**002**
Weekend alweer. Ik laat me op de bank zakken en heb ik een glas wijn gepakt. Zodra ik zit, komt Luna op mijn schoot liggen. Alsof ze tevreden is dat ik thuis ben. Mijn hand gaat vanzelf naar haar toe en aai ik haar rug. Waardoor ze blij spint en miauwt ze kort. Tuurlijk omdat ze nu aandacht krijgt. Ik kroel door haar vacht en til ik haar op om meer onderuit te zakken. Meteen kruipt Luna meer omhoog en likt ze mijn neus kort.
“Gina?”
“Woonkamer,” reageer ik naar Emily en kroel ik tussen Luna's oren. Waar ze duidelijk van geniet. Ik zou willen dat ik met iemand kan kroelen en knuffelen.
“Heb je zin om vanavond uit te gaan?” Emily komt erbij zitten en heeft ze ook een glas wijn ingeschonken. “Funky Buddha?”
“Ik heb wel zin om uit te gaan,” knik ik. “Wat denk jij, kleintje.” Elke keer als ik kleintje tegen Luna zeg, miauwt ze naar me. Wat ze nu ook doet. “Hoe laat wilde je gaan?” Ik kijk naar haar.
“Het blijft grappig dat ze miauwt op 'kleintje',” grinnikt Emily en opnieuw dat Luna erop reageert.
“Ze is mijn kleintje,” glimlach ik en hoor ik Luna weer miauwen. Net als dat de poes lijkt te grijnzen en legt ze haar kopje neer.
“Rond half elf,” stelt Emily voor. “Dan begint het juist wat gezellig te worden. Ik heb gehoord dat Rob moet werken.”
“Dan zijn we zo binnen,” lach ik en drink ik mijn glas leeg. “Ik heb weer kleding gekregen dus ik ga een kamer gebruiken als een kledingkamer.”
“Nieuwe collectie?”
“Ja,” knik ik en zet ik mijn glas op tafel. “Blijf je eten of niet?”
“Als je dat niet erg vindt.”
“Van jou niet. Ik heb zelfs wel wat voor je voor vanavond want dan hoef je niet naar huis.” Ik til Luna van mijn schoot en loop ik naar de keuken. “Het wordt macaroni.” Dat hoef ik alleen op te warmen want ik heb het woensdag klaar gemaakt.
“Lekker,” hoor ik vanuit de woonkamer en zet ik Luna op de grond. Die gelijk terug gaat. Om haar in haar favoriete hoekje te zien liggen. Wat weer op een plateau is van haar krabpaal.
Wanneer we bij Funky Buddha zijn, kan ik Rob zien bij de ingang. Samen met een rij mensen die naar binnen wil. Kort kijk ik naar Emily en lopen we naar de man toe. Gelijk kan ik al protesten horen van mensen die in de rij staan.
“Hallo Rob, hoe gaat het thuis,” glimlach ik en schud ik hem zijn hand.
“Goed Gina, en met jou?” De man grijnst meteen. “Ze loopt al.”
“Dat is weer een mijlpaal. Voor je het weet verbied je haar nog om uit te gaan,” grinnik ik naar hem.
“Ze mag uitgaan maar wel op de voorwaarde dat ze niet drinkt. En ik keur elke jongen die bij haar in de buurt komt,” lacht Rob en laat hij ons naar binnen. “Veel plezier, en drink niet te veel.”
“Dat nooit,” verzeker ik de man en ga ik naar binnen. Waar ik mijn jas uitdoe en geef ik die aan de vrouw. Om een nummertje terug te krijgen.
“Kom op, ik trakteer op het eerste rondje.” Emily roept in mijn oor om zich verstaanbaar te maken. “Waar is je tas?”
“Ik heb een kleine portemonnee onder mijn jurk verstopt. Geen vent die daar mag komen,” knipoog ik naar haar.
“Moet ik ook eens gaan doen,” lachend slaat ze een arm om me heen en lopen we door. Zelf kijk ik rond en gaan we tegelijk meer naar de VIP gedeelte. Waar het net even iets rustiger is. Het duurt niet lang of ik voel een paar ogen in mijn rug. “Rood of wit?”
“Wit en zoet,” antwoord ik en kijk ik wie er nog meer zijn. Tot ik merk wie er naar me kijkt. Een man met wat krullend haar dat achterover gehouden wordt met een hoofdband. Net als dat hij een simpel zwart overhemd aan heeft en dat wel half dicht geknoopt is. Hij is wel erg zeker van zichzelf. Ook dat hij naar mij kijkt.
“Hallo schat,” hoor ik opeens en kijk ik opzij.
“Een schat is zeldzaam en iets dat je kunt bezitten. Dat ben ik dus niet,” zeg ik tegen de man. “Hoe kun je dat nog een versierzin noemen? Je stinkt naar de alcohol en rook.” Tevreden zie ik het gezicht betrekken en loopt hij weg.
“Jij bent uniek.” Emily is terug en met twee glazen wijn.
“Ik had eigenlijk nog wat willen zeggen,” zucht ik gespeeld en neem ik een slok.
“Wat dan?”
“Nee, dat bewaar ik wel voor de volgende gek die ook dronken is,” schud ik mijn hoofd. “Op het weekend.”
“Daar toast ik altijd op,” grijnst Emily en tik ik voorzichtig mijn glas tegen die van haar. Vervolgens nemen we een slok.
“Hey angel.” Iemand anders komt bij ons staan.
“Ik ben juist de rechterhand van de duivel,” is mijn snelle reactie en zie ik dat hij ook dronken is. “Ik zit er graag warm bij. Kijk me eens recht aan.” Iets wat hij niet kan en dwalen zijn ogen af omlaag. “Probeer het bij een ander als je nuchter bent want op deze manier ga je alleen naar huis.” Naast me barst Emily in lachen uit en beweeg ik wat op het ritme van de muziek.
“Jij wilt liever iemand ontmoeten die nuchter is en niet hier.” Ze kijkt me aan.
“Ik heb er niks op tegen om iemand hier te ontmoeten maar het zou helpen als hij nog weet wat hij doet, nuchter is en normaal praat,” antwoord ik in haar oor.
“Aha, sassy die antwoorden van jou.”
“Moeten ze me maar aankijken in mijn ogen. Dat kunnen de meeste hier niet,” zucht ik en glijd mijn blik naar de man. Voor een moment kijk ik hem recht aan en met een glimlach, draai ik mijn hoofd weg.
“En wie is dat dan?” Emily's gezicht betrekt gelijk en besef ik me dat ze net achter me kijkt. “Iemand denkt leuk te doen om jouw aandacht te krijgen, geloof ik.” Ik voel een hand op mijn schouder. Zonder na te denken, draai ik me om en gooi ik mijn wijn over hem heen. Zonde van de alcohol.
“Zie je dit?” Ik laat mijn hand over mijn lichaam glijden en volgt hij het duidelijk. Kort beweeg ik mijn heupen verleidelijk en is het te zien dat hij me wilt. “Zelfs niet in je dromen.” Ik kan horen dat Emily niet meer bij komt. De man verdwijnt. “Ik ga wijn halen. Moet ik voor jou ook gelijk halen?”
“Lekker,” knikt Emily met een glimlach. Waarop ik me een weg baan naar de bar.
Reageer (3)
Haha, burn.
8 jaar geledenWow ze is niet op dr mondje gevallen, ik had ook zo'n vriendin en ik lag dan net zoals emily in een deuk Xd
8 jaar geledenVerder ben je echt amazing girl loveyou x
Hahah Gina lekker bezig meid *high five* ahaah x
8 jaar geleden