**031**
Glimlachend geef ik Harry een klein cadeautje. Onze eerste kerstdag en hebben we deze keer bij de open haard, vlakbij de kerstboom onze ontbijt opgegeten. Nu zijn we met de cadeaus begonnen.
Nieuwsgierig pakt hij het uit tot hij bij een doosje komt. Als hij die opent, lacht hij kort. "Is dit mijn eigen ketting? Wanneer heb je die gepakt?"
"Toen je een keer onder de douche stond. Kijk op de achterkant," geef ik aan.
Waarop hij het kruis omdraait en wordt hij stil. "Zes december. Dank je wel, schat, de dag dat we elkaar voor het eerst ontmoet hebben." Hij buigt zich voorover naar mij om me een kus te geven. Vervolgens krijg ik een envelop in mijn hand.
Niet wetend wat het is, maak ik het open. Om een lieve kaart eruit te halen en lees ik wat erin staat. Waarin staat dat er een afspraak gemaakt is, om van de logeerkamer, die aan mijn kamer grenst, een inloopgarderobe te maken. "Harry," meer kan ik niet uitbrengen en geef ik hem een knuffel.
"Ze komen in de tweede week van januari. Ik zal zelf hier zijn zodat jij gewoon naar je werk kan want ik weet ook dat je nog zat te puzzelen om er een grotere kast van te maken," grijnst hij.
Dat het mijn beurt weer is, pak ik het volgende cadeau om het aan hem te geven.
Harry is duidelijk even nieuwsgierig want hij pakt het steeds sneller uit. "Oh, precies mijn kleur," mompelt hij blij en zie ik de donkergroene ochtendjas tevoorschijn komen.
"Nu kun je gewoon je ochtendjas aan trekken in plaats van je trainingsbroek," lach ik.
Hij staat al op en trekt hij de ochtendjas aan. Vervolgens dat hij zijn trainingsbroek uittrekt. "Veel beter, dank je wel."
Waarop ik weer een cadeau krijg in de vorm van een langwerpige doos. Geen idee wat hij gedaan heeft en maak ik het open. Verbijsterd kijk ik naar een tennisracket maar dan wijst hij nog wat aan. Met grote ogen zie ik een handtekening erop van Andy Murray. Een bekende tennisser. "Harry, echt waar?" Hier zou ik niet eens mee durven tennissen maar eerder dat ik het op wil hangen.
"Ja," knikt hij. "Eerder dit jaar heb ik met hem getennist en vandaar dat ik hem ken," legt hij uit.
Alleen ver komt hij niet of ik schuif het opzij en omhels ik hem blij. "Dat hoefde toch niet, lieverd, maar ontzettend bedankt." Nu begin ik kusjes op zijn wang te drukken, zijn neus en lippen. "Dank je, dank je, dank je," mompel ik bij elke kus.
Lachend trekt hij me dichter tegen hem aan. "Graag gedaan, schat. Ik weet hoe graag je tennist en met Emily."
Ik laat hem los en kijk ik weer naar het tennisracket. "Je weet heel goed dat ik deze op ga hangen. Ik zou er niet eens mee willen tennissen."
"Ik weet het," grijnst Harry.
Ik kijk onder de boom. Waar nog twee cadeaus liggen en pak ik mijn laatste cadeau voor hem. "Hier kan niemand meer overheen." Tegelijk overhandig ik hem het cadeau.
Met een glimlach maakt hij het cadeau open. "Gina, lieverd," reageert hij als hij de foto's ziet.
"Daar heb ik Rick heel lief voor aan moeten kijken want hij is de fotograaf bij Topshop voor als er een nieuwe collectie is," vertel ik al. "En hier," wijs ik aan, "een kleinere foto die in je portemonnee past. Je weet heel goed dat ik niet altijd mee kan en zo heb je me toch nog bij je als je op tour moet."
Sprakeloos laat hij de foto's vallen en trekt hij mij in een omhelzing. Volledig stil geeft hij me daarna het laatste cadeau.
Wat een twee cadeaubonnen zijn. Een voor een tatoeage, en de tweede van een bekend merk voor tassen. Verrast kijk ik hem aan.
"Ik heb niet gezien dat je koffers hebt, dus we gaan nog kijken voor een paar leuke zodat je die mee kan nemen als we naar zuid Amerika gaan," verklaart hij. "En die, ik weet dat je een paar tatoeages hebt dus als je er nog een bij wilt, krijg je die van mij."
Ongelofelijk dat hij me zo verwent heeft. Een inloopgarderobe in januari, een tennisracket met een handtekening en twee cadeaubonnen. "In het nieuwe jaar dan, dat we gaan kijken voor een koffer, want ik had er wel een maar die is kapot gegaan."
"Vrolijk kerstmis," zeg ik tegelijk met Harry als de deur open gaat. Waarop ik een bos bloemen laat zien, en Harry een fles wijn.
Lachend omhelst Anne mij en daarna haar zoon en kunnen we onze jassen ophangen. "Gina, je ziet er prachtig uit."
Harry knikt blij. "Dankzij mijn aanhoudendheid want die jurk is van Burberry en daar was ze eerst echt op tegen."
"Kom verder," gebaart Anne en lopen we de woonkamer in, die er gezellig uitziet met de aangestoken open haard en de kerstboom in de hoek. "Morgenochtend kunnen jullie weer terug naar huis."
Robin komt overeind en begroet hij mij en Harry. "Fijn je weer eens te zien, Harry."
"Mooie jurk heb je aan, Gina." Gemma omhelst me kort en krijg ik een kus op mijn wang van Robin.
Ik glimlach wat en haal ik de tas leeg. Voor ieder twee cadeautjes, was afgesproken en heeft Harry het samen met mij gedaan. "Dank je."
"Oké, eerst de cadeautjes en over een uur aan tafel." Anne komt terug en heeft ze wat te drinken bij zich voor iedereen. "Dan zijn je oma en opa er ook."
Dat betekend dat ik ook Harry's grootouders ontmoet.
"Het komt goed," mompelt hij in mijn oor. "Eerst voor mijn moeder."
Voorzichtig hurk ik bij de boom en pak ik het cadeautje voor zijn moeder. "Alsjeblieft, mam," zeg ik en zie ik haar ogen stralen.
"Graag zelfs dat je me zo noemt." Een brede lach siert haar gezicht en maakt ze haar cadeau open. "Oh, die krijgt gelijk een plek." Eerst laat Anne zien dat het een foto is van Harry en mij samen. "En een leuke foto, dank je wel."
Daarna is zijn vader aan de beurt en hij krijgt weer een seizoenskaart voor Manchester United. Voor een dagje dat hij iets met zijn vader kan doen, weet ik.
Gemma krijgt weer een fashion cheque en is ze net zo vrolijk met haar reactie.
Waarop we weer het rondje afgaan en krijgt Anne nu ook een fashion cheque, Robin een cadeaukaart voor de hobbywinkel omdat hij gek is op vissen en Gemma een kaart waarin staat, dat ze later uitgenodigd is om te komen met de tour.
"En Gina, kind, wat heb je van Harry gekregen voor kerst." Zijn oma kijkt me vriendelijk aan en heb ik al kennis mogen maken met hun. Leuke en lieve mensen, die heel aardig zijn.
Nu zitten we aan tafel met het gourmetten. "Twee cadeaubonnen, eentje voor een tatoeage en de ander om een koffer te halen. Een inloopgarderobe, die pas in januari komt." Ik kijk naar de man, die naast me zit. "En een tennisracket met de handtekening van Andy Murray erop."
Harry humt naast me. "Klopt, ze was sprakeloos toen ze het tennisracket zag," knikt hij.
Iedereen schiet in de lach. "En wat had Gina voor jou?"
"Ze had eerst mijn ketting afgepakt, ik vroeg me al af wat ermee gebeurd was, maar er staat nu op de achterkant zes december tweeduizend dertien in gegraveerd. De datum dat we elkaar voor het eerst ontmoet hebben," vertelt hij blij. "Een ochtendjas, want tot nu toe heb ik iedere keer een trainingsbroek aan moeten trekken. De sleutel van haar huis, dus ik hoef niet iedere keer meer aan te bellen, en met de waarschuwing om er geen misbruik van te maken. Als laatste had ze nog een klein fotoalbum met foto's van zichzelf. Samen met een kleine foto erbij, die in mijn portemonnee past."
Zijn oma maakt nu een vertederend geluidje. "Ah, dat is lief."
Even slik ik. "Ja, maar het begon gisteravond al en toen gaf hij me een mooie donkerrode jurk. Wat ook voor het eten was, want Harry had beloofd om te koken. We waren ook iets van twee uur op het verjaardagsfeest van Louis voor we weer naar huis gingen."
"Toe maar," reageert zijn opa. "En wanneer horen we dan dat jullie gaan samenwonen?"
"Pa, serieus, aanstaande vrijdag hebben ze drie weken een relatie," zucht Anne hoofdschuddend. "Ze hebben nog alle tijd. Straks gaat Gina eerst mee naar zuid Amerika, waar Harry's tour begint."
Nu is het aan Harry om te knikken. "Ja, en daar ben ik blij mee." Hij slaat een arm om me heen en krijg ik een kus op mijn slapen.
De rest van de avond is het heel gezellig met zijn allen. Het eten is lekker en hebben we nog na zitten tafelen. Nu is het alweer bij half twaalf en lig ik naast Harry in bed. Een lange maar leuke en gezellige dag.
"Wat vond je ervan om ook mijn opa en oma te ontmoeten," wilt hij weten en trekt hij me dichter tegen hem aan.
Tevreden leg ik mijn hoofd op zijn schouder. "Je hebt een leuke en lieve familie, Harry, en ze heten me allemaal welkom," antwoord ik. "Ik zou willen dat ik voor morgen hetzelfde kan zeggen maar mijn opa en oma wonen in Ierland en daar kan ik niet altijd heen." Ik snik kort. "Terwijl ik ze juist op dit soort momenten echt wel mis."
Het volgende moment lig ik bovenop hem en gaan zijn handen troostend over mijn rug. "Sst, voor je het weet zie je ze weer. En straks als de Europese gedeelte begint van de tour, gaan we ook naar Ierland. Je zou kunnen proberen om mee te gaan en dan kan ik jou opa en oma ontmoeten."
Ik til mijn hoofd op naar hem. "Echt waar?"
Gelijk knikt hij. "Ja, we kunnen wel om de datum vragen wanneer ik in Ierland ben, zodat je om een weekje vrij kan vragen of zo. Dan combineren we het met mijn tour en gaan we naar je opa en oma."
Met de vlinders die ongehinderd in mijn buik tekeer gaan, druk ik een kus op zijn lippen. "Dank je wel, je bent echt een schat."
"Voor jou altijd," verzekert hij me. "Kom, probeer te slapen want morgen zitten we weer bij jouw moeder. Ik geloof dat Brian er dan ook is, is het niet?"
Gelukkig wel en daar ben ik blij mee. "Ja." Met nog een kus, draait hij wat zodat we op onze zij liggen en kruip ik nog verder weg in zijn armen. "Weltrusten lieverd."
"Slaap zacht, schat."
Reageer (5)
O nu snap ik t, het verhaal speelt zich af in 2013
8 jaar geledenDit is zoo liieef!!!
8 jaar geledenEn die opa hahah mijn opa zoi tzelfde reageren gheheh,
Nhaww bae super cute dit allemaal!!
8 jaar geledenKan echt niet wachten op het volgende deeltje!!
xxxxx
snel verder
8 jaar geledenWat schattig en wat een cool tennisrakket. Maar waarom 2013? Of heb ik het zo verkeerd gelezen babe?
8 jaar geledenSuper geschreve
Hou van je x