de brief open maak. Twee brieven wat een verrassing, de ene is vast van Bella. Rustig begin ik de brief te lezen maar merk al snel dat iemand probeert mee te lezen. ''Niet zo nieuwsgierig Draco, deze brief is niet voor jou ogen bestemd.'' Zeg ik en draai me om waarna ik de tweede brief te voorschijn haal. ''Deze wel.'' Zeg ik waar Draco's naam op staat en geef hem aan Draco. Als Draco eindelijk me kamer uit loop doe ik de deur achter me dicht en loop naar buiten richting de tuinen. ''Heei Josie, sinds wanneer heb jij eigenlijk een bril?'' Vraagt Hermione als ze naast me staat en ik kijk der verbaast aan. ''Oh natuurlijk, ik ben niet echt gewend om een bril te dragen, meestal heb ik me lenzen in. Maar ik heb al een aantal jaren me bril.'' Zeg ik en Hermione begint het gesprek over iets anders. ''Dus hoe gaat het nu eigenlijk op school?'' Vraagt Hermione en ik kijk haar vragend aan. ''Je hebt alleen thuis les gehad van je vader neem ik aan, dus hoe gaat het nu?'' ''Tot nu toe heel goed, ik begrijp alles pak alles snel op en tja achter standen heb ik gelukkig nog niet, maar anders weet ik naar wie ik toe moet.'' Zeg ik en knipoog naar der. ''Okee dames en heren de les is afgelast jullie hebben een tussen uur, de professor is ziek.'' Horen we en zien professor McGonagall staan. Bijna alle Slytherins zijn daar blij mee en rennen gelijk het lokaal uit, de meeste Griffendors ook wel maar Neville blijft bedroeft staan. ''Heei Neville, ga je mee?'' Vraag ik en hij kijkt me een beetje geschokt aan. ''Oh ja natuurlijk ik kom.'' Zegt hij en pakt rustig ze spullen. Hermione en ik wachten bij de deur en zien Harry en Ron al weg lopen, ze hebben een hekel aan dit vak en waarschijnlijk gaan ze ook niet meer alles aan mij vertellen. ''Hermione, ik weet dat Harry en Ron mij niet meer vertrouwen maar kan je eerlijk antwoord geven?'' Vraag ik en ze knikt. ''Vertrouw jij me?'' Ik zie dat ze van die vraag schrikt en weet dus eigenlijk het antwoord al.

Reageer (2)

  • Scamanderr

    Hoe ging je toetsweek? :)
    Snel verder!
    xx

    8 jaar geleden
  • VampireMouse

    Hoe is je toetsweek gegaan?
    Blij dat er weer een deeltje is! Ven benieuwd naar het antwoord van Hermoine(:
    X

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen