**010**
Met een blik op de klok, weet ik dat Harry zo kan komen en ben ik intussen onder de douche geweest. Nu zit ik op hem te wachten en heb ik alles al gedaan. Zelfs Luna heeft iets extra's gehad. Mijn jurk zit als gegoten en hangt mijn jas open. Het volgende moment gaat de bel en hang ik mijn tas over mijn schouder. Om glimlachend de deur open te doen.
Harry laat zijn ogen duidelijk over mij heen gaan. “Absoluut prachtig, lieverd. Ga je mee?” Hij biedt me zijn arm aan en lopen we, nadat ik de deur achter me op slot gedaan heb, naar de auto.
Om te zien dat Harry de deur voor me open doet en kan ik instappen. Hm, nog galant ook. Wauw. “Waar gaan we heen?”
“Ik ben er zelf ook nog nooit geweest. Het ligt wat afgelegen maar het uitzicht schijnt er prachtig te zijn,” antwoord hij terug en draait hij mijn hoofd voor een kus. “Al kan ik me niet voorstellen dat er iets mooier is dan jou, je ziet er schitterend uit.”
Het gevoel dat hij me geeft, echt waar. Alsof ik alles ben voor hem. “Ik ben benieuwd.” De vlinders in mijn buik gaan flink tekeer en weet ik dat ik verliefd ben op hem. Af en toe kijk ik naar hem en gaat mijn blik over hem heen. Een strakke broek heeft plaats gemaakt voor een zwarte nette broek en een verzorgde overhemd, waarvan hij slechts twee knoopjes bovenaan open gelaten heeft. Dat weer in combinatie met een zwarte nette jas, die open hangt. Al met al, zeker niet slecht.
Wanneer we op de bestemming aan komen, is Harry weer sneller en laat hij mij uitstappen terwijl hij de deur open houdt. Afgelegen inderdaad maar in een schitterende omgeving. De zon die langzaam wat lager zakt en daardoor de lucht als het ware in brand zet. Een prachtig mooi groot meer.
“Ga je mee naar binnen?” Zijn ogen lijken groener dan anders en staan ze vooral geduldig.
Met een knikje, volg ik hem naar het restaurant en gaan we naar binnen. Waar onze jassen worden aangenomen en vervolgens naar onze tafel worden geleidt.
Opnieuw dat Harry eerst wacht tot ik zit, voordat hij gaat zitten. “Ik drink een glas wijn met je mee en daarna ga ik over naar frisdrank. Het zou niet slim zijn om dronken achter het stuur te zitten,” geeft hij aan.
“Je neemt het allemaal wel serieus,” merk ik op. “Hoewel ik zelf ook niet veel zal drinken nu. Een of twee glazen gaan wel.”
Een glimlach siert zijn gezicht. “Van mij mag je best wel een glas meer drinken. Ik zorg wel dat je veilig thuis komt.”
We krijgen de menu kaart, die ik zelf weg leg op de hoek van de tafel en levert me dat een blik van Harry op. “Bestel jij maar, je weet wel wat ik lekker vind en wat niet.”
Na even op de menu kaart te kijken, geeft Harry een bestelling op voor ons beide. Samen met twee glazen witte wijn, wat bij de vis hoort. “We zijn bij een meer en ik vind vis wel toepasselijk.”
“Zeker,” ben ik het met hem eens.
Even verschuift hij wat op zijn stoel. “Gina,” begint Harry. “Ik weet dat we elkaar nog niet zo lang kennen en dat dit nog maar onze eerste afspraak je is maar...”
O jee, wat gaan we nu krijgen. Ergens geeft dit me de kriebels. Wat gaat hij doen? Me vertellen dat het beter is om er niet mee door te gaan?
“Lieve Gina, zou je me de eer willen geven om je vriend te mogen zijn,” vraagt hij me dan en kijkt hij omlaag.
Mijn hart lijkt nu juist een paar hartslagen te missen en volg ik zijn blik. Waar hij een klein doosje vast houdt en zie ik er een mooie ketting in liggen. Eveneens dat de vlinderkooi volledig geopend lijkt te zijn en vliegen ze los in mijn buik. “Ja, Harry, ik wil niks liever,” knik ik, onder de indruk van zijn lieve woorden.
Kort knikt hij. “Mag ik hem bij je omdoen?”
Sprakeloos gebaar ik van ja. Onze eerste afspraakje en dan vraagt hij me al om zijn vriendin te zijn. En dat met een prachtige ketting.
Harry staat op en doet hij de ketting voorzichtig om mijn nek. Pas als die vast zit, drukt hij nog een kus in mijn nek. “Staat je fantastisch.”
“Dank je wel, Harry,” fluister ik.
“Ik weet dat Emily je even gezien heeft, maar ze wilt echt kennis met je maken,” vertel ik hem. Het eten was echt lekker, hoewel het meer het gezelschap is waar ik echt van geniet. “Zelfs mijn moeder wordt nieuwsgierig naar je.”
Hij lacht erom. “Ja, mijn moeder wordt ook nieuwsgierig. Net als mijn zus en stiefvader. O shit, nu verraad ik zelf dat ik thuis al over je praat.” Zijn groene ogen glinsteren door het zachte sfeerlicht.
Glimlachend neem ik een slok van mijn cola. “Ik ook, hoe kan mijn moeder anders weten dat er iemand in mijn leven is?” Door die opmerking, heb ik het idee dat ik behoorlijk rood wordt en kijk ik verlegen wat omlaag, om zijn ogen te ontwijken.
“Lieverd, ik heb hetzelfde. Ze willen je juist graag ontmoeten. Maar dat zal echt niet gelijk morgen worden. Wat denk je om daar nog een weekje mee te wachten,” stelt hij voor.
Waar ik het met hem eens bent. “Dat is inderdaad een goed idee. Maar vertel eens, wat voor films kijk je graag? Heb je een favoriete acteur, favoriete actrice?”
Bijna alsof hij blij is met de wending van het gesprek, gaat hij er vrolijk op in. Om te horen dat de Notebook, zijn favoriete film is. Een acteur of actrice heeft hij niet echt. “En jij? Wat kijk jij graag? Zou ik je juist wegjagen als ik een thriller opzet of horror?”
Ik wacht even om antwoord te geven want iemand komt juist onze borden weg halen van de hoofdmaaltijd. Alleen het dessert nog en koffie. “Ik kijk allerlei films van verschillende genres. Over het algemeen geniet ik er meer van als het een soort actie film is waar ook wat komedie en romantiek in zit. Ik ken heel wat films van James Bond, maar aan de andere kant kan ik ook Alien kijken of zelfs Resident Evil, dus nee, je jaagt me niet weg met horror films.”
Zijn hand ligt nu over de mijne en streelt hij met zijn duim zachtjes erover. Een aangename aanraking. “Dus stel ik hou thuis een filmmarathon maar over een serie, Friends, met wat vrienden. Blijf je dan ook naast me zitten?”
Opnieuw knik ik. “Ja, een leuke serie. Amerika heeft wel heel wat leuke series. Engeland ook want ik ken eveneens Doctor Who en Torchwood.”
Uiteindelijk is het een leuke avond geweest als Harry me thuis brengt. Ik doe de deur open en draai ik me om naar hem. “Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad, Harry, echt waar. Het eten was lekker, het uitzicht prachtig en vooral het gezelschap.”
“Ik ben blij dat je het leuk vond,” glimlacht hij breed en is de glimlach in zijn ogen te zien. Wat zo al gekomen is, sinds ik de ketting om mijn nek heb. Nu is het inderdaad officieel. “Is het goed dat ik morgen weer kom, sorry, ik bedoel vandaag. Het is al zaterdag.”
Daardoor gaat mijn blik even naar de klok. Toen we bij het restaurant weg gingen, was het half twee en nu schijnt het alweer bij drie uur te zijn. “Heb je nog wat te doen dan vandaag?”
Duidelijk dat hij nadenkt maar schudt dan zijn hoofd. “Nee, niks.”
“Wil je dan een glas wijn of een kop koffie,” stel ik voor en laat ik hem binnen komen. “Mag ik me wel eerst omkleden? Nu ik thuis ben, hou ik nooit lang een jurk aan.”
Harry trekt me eerst in zijn armen. “Totaal niet, als je wilt kan ik wel een glas wijn inschenken, en de open haard aan doen terwijl jij je omkleed. Je hebt zeker niet een groot, wijd shirt voor mij?”
Lachend knik ik van wel. “Ik heb een broer en hij heeft wel wat hier laten liggen. Misschien dat het past.” Ik loop naar boven en verruil ik mijn zwarte jurk voor iets makkelijks. Daarna kijk ik op de plank, die voor Brian is. Om daar het grootste shirt van te pakken. Een glas wijn en de open haard, ja, dan is het net warm genoeg voor een shirt als dit.
Terug beneden, sta ik versteld dat Harry het zo snel voor elkaar heeft gekregen om de open haard aan te krijgen. “Harry?” Om nu een pijnlijke kreet te horen en ga ik naar de keuken.
Waar Harry zijn hand onder de kraan houdt. “Ik heb mijn hand per ongeluk wat verbrand, sorry, ik kan soms wat onhandig zijn.”
“Geeft toch niet,” reageer ik en probeer ik mijn aandacht erbij te houden want hij heeft duidelijk meer knoopjes los gemaakt. “Het gaat wel over. Echt ernstig is het niet.” Wel smeer ik zijn hand in. “Ik heb een shirt gevonden dat misschien past.”
Alsof hij daar blij mee is, gaan de overige knoopjes nu ook gelijk los. Dat is tot Harry opeens stopt. “Ik ben zo terug,” mompelt hij en pakt hij het shirt van mij aan. “Je voelt je wat ongemakkelijk.”
Meer kan ik niet zeggen of hij verdwijnt naar de hal. Ik ga zelf zitten en komt Luna op mijn schoot liggen met een zachte miauw. “Ik weet het, kleintje.” Meteen miauwt ze weer.
“Wen er maar aan, kleintje, ik vind het veel leuker om hier te zijn dus je baasje heeft er gezelschap bij,” klinkt het opeens en komt Harry naast me zitten, tegen de bank aan want hij had de salontafel opzij gezet. Luna ruikt wat aan zijn hand, likt hem dan en gaat ze op zijn schoot liggen. “Ze vindt het dus niet erg.”
Ik schud van nee. “Luna is wat dat betreft net als mij, een knuffelaar.”
“Mooi, en bedankt, het past precies. Is je broer ongeveer net zo lang als mij,” wilt hij weten.
Zelf aai ik Luna en legt Harry een arm om me heen. “Ja, Brian is bijna even lang en even breed. Dank je wel dat je even weg liep om het shirt aan te trekken.”
“Graag gedaan,” fluistert hij en tilt hij mijn hoofd op. Vervolgens drukt hij zijn lippen op de mijne.
Reageer (2)
How cute.. Wel zo lief dat hij nog n weekje wacht met het voorstellen aan zijn familie gheheh.
8 jaar geledenLoves xx
Omgg luna is zo schattig haha ze accepteert harry al meteen doet me aan mystic denken zou ze ook doen hihi
8 jaar geleden