**004**
Jij bent nu echt verleden tijd. Ik gooi het kettinkje in de prullenbak. Het laatste dat me nog aan Niall herinnerde. Mijn hand gaat naar mijn hals. Waar nu een ketting hangt met een kruis eraan. Welke ik van Harry gekregen heb. Hem zie ik vanavond om elf uur weer. Als ik er aan denk, merk ik dat sommige vrouwen me wat jaloers aankeken. Waarvoor dat dan? Ach, waar maak ik me druk om. Van alle mannen die gisteren mijn aandacht wilde, was Harry ten minste nuchter, normaal en praat hij rustig. God, hij rook zelfs heerlijk. Iets wat ik niet tegen hem gaat zeggen. In die vier jaar tijd geeft een man op een normale manier zijn aandacht aan mij en dat vind ik wel leuk. Juist dan gaat de bel en loop ik naar de deur. Waar ik mijn moeder zie staan.
“Hallo lieverd,” reageert ze en omhelst ze me gelijk.
“Hi mam.” Vanzelf sla ik mijn armen om haar middel. Daarna komt ze naar binnen. “Alles goed?” Ik doe de deur achter haar dicht.
“Met mij wel.” Ze gaat al naar de woonkamer. “Hallo kleintje.” Meteen dat Luna miauwt en springt ze op mijn moeders schoot. “Hm, je hebt een andere ketting.” Natuurlijk dat het haar opvalt. “Dat is waar ook.” Ze pakt haar telefoon. “Ik heb Niall nog gezien.”
“Ik wil het niet weten. Die sukkel heeft me drie jaar geleden in de steek gelaten.” Ik pak in de keuken wat te drinken en loop dan terug met twee glazen. “Ik zie Harry vanavond voor de tweede keer.”
“Harry?” Ze kijkt me aan en geef ik haar een glas. Waarop ik op de bank ga zitten met een been onder me opgetrokken.
“Ja, ik heb hem gisteren gezien en hij wilde me vanavond weer zien,” glimlach ik en aai ik Luna.
“Ah, hier is de foto. Hij is wel wat verandert maar wel herkenbaar.” Mijn moeder laat me een foto zien. “Maar je hebt dus een vent in je leven. Hoe ziet hij eruit?”
“Krullend haar dat halflang is, groene ogen, stevig en toch slank. Ik geloof dat Harry rond de een meter tachtig is, hij is lang,” beantwoord ik de vraag en zie ik de foto. Waarop ik Niall herken. Vooral aan zijn lichtblauwe ogen. Al zit zijn haar nu omhoog in een kuif. Rechte tanden.
“Klinkt goed. En je ziet Harry vanavond weer,” gaat ze door en geef ik de telefoon weer terug.
“Ja, om elf uur,” knik ik.
“En wat doet hij voor werk of studeert hij? Hoe oud is hij?”
“Hij is twintig jaar en we hebben het niet over zijn werk gehad. Dat wilde hij niet.” Ik neem een slok van mijn drinken.
“Wel opletten en niet teveel drinken,” raad ze me aan.
“Ik ben voorzichtig.” Ik schud mijn hoofd even. “Mam, hij is aardig, rustig, geduldig en vriendelijk. Ik krijg heel sterk het idee dat hij me niks aan wil doen.”
“Dat zijn vaak de gekken. Hou je ogen open en neem niet zomaar drankjes aan,” zucht mijn moeder.
“Hij is gek op katten, houd van muziek luisteren, heeft een goede band met zijn moeder, hij tennist en gaat met vrienden uit,” weet ik van Harry.
“Zo, hoe lang heb je met hem zitten praten gisteren?”
“Van half twaalf tot half vier.” Ik krabbel wat achter mijn oor. “Net als dat we boven in een hoek zaten. Alleen. Pas toen ik weg ging, kreeg ik een lichte kus van hem. Hij dringt zich niet op.”
“Ik kan al zien dat je hem wel leuk vindt. Kijk in ieder geval uit, ja,” glimlacht ze nu. “En iemand die gek is op katten en een goede band heeft met zijn moeder, zal ik niet gelijk beschouwen als een psychopaat.”
“Goh, bedankt.” Ik haal mijn schouders op. “Je ziet hem wel een keer. Ik doe het rustig aan want hij is de tweede voor me. Met Niall was ik nog jong en naïef.”
“Oké, en wanneer ontmoet ik die Harry van je dan?”
“Over een week of twee misschien, ik leer de man nog kennen,” reageer ik met een zucht. Kort schud ik mijn hoofd door de opmerking.
“Wat denk je van wanneer je echt uiteten gaat met hem? Dat is pas echt een afspraakje,” grijnst mijn moeder.
“Hou je nou op, anders kun je nog drie weken wachten.” Ik rol met mijn ogen.
“Denk jij dat je...”
“Ik ga mijn kledingkast weg halen en daarvoor in de plaats komt een inloopgarderobe. Ik heb weer kleding gekregen gister,” verander ik snel.
“Echt waar?” Haar gezicht verandert. “En misschien wel beter. Je hebt al behoorlijk wat.”
“Hm, gister heb ik een fotosessie gehad voor de nieuwe collectie. Volgens mij blijf ik dat nu doen. Wie weet dat ze maandag een andere variatie hebben van mijn contract,” grinnik ik.
“Je weet maar nooit.” Ze glimlacht eveneens. “Wie weet word je nog herkent of zo want die foto's worden toch vergroot in de winkels opgehangen?”
“Ja, ter promotie van de nieuwe collectie,” lach ik. “Ik heb er nog een grap over gemaakt dat ik misschien nog ontdekt word door een modellenbureau.”
“Je weet maar nooit. Zou je het willen dan?”
“Nee, ik ben prima tevreden in het magazijn van Topshop,” schud ik mijn hoofd.
Ik geef mijn jas af bij de vrouw van de garderobe en krijg ik een nummer. Die ik tussen mijn borsten verstop. Daarna loop ik door. Het is pas kwart voor elf en ben ik ruim op tijd. Niet te vroeg maar ook niet net op tijd. Net als dat ik helemaal een hekel heb aan te laat te zijn. Terwijl ik naar de bar loop, zie ik al wat mannen die naar mij kijken. Hm, het ziet er naar uit dat ik een vriend heb.
“Hallo lekker ding,” klinkt het naast me.
“Ik ben geen ding dat je kan bezitten,” kaats ik terug. “En lekker ook niet want ik ben niet om op te eten. Tanden op elkaar en doorlopen.” De barman komt mijn kant op en krijg ik een glas wijn. Ik heb nog niet eens wat besteld. Ik neem een slok en is het een zoete witte wijn.
“Van de jongeman die daar zit op het eind,” geeft de barman aan en kijk ik waar hij naar wijst. Om te zien dat Harry er is en glimlacht hij naar me.
“Dank je,” zeg ik tegen de barman met een knikje en loop ik naar Harry. Die me eerst kort bekijkt en omhelst hij me.
“Je ziet er schitterend uit,” zegt hij en krijg ik een kus op mijn wang van hem. “Ik ben blij dat je gekomen bent.” Zelf heeft hij een strakke zwarte broek aan met een sportief overhemd erop dat los hangt over een wit T-shirt.
“Als ik zeg dat ik kom, kom ik ook,” lach ik.
“Ik zag haar eerst, maat,” klinkt een stem en kijk ik half achter me.
“Ze is hier met mij. Ik heb maar een vuist nodig en jij ligt knock-out.” Harry slaat een arm om me heen. “En een maat zou zulke dingen niet doen. Laat ik het niet zien dat jij je gezicht nog laat zien.” Het is te merken dat Harry boos is. Daarna leidt hij mij naar de trap en gaan we naar boven. “Sorry daarvoor.”
“Geeft niet,” schud ik mijn hoofd. “En ik kan ook voor mezelf opkomen. Al had ik dan iets gezegd over een knietje in zijn kruis.”
“Met jou moet ik dus geen ruzie krijgen.” Harry kijkt wat pijnlijk.
“Bij mij blijft het meestal bij woorden. Ik word niet snel fysiek want ik ben ook moeilijk echt kwaad te krijgen,” vertel ik hem. Wel snap ik dat zijn gevoelens vaak op zijn gezicht te lezen staan.
“Toch wil ik het niet riskeren.” Hij laat mij eerst zitten en komt dan naast me zitten. “De ketting valt mooi zo met je jurk.” Met een vinger volgt hij de ketting en laat hij me snel los.
“Wat doe je normaal in het weekend als je niet uit gaat? En geef Luna een kus van me,” grijnst hij.
“Zal ik doen,” lach ik. “Normaal gewoon ontspannen, uitslapen, film kijken, naar vriendinnen gaan, shoppen, een terrasje pakken als het lekker weer is, bioscoop, theater.”
“Vooral leuke dingen doen met vriendinnen,” grijnst Harry door mijn opsomming.
“Ik ga soms ook alleen naar de bioscoop of theater.” Ik neem een slok van mijn wijn. Hij heeft weer een biertje en doet hij ook rustig aan. “En wat doe jij in het weekend?”
“Bijna hetzelfde. Al begint het bij mij met uitslapen en daarna zie ik wel.” Harry legt een arm om me heen. “Of thuis relaxen, of ik ga stappen met vrienden en dat kan van alles zijn. Mag ik je uithoren?”
“Op welke manier,” wil ik weten.
“Dat je snel moet kiezen tussen twee dingen,” geeft hij aan.
“Alleen als je zelf ook antwoord geef,” reageer ik en knikt hij.
“Oké, radio of televisie?”
“Radio,” antwoord ik.
“Voor mij ook. Actieve vakantie of rustige vakantie?”
“Combinatie, ik wil wel wat zien van waar ik ben.” Dit is ook wel een manier om hem beter te leren kennen. Ik kijk hem aan.
“Dan ga ik ook voor een combinatie. Hm, gezond eten of junkfood?”
“Lastig, thuis kook ik gezond maar een pizza gaat er ook gewoon in. Ik kom niet aan, snelle stofwisseling.” Ik glimlach door zijn gezicht.
“Voor mij allebei. Restaurant of thuis eten?”
“Allebei,” is mijn antwoord. Dit zijn nog eens vragen en hij knikt alleen alsof het voor hem ook allebei is.
“Zonvakantie of wintersportvakantie?”
“Een zonvakantie dan toch wel.” Ik moet wel even nadenken.
“Sporten of sport kijken op televisie?”
“Ik sport meer zelf,” lach ik door zijn vraag.
“Luister je muziek?” Door Harry's vraag knik ik. “Een zanger of boyband?”
“Er zijn wel een paar bands die ik goed vind. Ik luister niet echt vaak meer muziek tenzij thuis mijn radio aanstaat. Ik kan niet echt antwoord geven,” beken ik naar hem.
“Graag thuis of veel buiten?”
“Buiten. Ik tennis op dinsdag en donderdag.” Ik zie zijn ogen oplichten. Het is te zien dat hij nadenkt over zijn volgende vraag.
“Naar de club of een concert?”
“Ik ben een keer naar een concert geweest,” schud ik mijn hoofd. “Ik ga dan vaker naar de club.”
Reageer (4)
Leuk dat je dit combineert met Polyvore, niet veel mensen doen dat. Het heeft toch wat extra's <3
8 jaar geledenHeel leuk stukje weer! Hihi en typisch moeders dat ze dat allemaal vraagt.
8 jaar geledenOpgestaan plaats vergaan Niall dat is dan dikke pech al snap ik niet wat er in dat knappe hoofdje van je omging..
8 jaar geledenEn weer amazing babe<3
Ooohh niall toch! Waarom heb je haar achter gelaten achja nu heeft harry zijn kans. Het zou zo'n scvattig koppeltje zijn haha x
8 jaar geledenSuper goed kitten