Foto bij **006**

Gina Michaels

Hm, hoe moet ik dat wel niet doen voor een inloopgarderobe? Ik kijk rond in de kamer naast mijn slaapkamer. Waar ik een inloopgarderobe van wil maken. De vraag is hoe. De bel gaat en loop ik naar beneden. Het zou helpen als ik de kasten haal maar dat kan ik niet in mijn eentje doen. Als ik de deur open doe, zie ik een bezorger staan met een bos bloemen.
“Miss Gina Michaels?”
“Dat ben ik,” zeg ik en krijg ik de bloemen in mijn hand.
“Deze zijn voor u. Dit hoort er nog bij.” Hij geeft me een envelop en verdwijnt dan. Waarop ik naar binnen ga en denk ik na van wie het kan zijn. Het zijn schitterende bloemen. In frisse warme kleuren en zelfs rozen erin. In de keuken doe ik eerst de bloemen in een vaas, die ik op de salontafel zet in de woonkamer. Miauwend springt Luna op de bank en kijkt ze naar de bloemen.
“Moment, kleintje, er zit ook een envelop bij.” Ik hoor haar nog een keer en pak ik de envelop. Als ik het open maak, haal ik er een kaartje uit en vouw ik het open.
Ik kijk uit naar vrijdag. XXX Harry.
Lees ik. Kort maar krachtig. Dan ga ik pas echt met hem uit en stuurt hij nu al bloemen. Wauw. Ik leun achterover en kijk naar de bloemen. Door een zachte miauw, kijk ik naar Luna.
“Ik heb straks een relatie, kleintje. Al wacht ik tot hij me officieel vraagt.” Wat dat betreft ben ik wel wat ouderwets. Ik aai haar even en gaat de bel voor de tweede keer. Bloemen is toch wel genoeg. Ik doe open en zie ik Emily staan.
“Ik wist niet zeker of je wakker was maar ik zag net iemand hier staan met bloemen,” grijnst ze en laat ik haar binnen. Uiteraard loopt ze meteen door naar de woonkamer. “Van wie zijn de bloemen. Wel prachtig,” merkt ze op.
“Van Harry, ik zag hem gisteravond weer en vrijdag gaan we uiteten,” leg ik uit. Tegelijk leg ik het kaartje in het laatje van de salontafel.
“Uiteten?” Emily kijkt naar de bloemen. “Dus je hebt hem twee keer gezien en je krijgt al bloemen. Wat krijg je dan als je gaat uit eten of erna?”
“Ik zou het niet weten maar ik vind het wel leuk,” lach ik en pak ik wat te drinken voor ons. “Het zijn de kleine dingen die tellen. Er zat een kaartje bij en daar stond alleen in dat hij uitkijkt naar vrijdag.”
“Met drie kruisjes erbij.” Ze heeft dus het kaartje gepakt. “Deze vent is duidelijk gek op je. Laat het me weten als je officieel een relatie heb.”
“Tuurlijk,” reageer ik en geef ik haar een glas. “Ik heb al aan gegeven dat ik het rustig aan wil doen.”
“Vanwege je ervaring in het verleden?”
“Eigenlijk wel, die idioot is weg gegaan en ik heb nooit meer wat gehoord,” zucht ik en neem ik een slok. “Tot voor kort dan. Mijn moeder was er gisterochtend even en liet ze een foto zien van Niall. Hij is nog wel herkenbaar maar zijn tanden staan nu recht en zijn haar staat omhoog in een kuif.”
“Klinkt niet slecht maar ik weet wat er gebeurd is.” Emily zet haar glas op de tafel op een onderzetter. “Weet je moeder het eigenlijk wel?”
“Die weet de helft. Niet dat ik toen voor het eerst het bed gedeeld heb. Dat weet jij alleen.” Kort glimlach ik naar haar.
“Mijn privilege als je beste vriendin,” grijnst ze. “Dinsdag en donderdag verandert er toch niks, of wel?”
“Nee, ik heb Harry ook verteld dat ik op die dagen tennis.”
“Mooi, maar waar heb je het dan over met Harry?” Nieuwsgierig vouwt Emily haar benen onder zich op.
“Over van alles. De eerst keer en gister, hebben we elkaar verhoord als het ware. Met vragen als, wat staat er op je bucketlist, favoriete bloem, hobby's,” som ik op. “Die gesprekken houden gewoon niet op. Ik was vanochtend om half drie pas thuis.”
“Het lijkt erop dat je verliefd bent.” Ze kijkt me met lachende ogen aan. Zou het echt? Zo snel? Meestal gaat dat toch geleidelijk?
“Ik weet het niet...”
“Wat voel je dan als je hem ziet?” Het is net alsof haar ondervraging net begint.
“Hoe moet ik dat nou beschrijven?”
“Kom op, een aangenaam gevoel in je buik, glimlach je al als je hem ziet of zijn naam hoort,” begint Emily. “Zo onervaren ben je ook weer niet, Gina.” Wat ze zegt, komt anders zeker wel in de buurt.
“Het is fijn om met hem te knuffelen. Hij speelt ook met mijn haar...”
“Heb je het zelf niet door dan. Nu we over Harry praten, zie ik een glimlach bij je en schitteren je ogen. Je bent in ieder geval gek op hem.” Ze gebaard naar de bloemen. “Ik durf te wedden dat je gelijk moest glimlachen toen je wist dat de bloemen van Harry kwamen.”
“Eigenlijk wel, ja,” beken ik zacht.
“Gina, verliefd worden kan geleidelijk gaan maar kan ook in een keer gebeuren. Alsof je geraakt wordt door bliksem, zo snel. Dat heb ik gehad met Phil.” Ze kijkt omlaag want Luna is op haar schoot gekropen.
“Em, alsjeblieft, ik dacht dat ik verliefd was met Niall. Dit is heel anders...”
“Natuurlijk, dat wat je met Niall had was eerder een soort kalverliefde. Wat je nu voelt is de verliefdheid waar mensen over zingen, gedichten over schrijven en films over maken.” Ze slaat een arm om me heen. “Ik gun het je meid, echt waar. Het ziet er naar uit dat Harry je echt ziet zitten. En bloemen nadat je elkaar twee keer gesproken heb.” Ik kijk naar de bloemen. “Dat doe je niet zomaar tenzij je gevoelens hebt voor de ander. Zolang je maar eerlijk en loyaal bent. Net als dat je over alles kan praten. Communicatie is het belangrijkste in een relatie. Samen met vertrouwen en respect te hebben voor elkaar.”
“Dat weet ik ook wel,” knik ik. “Communicatie, respect en vertrouwen is belangrijk in elke relatie. Ook in de vriendschap die wij hebben.”
“Als je maar niet vergeet dat je elke dag aan je relatie moet werken. Het moet van twee kanten komen,” adviseert ze mij en glimlach ik.
“Hij is ook al beschermend. Gister kwam er een idioot naar me toe en Harry kwam gelijk voor me op...”
“Hou die vent vast, Gina. Het komt bij mij over dat die Harry, jouw vent, erg zorgzaam is. Net als beschermend, loyaal en respectvol. Die zijn zeldzaam.” Emily haalt een hand door mijn haar.
“En een knuffelaar.” Ik glimlach door gedachte eraan. “Hij heeft me thuis gebracht en ja, we hebben gezoend. Maar wat er daarna gebeurde...”
“Wat? Nou moet je niet stoppen.” Ze kijkt wat teleurgesteld.
“Zijn hand lag nog in mijn haren en hij gaf me een kus op mijn voorhoofd,” ga ik verder. “Heel lief en alles.”
“Ik blijf erbij dat je hem niet moet laten gaan, Gina. Zeker niet als ik zie hoe jij op hem reageert.” Emily lijkt zeker blij te zijn voor me. “En nu al zoenen. Wauw. Wie weet dat hij het nog moeilijk gaat krijgen als jullie een maand bij elkaar zijn. Jij kan het makkelijker verbergen maar hij niet als hij opgewonden raakt. Denk er in ieder geval over na hoelang je hem wilt laten wachten.”
“Ik zie hem vrijdag pas wanneer we gaan uit eten. Ik wacht eerst tot het officieel is en dan kijk ik wat acceptabel is.” God, ik weet dat het er een keer van komt maar ik wil ook weer niet te snel toegeven. “De eerste keer was dan drie jaar terug maar ik denk dat Harry pas echt mijn eerste zal zijn. Ik denk niet dat hij zijn zelfbeheersing zodanig verliest dat het binnen een half uur over is.”
“Op die manier, ja, dan is Harry wel de eerste voor je,” knikt ze. “Zolang je het maar op tijd tegen hem zegt en niet wacht tot je echt met hem in bed ligt.” Nu grinnikt ze. “Wat denk je ervan om de Xbox aan te zetten en straks pizza te bestellen?”
“Goed plan, het is best fris buiten en het waait ook behoorlijk.” Ben ik het met haar eens en sta ik op. “Mario kart of...”
“Uiteraard.”
“Ik trakteer straks op pizza,” zeg ik als ik het spel in de Xbox stop en zet ik de televisie aan. Ik ga op de bank liggen met mijn enkels op de salontafel. Gelijk komt Luna op mijn buik liggen. “Blijf maar lekker liggen, kleintje.” Direct word ik beloond met een tevreden miauw en likt ze mijn wang.

Reageer (4)

  • Tomlinsbear

    Hina of Girry stoppen iedere keer met praten als hij bijna Niall als beste vriend wilt noemen. Volgens mij wordt dat een drama...
    But i dont care, i loveeeee drama (hoera)

    8 jaar geleden
  • CaptainChaos0

    How cute is he.... HE IS ADORABLE!!!
    Goshh you reallyy really make me happy with this
    Niall why did you left her... Now.. It's too late it's too late,
    Lovesss xx

    8 jaar geleden
  • YasmineDeliana

    Wat lief dat hij een bos bloemen stuurt!
    Zo, ik ben weer bij met dit verhaal.
    Snel verder. xx

    8 jaar geleden
  • Malikx

    Omg hoe schattig! Echt kei lief en harry je bent eo'n cutere x

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen