**007**
Vloekend geef ik mijn wekker een klap als die me wakker maakt. Hm, het was net een fijne droom. Dan hoor ik een ander geluid en herken ik het deuntje van mijn telefoon. Wie is dat zo vroeg? Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje om te kijken wie me een berichtje stuurt.
Goeden morgen lieverd, nog maar vier nachten en dan zie ik je weer. Vrijdag uiteten. Veel plezier op je werk. Xxx H.
Dat hij zo vroeg wakker is. Ik glimlach vanzelf door zijn berichtje. Zelfs toen ik in bed lag, kreeg ik nog een berichtje van hem. Een betere manier van wakker worden. Ik ga uit bed om eerst te ontbijten. Wat het eerste is in mijn ochtendritueel.
Zoals altijd ben ik om acht uur op mijn werk en begroet ik de beveiliger met een zwaai. Tijd voor nog een kop koffie. Of ik kan gewoon gelijk beginnen? Wat maakt het ook uit. Vlak voordat ik naar binnen ga, krijg ik weer een berichtje en vis ik het ding uit mijn broekzak.
Hallo sweetie, vrijdag is nog best ver weg. Puur uit nieuwsgierigheid, wat is het adres van je werk? Xxx H.
Uit nieuwsgierigheid, ja, ja. Gelijk moet ik weer denken aan gisteren en dat ik bloemen van hem kreeg. Ik stuur een berichtje terug en ga ik naar binnen. Misschien dat hij iets naar mij wil sturen maar het is beter dat hij het dan bij mij thuis laat bezorgen. Anders gaan ze hier nieuwsgierig worden.
“Morgen Gina,” hoor ik links en rechts van me.
“Goeden morgen,” reageer ik terug en stop ik mijn tas in mijn kluisje. Met een kop thee kijk ik bij de computer. Om te zien dat er al bestellijsten in liggen. Ik pak er een paar en ga ik gelijk beginnen.
“Die is vrolijk,” kan ik horen.
“Gina.” Stephanie haalt me in. “Hoe kom jij zo vrolijk? Je glimlach is zo breed als je gezicht.”
“Harry,” glimlach ik dan. Dat hebben ze echt wel door natuurlijk.
“Harry? Heb je een vent?” Nate loopt aan mijn andere kant. “Hoe ziet hij eruit? Hoe heb je hem leren kennen?”
“Ik heb hem in Funky Buddha leren kennen. Vrijdag gaan we uiteten,” zeg ik met een blik naar Stephanie. Om uit de doos het shirt te halen dat op de lijst staat.
“Oh, uiteten, ik ben blij voor je.” Nate knipoogt nog en loopt hij door naar de heftruck.
“Ik geloof dat Mike wel wat voor je heeft. De nieuwe collectie hangt straks toch in de winkel dus kun je net zo goed reclame lopen,” grijnst Stephanie. “Ik zie hem straks toch.” Alsof ze het me al beloofd.
“Gina.” Door Jenni's stem draai ik me om. “Goeden morgen, ze willen je om tien uur bij personeelszaken zien.”
“Prima.” Ik steek mijn duim omhoog naar haar.
“Echt een aparte smaak als het om kleding gaat,” schud Jenni haar hoofd.
“Dit heb ik gekregen na de fotosessie.” Ik kijk omlaag. Wat is hier mis mee? Een boyfriend jeans, gestreept shirt, bretels dat om mijn broek hangt en mijn Supra's eronder. Best modern eigenlijk. “Alleen voor de fotosessie heb ik hakken eronder gedaan en zonder de bretels.” Ik haal mijn schouders op.
“Apart, maar het past wel bij je.” Jenni wilt weg lopen maar draait zich nog een keer om. “Het is nog geen half negen en dan begin jij al? En wie is er verantwoordelijk voor die grijns van je?” Dat zal ik vast nog wel vandaag en morgen horen.
“Ik heb iemand ontmoet. Harry en vrijdag gaan we uiteten,” vertel ik. Het voelt ook wel goed om het te zeggen.
“Zo, heb je een vriend?”
“Daar ziet het wel naar uit. Het is nog niet officieel,” laat ik haar weten.
“Nou, rustig aan en wees eerlijk. Dat is het belangrijkste.” Door Jenni's advies zucht ik even. Het is net alsof iedereen mij nu raad en advies wil geven.
“Heb je nog meer advies?” Ik kijk haar aan. “Tss, waarom doet iedereen alsof dit mijn eerste relatie is. Dat is het dus niet.” Vervolgens draai ik me om en ga ik verder.
“En daar is mijn vertrouwde Gina weer.” Jenni loopt dan weg en kijk ik haar na over mijn schouder. Stelletje gekken hier.
Ongelofelijk! Dat ze me zelfs gevraagd hebben om vaker een fotosessie te doen. Wat nu opgenomen is in mijn contract. Weliswaar dat ik het alleen voor hun doe maar dat is ook mijn voorwaarde. Blijkbaar is iedereen tevreden met de foto's. Iets wat ik nu vaker kan doen. Net als dat mijn salaris erdoor iets omhoog is gegaan. Daardoor heb ik nu wel een contract gekregen voor onbepaalde tijd. Ik heb nu gewoon een vaste baan. Ik ben alweer thuis en heb ik Emily gebeld.
“Gina?” Nu gebruikt ze dus wel haar sleutel die ze heeft. “Wat is er aan de hand? Waar is de brand?”
“Ik heb een vast contract en daar is ook in opgenomen dat ik nu een model ben voor Topshop,” vertel ik haar meteen.
“Geweldig meid.” Enthousiast omhelst ze me gelijk. “Dat moeten we vieren.”
“Ik heb gebak gehaald en een fles wijn, morgen doe ik echt de boodschappen.” Tegelijk laat ik haar los en schenk ik twee glazen in.
“Proost, op je nieuwe contract,” toost Emily en tik ik mijn glas zacht tegen de hare. Om daarna een slok te nemen. “Heb je het al tegen je moeder verteld?”
“Die ga ik straks bellen,” knik ik.
“Moet je doen. Ze zal hartstikke blij zijn voor je.”
“Dat weet ik wel zeker,” grinnik ik om haar voorspelling.
Reageer (3)
Gaaf dat ze nu een contract heeft!
8 jaar geledenAahwwyeasss!!!
8 jaar geledenNog een stukje yeah yeah!!
Nono harry not to fast.... Je bent juist zo cute als je zo geduldig bent gheheh. Ginaaa you go girl sleep maar even dat contractje binnen!!
En renate you are amazing!
loves xx
Omggg super is ze model!!! You go girlb
8 jaar geleden