**030**
Nog wat onwennig in mijn nieuwe jurk kijk ik naar Harry, die naast me zit, terwijl we naar Louis gaan. Vanochtend heeft hij me nog wat bij gepraat en weet ik dat zijn vriend nu tweeëntwintig wordt. Gek is op voetballen, spelletjes op de Xbox en vaak een geintje uithaalt. Zo eerst een verjaardagsfeest en vanavond voor ons tweetjes.
"Wie is zijn beste vriend, eigenlijk? Jullie niet mee gerekend," wil ik weten.
Kort kijkt hij me aan. "Dat is Stan Lucas, een vrolijke gek. Hun hebben samen op school gezeten," vertelt Harry me. "Je ziet het straks wel." Een zacht kneepje in mijn been gevend om me gerust te stellen. "Het komt goed, de anderen komen ook en hun ken je wel."
Niet lang daarna parkeert Harry al de auto, wat mijn auto is en kunnen we uitstappen. "Er komen toch ook wel wat meiden of niet?"
Glimlachend slaat hij een arm om mijn middel en hang ik mijn schoudertas beter over mijn schouder, voor we naar binnen gaan. "Er zijn wel wat meiden. Het is niet zo dat het alleen voor mannen is, anders had hij je niet uitgenodigd."
In de hal kunnen we onze jas uittrekken, en hangt Harry die veilig op. Om daarna Louis te zoeken. "Waar is de jarige, eigenlijk?" Het is meer als een algemene vraag bedoelt maar voor ik het weet, fluit Harry op zijn vingers. "Wil je dat alsjeblieft niet meer doen," reageer ik naar hem en wrijf ik over mijn pijnlijke oor.
"Sorry." Twee groene ogen kijken me verontschuldigend aan. "En zo gaat het wel een stuk sneller."
"Hazz, Gina, welkom, kom verder." Liam komt als eerste onze kant op.
Gelach bereikt dan mijn gehoorgangen. "Er is er ook maar een die zo kan fluiten. Ik had het kunnen weten."
"Gefeliciteerd, Lou." Harry omhelst zijn vriend.
Waarna het mijn beurt is. "Gefeliciteerd met je verjaardag."
Breed grijnzend, knikt Louis. "Dank je, dank je, wat wil je drinken? De bar is achterin en... als ik jou was, lieverd, ga niet naar de tuin. Grote kans dat je dan een keer in het zwembad beland."
"Ehm, nee, dank je." Wel pak ik uit mijn schoudertas zijn cadeau.
Gelijk dat Harry naar Louis gebaart. "Van ons samen."
Nieuwsgierig neemt Louis het aan en maakt hij het open. Om te schateren van het lachen als hij ziet wat het is. "Leuk gevonden, dank je wel..."
"En dit nog, maar deze had ik al voor je," onderbreekt Harry zijn vriend en geeft hem nog een envelop.
Even schudt Louis zijn hoofd als hij ziet wat erin zit. "Hazz, ik weet niet eens of we dan thuis zijn."
Harry knikt nu vrolijk. "Ja, zijn we wel. Dat heb ik eerst nog nagevraagd bij management. Zelf heb ik hem ook."
"Wat heb je gekregen," wilt een vrouw weten, die erbij komt staan.
Louis snuift wat. "Gina, dit is Eleanor, mijn vriendin. El, dit is Gina, Harry's vriendin," stelt hij ons aan elkaar voor.
De vrouw steekt haar hand uit. "Leuk je te ontmoeten." Ze trekt me met zich mee. "Wat wil je drinken?"
Zelf kijk ik om naar Harry, die nu gebaart dat het niet erg is. "Een glas wijn en daarna cola. Ik rij terug, dus iemand moet nuchter blijven."
Lachend schenkt ze een glas witte, zoete wijn in en overhandigt hem aan mij. "Dat is waar, proost, we zijn al met zijn drieën. Sophia is er ook ergens, dat is Liam's vriendin."
Vanzelf word ik nog voorgesteld aan Stan, een andere vriend. Lottie en Fizzy, Louis' zussen. Om nog te horen dat Louis nog twee zussen heeft, die weer jonger zijn. Daarna staat er een mooie brunette voor me met glad haar en bruine ogen.
"Sophia, dit is Gina," reageert Eleanor naast me. "Gina hoort bij Harry."
De vrouw glimlacht vriendelijk. "Welkom in de groep. Heeft Harry je al gevraagd of je mee gaat op tour?"
Ik knik met een lach. "Ja, en het kan allemaal ook. Ik ga mee naar zuid Amerika."
Waarop Eleanor naast me zucht. "Ik kan helaas niet. Ik studeer nog en moet nog even. En jij, Sophia?"
Maar zij schudt haar hoofd. "Ik kan deze keer niet zomaar vrij krijgen van mijn werk. Gina, wat doe jij eigenlijk? Studeer je, of werk je?"
"Ik werk bij Topshop in het magazijn en ben sinds kort ook een Topshop model," vertel ik. De meiden zijn zeker vriendelijk en aardig tegen me, en heb ik ook het idee dat ik op deze manier opgenomen wordt in de groep.
"Aha, hier ben je." Harry duikt weer naast me op. "Meiden, ik neem haar met me mee."
Beide grinniken ze en word ik aan mijn pols meegetrokken naar de dansvloer. "Ho even, als je gaat dansen zoals gister middag..."
"Zeg, ik durf ten minste te dansen." Zijn ogen hebben een schittering, die ik herken. "Maar het mooie eraan is dat..." Hij stopt even en besef ik me dat er een rustig nummer begint. Net als dat hij mij onder zijn arm om mijn as draait, en vervolgens in zijn armen. "Schuifelen kan iedereen, helemaal op een rustig nummer."
Zeker verrast door hem, sta ik dan veilig in zijn armen, die om mijn middel liggen. Wat me laat glimlachen en leg ik mijn hoofd tegen zijn schouder.
"Heb je het naar je zin?"
Ik hum wat en til ik mijn hoofd op naar hem. "Ja, Eleanor en Sophia zijn leuke meiden. Ze geven me het gevoel dat ik er bij hoor."
Volledig tevreden, zucht hij even. "Ja, mooi, daar ben ik blij mee." Kort geeft hij me een kus. "Ik heb het trouwens bij een biertje gehouden dus ik kan terug naar huis rijden."
"Ik heb ook maar een glas wijn op en voor de rest cola. Als je wilt, neem je nog een biertje, ik rij wel naar huis," laat ik hem dan weten.
Al schudt hij zijn hoofd. "Ik heb beloofd dat ik zou koken voor vanavond dus dan wil ik een helder hoofd hebben."
"Ik durf te wedden dat dit mijn verjaardagsfeest is, maar wie staat er in de spotlicht," hoor ik ergens vandaan komen.
Om Harry te horen grinniken. "Sorry, schat, iedereen kijkt naar ons."
Wat verbaasd kijk ik voorzichtig links en rechts. Niet iedereen maar er kijken dus wel genoeg mensen naar ons. "Weet je, als je het niet gezegd had, had ik niks door gehad." Het leek net ook alsof we even samen waren, terwijl we op een feest zijn met op zijn minst twintig feestgangers.
Pas als het nummer afgelopen is, komt er weer een snel nummer en trekt Harry me mee richting de muur waar de anderen staan.
"Als we daar niet het verliefde koppel hebben," merkt Zayn vrolijk op.
Hoewel ik geen idee heb, wanneer hij aangekomen is.
Liam knikt vrolijk. "Geeft niet hoor, Gina, zo was ik ook in het begin met Sophia. Zayn weer met Perrie. En Louis, was precies eender met El. Trek het je niet aan."
Harry is degene die zijn schouders op haalt. "Doet ze ook niet." Tegelijk dat zijn arm om me heen ligt. "Hoe laat wilde je terug gaan?"
Grinnikend trek ik zijn oor omlaag. "Hoe lang denk jij nodig te hebben in de keuken?"
"Wat," wilt Louis weer weten.
Dat tegelijk met Eleanor is, die naast hem staat.
"We gaan over een half uurtje weer terug naar huis. Het is kerstavond en ik heb beloofd om te koken," glimlacht Harry.
