Sorry dat ik niet heb geschreven maar ik was met me opleiding heel druk en me internet deed het niet meer...
But I hope you like it !

Na zo'n vijf minuten zit ik op de tribune van het quidditch veld en eigenlijk had ik gezworen om nooit meer te gaan vliegen, maar nu heb ik geen andere keus. Ik ben aangewezen als chaser en geloof me een chaser zijn is erg zwaar. Alle lichten zijn al uit op het veld waardoor het er aan de ene kant spookachtig uit ziet. Ineens gaan alle lichten aan alsof iemand heeft gehoord wat ik dacht. Als ik naar beneden kijk zie ik professor Dumbledore staan, na een paar seconde staat hij naast me die man blijft een raadsel. ''Ik dacht al dat je hier was, quidditch een moeilijke en harde sport. Je moet er zeker niet bang voor zijn om te vliegen, of wel Josie?'' Als of hij me gedachten kan lezen. ''Inderdaad professor.'' Zeg ik en blijf voor me uit kijken de leegte in. ''Hoe gaat het nu?'' ''Slecht professor ik kan het op de één of andere manier gewoon niet.'' Zeg ik zonder de man aan te kijken. ''Het is niet een kwestie van kunnen maar van willen Josie. Draco helpt je en als ik me niet vergis moet je morgen ochtend trainen of niet?'' Vraagt hij waarop ik knik. ''Ik denk dat het dan het beste is om te gaan slapen, Draco zal denk ik geen genade met je hebben, Josie je bent sterk en dat weet hij echt wel.'' Zegt hij en ik kijk voor het eerst op tijdens dit gesprek. ''Ik denk dat u gelijk heeft professor, dan ga ik maar slapen. Weltrusten professor en dank u.'' Zeg ik waarna ik weg loop. ''Wat doe jij nog zo laat op gangen!?'' Hoor ik achter me, nee niet een klassenoudste daar heb ik nu echt geen zin in. ''Leven.'' Zeg ik kortaf en loop door. ''Blijf is staan jij!'' Hoor ik maar ik loop stug door naar de kerkers en in de leerlingen kamer. Als ik daar aan kom zie ik dat Draco net naar beneden komt lopen vanuit zijn slaapkamer. ''Josie. Wat doe jij hier nog zo laat?'' Vraagt hij maar ik kan de betrapte blik van Draco niet ontwijken. ''Ik kom net binnen.'' Zeg ik en loop naar boven. ''Oh Draco, ik zal nog even wachten met naar buiten lopen er loopt een klassenoudste best vlak bij.'' Zeg ik en loop verder naar boven de slaapkamer van Kathy en mij in. Als ik naar binnen loop ligt Kathy niet in der bed, ik zie der nergens ook niet in onze badkamer. ''Ik zal der morgen wel zien.'' Zeg ik tegen mezelf en kleed me om en val al snel in slaap. Al snel hoor ik me wekker en voel de warme ochtend stralen op me gezicht schijnen. Negen uur, lees ik van me horloge af en kijk naast me naar het andere bed maar er ligt geen Kathy. Waar hangt die meid toch uit. Al snel heb ik me omgekleed en loop ik de leerlingenkamer uit door naar de eetzaal, waar ik eindelijk Kathy zie. Opgelucht haal ik adem blij dat er niks met der aan de hand is. ''Kathy! Waar was je?'' Vraag ik gelijk als ik der zie en ik zie der schuldig kijken. ''Oh Josie sorry dat ik niks heb gezegd, maar ik heb gister te horen gekregen dat ik wordt verplaatst. Er moest iemand weg van Slytherin omdat jij er nu in zit, dus hebben ze mij gekozen is dat niet fantastisch!'' Zegt ze en ik reageer blij voor der. ''Dat is zo'n goed nieuws gefeliciteerd!'' Zeg ik en geef der een knuffel. ''Je gaat het echt geweldig doen in Griffendor.'' Zeg ik en ze knikt trots. ''Ik zie jullie later wel weer ja. Ik moet me nog even fysiek voorbereiden op iets.'' Zeg ik en loop naar de Slytherin tafel toe waar ik rustig begin te eten. ''Josie? Wat doe jij hier zo alleen?'' Hoor ik en zie Blaize staan als ik opkijk. ''Oh heei Blaize, voorbereiden op Draco's training.'' Zeg ik en hoor hem wat lachen. ''Maak je niet druk hij zal het vast rustig aan doen met je.'' Zegt hij en gaat tegenover me zitten. ''Dat weet ik nog net zo niet hoor, ik kwam gister amper de lucht in.'' Zeg ik en neem beschamend een hap van me broodje. ''Heei het komt wel goed als Snape en Dumbledore vertrouwen in je hebben moet je het wel kunnen. Geloof me je vader zet je er niets voor niets in, anders riskeert hij je leven niet het is een zwaar spel.'' Probeert hij me te kalmeren en ik knik. ''Ik denk dat je gelijk hebt Blaize dankje.'' Zeg ik dankbaar en hij knikt. ''Daar zijn vrienden voor toch?'' Zegt hij en ik knik. ''Over vrienden gesproken trouwens waar is Kathy?'' Vraagt hij ineens en kijkt om zich heen. ''Ze is gister verplaatst naar Griffendor omdat ik nu in Slytherin zit, dus we hebben eigenlijk gewisseld van huis.'' Zeg ik simpel en hij knikt. ''Weet je wat vanavond ga ik bij jou zitten voor het avondmaal, dan ben je niet zo alleen.'' Zegt hij en ik kijk hem beledigend aan. ''Ik ben niet alleen, ik heb alleen meer vrienden in Griffendor dus technisch gezien heb je gelijk als ik aan de Slyhterin tafel zit.'' Zeg ik en hij lacht wat. ''Weetje Josie je bent echt wel oké, je bent helemaal niet zoals iedereen zegt hier.'' ''Wie zegt wat over mij?'' Vraag ik en hij kijkt me lachend aan. ''Pansy en zo maar trek het je niet aan ze is gewoon jaloers omdat jij samen met Draco mag trainen en zij niet.'' ''Dus onze Pansy is in love met Draco?'' Zeg ik lachend en hij knikt. ''Volgens mij komen er nu Slytherin dingen in je naar boven.'' Zegt hij waardoor ik in de lach schiet. ''Me hele familie zit niets voor niets in Slytherin en ik ben ook niet voor niets overgeplaatst.'' Zeg ik schijnheilig waarom hij moet lachen. ''Maar als ik jouw was zal ik me maar gaan omkleden het is half tien en je hebt om tien uur training niet?'' Vraagt hij waarna ik knik en opsta. ''Het was gezellig Blaize, dankje.'' Zeg ik waarna ik terug naar me kamer loop en me omkleed. Als ik op de klok kijk zie ik dat het tien voor is en dat ik er nu echt wel heen moet gaan voor ik te laat kom en Draco niet te genieten is. Langzaam aan loop ik het kasteel door richting de buiten deur waar ik dan ook vlekkeloos heen kan lopen.

Reageer (1)

  • Scamanderr

    Blaise is lief voor haar! :)
    Kan niet wachten op het Draco stukje!
    Snel verder
    xx

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen