**048**
Voor de verandering een avondje voor mezelf gehad. En wel een rustig avondje. Een film, wat te drinken, wat te snoepen. Dat was mijn maandagavond. Ten minste dat was gister alweer. Nu is dinsdag en vanavond weer tennissen met Emily. Al ben ik op dit moment op mijn werk. Mijn leven lijkt momenteel een normaal ritme te hebben. Maandag voor mezelf, dinsdag met Emily, woensdag met Harry, donderdag weer voor Emily en dan is het weekend. Ja, en dan is Harry er. Met een zucht maak ik de paar bestellingen af en kijk ik op mijn horloge. Bijna klaar vandaag. Ik grinnik er zelf om, want ik zie Harry dan alleen op woensdag en in het weekend, maar toch Whatsappen we in mijn lunchpauze. Net als dat ik elke ochtend, of avond, een berichtje van hem krijg. Hij is echt de eerste waar ik aan denk als ik wakker wordt en mijn laatste gedachte voor ik weer in slaap val. Uit de doos pak ik een skinny broek. Samen met een fris blouse uit de doos er tegenover. Heb ik dan alles. Ja. Mooi. Bij de inpaktafel nog een laatste keer controleren en dan netjes in een doos doen. Dat, en dan de bestelling klaarzetten voor verzending. Iets dat ik binnen een kwartier gedaan heb en plak ik een sticker op de doos, waar de naam, adres en woonplaats op staan. Straks lekker tennissen, glimlach ik bij mezelf. Tegelijk haal ik mijn jas en tas uit mijn kluisje.
"Dag Jenni, ik heb mijn laatste bestelling gehad voor vandaag."
Ze knikt al. "Ik ben ook weg," zucht ze. "Het is altijd weer wennen om van die lange dagen te maken, na de feestdagen."
Lachend lopen we naar buiten en zie ik nog wat mensen op de parkeerplaats staan. "Tot morgen." Ik gooi mijn tas op de passagiersstoel en ga ik zitten. Vervolgens rij ik weg.
Even veeg ik het zweet van mijn voorhoofd en kijk ik naar Emily, die aan de andere kant van het veld staat. Ze serveert weer en sla ik de bal terug. Door zoveel mogelijk in het midden te blijven, is het makkelijk om de bal terug te spelen.
"Kom op, Em!" Ik glimlach naar haar en sla de bal met gemak over het net naar haar toe. "Heb je geen zin soms!"
Dat is blijkbaar net genoeg en komt de bal met een noodgang mijn kant op. "Hoe kom jij aan zoveel energie," roept ze terug.
Lachend, en licht hijgend, mep ik de bal ruim naar haar toe. "Misschien omdat ik gisteravond voor mezelf had! Luna genoot volgens mij ook van de rust!"
Emily schudt haar hoofd. "Weet je zeker dat het niet wat anders is!"
Die opmerking vind ik nu niet echt geplaatst en sla ik de bal letterlijk net over het net. "Moet dat nou echt!"
"Wat! Ik zeg niks verkeerd!" Ze haalt haar schouders op en komt naar het net toe. Eveneens dat ze de bal nu vasthoudt. "Ten slotte weet ik dat jullie nu wel het bed delen. Dat heb je me zelf verteld. Afgezien van de details maar die wil ik ook niet weten," rilt ze.
"Schei toch uit." Ik schiet in de lach. "En er zijn tig meiden die jaloers zijn op me, en juist het liefst wel details willen horen..."
"Daar ga je toch niet op in of wel?" Emily laat me niet uitpraten.
Afkeurend schud ik mijn hoofd. "Moet er niet aan denken, zeg. Kom nou. Dat blijft tussen Harry en mij."
Nu knikt Emily met een grijns. "Goed zo, dat hoort binnen de muren van de slaapkamer te blijven. Ik heb jou toch anders ook nooit details gegeven van toen ik nog met Phil samen was."
Ik zucht even en doe ik een paar stappen achteruit. "Zullen we nog even? En dan zo in de kantine nog wat drinken voor we naar huis gaan," stel ik voor.
"Prima, jij komt aan je trekken maar ik niet..."
"Emily," roep ik naar haar en zet ik boos mijn handen in mijn zij. "Waag het niet, dame."
Ze lacht, en wuift, het nu weg en serveert ze de bal weer.
Een uur later zijn we omgekleed en zitten we, met onze sporttassen, in de kantine. Samen met een glas drinken en wat te eten. Wat een makkelijke tosti is. Dat ligt nog luchtig op de maag.
"Hm, straks thuis lekker douchen en dan zo mijn bedje in," glimlacht Emily naar me. "Wat ga je het weekend doen?"
Nadenkend kauw ik op het laatste stukje van mijn tosti. Om eerst wat te hummen naar haar en slik ik mijn hap door. "Geen idee, afgelopen zaterdag ben ik wezen golfen met Harry maar zondag was een rustdag... Ik weet niet wat hij wilt doen, maar we kunnen weer eens naar de club gaan," geef ik aan. "Het is niet zo dat ik nu in een huismus verander omdat ik een relatie heb."
"Oh, dat dacht ik van wel. Maar misschien dat Harry ook uit wil, hij zou ook met zijn vrienden af kunnen spreken in de club. Toch bij elkaar in de buurt en toch ook voor ons samen?" Nu kijkt ze me bijna smekend aan.
Grinnikend neem ik eerst een slok van mijn cola light. "Zaterdagavond dan naar de club? Als Harry komt op vrijdag, wilt hij waarschijnlijk samen koken..."
"Samen koken?"
Ik knik met mijn hoofd. "Ja, hij vindt het heerlijk als we samen in de keuken staan. Een van zijn favoriete momenten."
Ze glimlacht wat. "Ik blijf erbij dat jullie een leuk en lief stel zijn. Maar zaterdagavond is goed, rond tien uur?"
"Je hoort me op de Whatsapp voor de tijd, oké?"
Opnieuw dat het nu haar beurt is om te knikken. "Prima, en ik moet eerlijk zijn want het was wel gezellig met Louis, een van zijn vrienden."
"Je kunt het proberen want hij schijnt nu momenteel single te zijn," schud ik mijn hoofd. "Kom op, de douche roept en ik wil het niet te laat maken. Morgen moet ik weer om zes uur uit bed."
Reageer (6)
Ooohhhh snif snif wat een leuk cute verhaaltje! Hou van je
8 jaar geleden