Foto bij **025**

Gina Michaels

Ik krijg maar half mee dat ik nog mijn werk kan doen, terwijl ik in gedachten nog ben bij de vorige avond. Om eerst op het vloerkleed te liggen voor de open haard en dat we nu weer een stapje verder lijken te zijn. Hm, nog even en we hebben twee weken een relatie. Gaat de tijd nou snel of juist langzaam? Van de twee weken dat we officieel samen zijn, ken ik Harry al drie weken.
"Gina," klinkt het vaag op de achtergrond.
Zelf loop ik door om de bestelling af te maken. Zo rond de kerstmis wordt er altijd meer besteld dan anders.
"Gina."
Nu besef ik me dat ik Jenni hoor en komt ze naast me lopen.
"Ik heb leuk nieuws voor je," begint ze met een grijns. "Je vakantie van drie weken is goedgekeurd. Waar ga je heen?"
Hoofdschuddend kijk ik haar aan. "Dat had ik toch gezegd. Ik ga naar zuid Amerika."
Jenni's lippen vormen een o. "Dat is waar, ja, maar waar in zuid Amerika?"
Ja, dat heeft Harry me al laten zien. "Eerst naar Columbia, Peru, Chili, Uruguay, Argentinië en Brazilië," som ik de landen op.
Verbijsterd kijkt ze mij aan. "Wauw, ga je echt naar die landen? Hoe betaal je dat dan?"
"Ehm, niet," krabbel ik wat achter mijn oor. "Harry wilt dat ik met hem mee ga, dus het kost me niks."
Weer dat Jenni me volledig verward aankijkt. "Wat doet jou vent dan?"
"Hij zingt," zeg ik en kijk ik om me heen. Gelukkig dat niemand mee luistert. "Hij zit in de band One Direction, en in het nieuwe jaar begint daar hun stadium tour en gaan ze wereldwijd." Wel dat Harry me steeds meer bij praat. Hoewel ik er geen behoefte aan heb om hun muziek uit mijn hoofd te leren. Iets wat ik niet wil en het mooie eraan is dat Harry ook niet wil dat ik dat doe. Juist op die manier dat hij bij mij altijd zichzelf kan zijn.
Ontzet schudt Jenni haar hoofd. "Dus je hebt eigenlijk een beroemdheid aan de haak geslagen. Hoe oud is je vent? Heeft hij zoveel geld?"
"Jenni, alsjeblieft, hij is even oud als mij, en hij heeft me meer gesmeekt om mee te gaan. Hij wilt dat ik mee ga." Boos sla ik mijn armen over elkaar. "En ik zou ook van hem houden als hij een normale baan had of als hij zelfs arm was. Ik hou van hem als de man die hij is. Hij wilt niet eens dat ik zijn muziek leer kennen. Wil ik zelf ook niet, daar niet van..."
Nu schiet ze in de lach. "Waarom zou je zijn muziek niet mogen kennen? Als je mee gaat, kun je ten minste met de muziek meezingen."
Ik blijf echter bij mijn standpunt. "Maar stel, ik zal wel de muziek willen kennen, wanneer moet ik dan zijn muziek luisteren? Dinsdag en donderdag tennis ik met Emily, woensdag en in het weekend zie ik Harry. We zitten net rond kerstmis en we hebben het nog wel druk voor een paar weken. Straks eerst de vierentwintigste een verjaardag want dan is zijn vriend Louis jarig," ga ik verder. "Oh, en wacht even, aanstaande vrijdag, morgen dus, gaan we naar de film, zaterdagochtend shoppen voor een cadeautje, zaterdagmiddag komt Brian langs en hij blijft eten, zondag een luie dag, maandag heeft hij een interview dus is hij later en komt Emily even langs met haar cadeaus voor kerstmis, dinsdag de verjaardag van Louis en 's avonds kerstavond voor ons tweetjes, eerste kerstdag zitten we met het eten bij zijn ouders, tweede kerstdag bij mijn moeder en Brian, moet ik verder gaan," tel ik met mijn vingers in de lucht. "Vertel mij dan even wanneer ik tijd moet vinden om zijn muziek te luisteren. Wat overigens al drie albums zijn, in het nieuwe jaar in zuid Amerika gaan ze aan hun vierde album beginnen." Hoewel ik daar voorzichtig mee moet zijn want dat mag nog niemand weten.
Jenni fluit zachtjes. "Alle mensen, je hebt het wel druk dan rond kerstmis. Blijf dat zo of niet?"
Ik haal mijn schouders op. "Harry heeft me wel wat verteld zodat ik weet wat me te wachten staat. Net als dat hij uitgelegd heeft, hoe het er aan toe gaat als we naar zuid Amerika gaan. Hij zal het geweldig vinden dat ik mee kan met dat gedeelte van de tour." Ongetwijfeld dat hij het super vindt en kijk ik er ook naar uit.