Sophia knikt eveneens. "Geld ook voor Liam en mij. Het is en blijft kerstavond en we willen ook tijd voor onszelf."
"Oké, voor ik de keuken in ga, wil ik je dit al gegeven hebben." Harry geeft me een platte vierkanten doos aan met een strik eromheen.
Nieuwsgierig haal ik de strik er vanaf voordat ik de doos open maak. Waar een schitterende mooie rode jurk opgevouwen in lijkt te liggen en haal ik het uit de doos. Een prachtige jurk. "Harry, hij is prachtig," fluister ik bijna sprakeloos. "Maar..."
Hij schudt zijn hoofd. "Het is kerstavond en de eerste keer dat we dit samen kunnen vieren. En ik wil je soms kunnen verwennen, alsjeblieft schat."
Opnieuw dat het verliefde gevoel door mijn lichaam gaat en ben ik er zeker van onder de indruk. Voorzichtig leg ik het terug in de doos en pak ik een klein doosje. "Wees hier voorzichtig mee."
"Ik ben overal voorzichtig mee als het van jou komt, schat." Hij maakt het open en begint hij te lachen. "Ik zal hier ook verstandig mee omgaan." Nu houdt hij de sleutel omhoog. "En hoe dan ook dat ik je toch laat weten als ik kom." Waarop hij me een kus geeft. Samen met een knuffel. "Nou, ik ga de keuken in, ga jij naar boven om je om te kleden voor het eten. Neem maar eerst een bad."
Een bad is heerlijk maar ik denk, dat als we zo ver zijn, dat ik nog liever in Harry's armen in bad lig. De rode jurk zit als gegoten en kijk ik nog een keer in de spiegel. Wel weet ik dat Harry beneden aan de slag is gegaan voor het eten en is dat ook de reden dat ik in bad kon gaan.
"Harry, kan ik naar beneden komen," vraag ik net hard genoeg, maar zonder te roepen.
"Ja, kom maar," komt het antwoord terug.
In de deuropening naar de woonkamer blijf ik stil staan als ik zie dat de tafel gedekt is en voor de open haard staat, doch op een veilige afstand van het vuur.
Een zachte klik verraad waar Harry staat en heeft hij een foto van me gemaakt. "Je ziet er echt schitterend uit."
Glimlachend loop ik naar hem toe en geef ik hem een kus. "Je ziet er zelf ook goed uit." Een nette zwarte broek en een mooi donkerrode overhemd erop, dat in zijn broek gestopt zit. Samen met een zwarte stropdas.
"Er zijn soms momenten dat je me in een zwart pak kan zien bij nette gelegenheden, zoals de Britse muziek prijsuitreikingen, of de Amerikaanse muziek prijsuitreikingen," legt hij uit en laat hij mij als eerste zitten. "In februari zijn de Britse muziek prijsuitreikingen en wees gewaarschuwd, ik wil dat je mee gaat en het wordt dan een merk jurk."
Ongelovig kijk ik hem aan. "Harry, ik weet nog niet eens wat alles is of wat het betekend. Behalve de muziek prijsuitreikingen dan, dat spreekt wel voor zichzelf. Ik ben volledig nieuw in jouw wereld maar als je wilt dat ik mezelf blijf, kies ik zelf een mooie jurk voor de prijsuitreikingen."
"Vooruit, ik weet dat je het netjes zal houden. Ik zal het eten op tafel zetten." Met een knipoog loopt hij naar de keuken en komt hij terug met twee borden. "Het voorgerecht, straks het hoofdgerecht en een dessert."
Deze keer vind ik het niet erg dat hij me wilt verwennen. "De beste kerstavond ooit."
"We moeten nog beginnen schat," beloofd hij me.
Reageer (4)
Nooit gedacht dat dit zo een schattig koppeltje ging worden
8 jaar geledensnel verder
8 jaar geledenHij is zo'n schatje echt serieus ik zou een moord doen voor zo'n vriendje gheheh,
8 jaar geledenWeer amazing Babe xx
Oohhh zo cute geen woorden voor! X
8 jaar geleden