Gelukkig voor mij dat Jenni niet meer is gaan vragen. God, alsof ze me wilde ondervragen over Harry. Maar dat heb ik weer overleefd. Nu ben ik thuis en heb ik net gegeten. De afwas is gedaan en pak ik boven mijn sporttas in voor het tennissen straks. Ik vraag me alleen af of ik Harry vandaag nog verras met het nieuws dat mijn vakantie goedgekeurd is of wacht ik tot morgen? Beneden hoor ik dat de deur open gaat. Emily.
"Ik kom er aan," roep ik naar mijn vriendin. Tegelijk word ik er aan herinnert dat Harry het nog zou vragen voor Emily. Waar ik nog niks over gehoord heb. Hij heeft wel gezegd dat hij zijn best zou doen dus niet dat hij beloofd heeft dat ze mee kan. Daar ben ik eigenlijk wel blij mee want voor hetzelfde geld kan ze niet mee. Het zou jammer zijn maar ik heb geen idee hoe het straks gaat.
"Mooi," komt het antwoord.
Wat net op het moment is, dat ik mijn tas klaar heb en ga ik naar beneden. "Klaar," glimlach ik. "Nu kan het nog, deze week. Volgende week niet want dan het tenniscentrum gesloten in verband met de kerst."
Emily knikt al. "Ik weet het, ik weet het, maar daar staat tegenover dat we die week wel vrij zijn..."
"Kan wel zijn maar ik heb het wel druk, die week," reageer ik vlug en daarbij haar onderbrekend. "En het begint morgen al voor me. Gelukkig wel met leuke dingen," voeg ik er aan toe en lopen we naar haar auto.
"Oké, hoe ziet jou week er dan uit, met ingang van morgen erbij."
Waarop ik opsom dat ik morgen met Harry naar de film ga, zaterdagochtend shoppen voor een verjaardagscadeau en in de middag dat Brian komt, zondag een luie dag, maandag voor hem een interview en dat zijzelf even langs komt, dinsdag een verjaardag en daarna samen kerstavond vieren, eerste kerstdag bij Harry's ouders, tweede kerstdag bij mijn moeder en Brian. "Dus vrijdag en het weekend daarop, doen we niks. Uitslapen en relaxen," eindig ik.
"Pff, als ik dat zo hoor, word ik er al moe van. Maar, het klinkt gezellig en druk," lacht ze terwijl we bij het tenniscentrum aankomen.

Moe, uitgeput maar voldaan, wil ik alleen nog wat drinken en daarna naar bed. Morgen gaat het weer een lange dag worden en ik zou niet willen dat ik tijdens de film in slaap val. Ho even, hoor mij nou, ik val anders nooit tijdens de film in slaap. Zelfs al zou ik het willen, lukt het nooit.
"Oké, lieverd, jij bent weer thuis. Veel plezier met de film en geniet van je luie dag op zondag. Je hebt het nodig," lacht Emily me uit.
Daardoor schud ik mijn hoofd terwijl ik ook met mijn ogen rol. "Wilde je nog langs komen maandag?"
Direct knikt ze. "Ja, al is het maar voor vijf minuutjes. Ik wil mijn cadeautjes toch afgeven... Zeg, denk je dat Harry naar jou komt?"
"Ik zou het echt niet weten. Het enige dat ik wel weet, is dat Harry zijn interview in de middag en gewoon hier in Londen heeft, dus ik denk dat hij er overdag wel even is," denk ik hardop na. Als ik er over nadenk, denk ik wel dat Harry naar mij toe komt. Ten slotte is hij het liefst bij mij en Luna.
Ze grijnst kort. "En heb je hem al verteld dat je vakantie goedgekeurd is?"
"Nee, nog niet, daar twijfelde ik juist over want ik wilde het hem eerst over de telefoon zeggen maar ik wil zijn reactie juist zien," geef ik aan.
Emily trekt haar wenkbrauwen op. "Reken er dan maar op dat hij behoorlijk enthousiast is en dat hij je vrolijk knuffelt. Wie weet dat hij je nog het liefst mee naar boven wil nemen."
Gelijk word ik weer aan woensdagavond herinnert en dat we samen op het vloerkleed lagen. "Hm, wie weet hoe ver we gaan. We zijn alweer een stapje verder en hij weet alles," grinnik ik. "Ten minste van mijn kant dan, bedoel ik. Ik heb verteld dat ik het rustig op wil bouwen."
"Goed zo, en laat me raden, Harry heeft je al beloofd dat hij stopt als jij stop zegt," raad ze.
"Ja, klopt," meer wil ik niet zeggen. Volgens mij verraad de blos op mijn wangen al genoeg. "Ik zie je maandag even. We bellen nog wel over de tijd."
Tegelijk geeft Emily me een knuffel. "Is goed, meid, geniet van je weekend met Harry."
"Hm, die zie ik nog vaak genoeg, met ingang van morgen." Ik stap uit en pak mijn sporttas van de achterbank. "Weltrusten."

Reageer (4)

  • Tomlinsbear

    Ik word gewoon blij van dit verhaal. Je verdient zoveel meer waardering voor hoe je schrijft, het is namelijk echt goed, dus kom op met die reacties en kudos

    8 jaar geleden
  • CaptainChaos0

    Ooeeehh yeaahhh ze gaat mee yeahyeh!!

    8 jaar geleden
  • magiclove

    snel verder

    8 jaar geleden
  • Malikx

    Ooojhhh die jenni gaat harry niet afnemen hoor neee neee xo

    Hpu van je

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen