Foto bij Chapter 4.3 ~ JDS

Sorry dat ik niet heb geschreven maar ik was erg druk met school en me werk. En ook vooral met me sport want we oefenen voor het NK dus sorry dat ik niet heb kunnen schrijven. Maar dat ter zijde ik hoop dat jullie het leuk vinden en ook leuk blijven vinden.
Reacties en tips zijn natuurlijk altijd welkom :)

''Draco natuurlijk wil ik dat, niks liever, maar dan moet je wel je echte persoonlijkheid laten zien en niet deze lafaard.'' Zeg ik en lach net zo elegant als Draco naar mij die al snel weer verdwenen is en gek genoeg kijkt hij geschrokken. Waarschijnlijk omdat ik dwars door hem heen kijk, figuurlijk dan. Van kinds af aan zie ik al snel de echte persoonlijkheden van mensen ook al hebben ze al die tijd met een neppen gelopen. ''Nou kom op dat drankje maakt zich niet van zelf. Schrijf maar in dit schriftje dat ik er twee ogen in heb gedaan en niet vier.'' Zeg ik en hij kijkt me vreemd aan maar schrijft het toch op en duidelijk met mijn naam. Wat een vertrouwen. ''Over vijf minuten kom ik kijken naar jullie drankjes zorg dat het af is.'' Zegt Snape en ik kijk er in het is perfect paars met een blauwachtige gloed erover. ''Is die klaar?'' Vraagt Draco en ik knik. ''Ja en ik vind hem perfect, goed op kleur en hij ruikt ook goed.'' Zeg ik en al snel daarna vraagt Snape om orde, nou ja vraagt het op zijn manier. ''Ik kom nu langs om het te beoordelen en dit cijfer dat ik geef telt al voor de helft mee voor het totaal cijfer.'' Na zo'n vier tafels gehad te hebben loopt hij eerst naar Harry en Kathy. ''Kathy en Potter, jullie stellen me teleur ik had wel wat beters verwacht.'' Zegt hij en geeft uiteindelijk toch een zes en loopt als laatste naar ons. ''Josie, Draco.'' Zegt hij en ik wijs hem naar de pot en het flesje die we moesten vullen. ''Ziet er goed uit, jullie vormen een goed team samen misschien moeten jullie meer gaan samen werken. Hij is bijna perfect een negen.'' Zegt hij en ik kijk hem tevreden aan. ''Dank u professor.'' Zeg ik en hij neemt ons flesje in en stuurt ons weg om voor de rest van het uur aan het verslag te gaan. ''Denk maar niet dat ik meer met jou ga samen werken Josie, mocht je willen.'' Zegt hij en wilt weg lopen maar ik roep hem terug. ''Hoeft ook niet zolang je maar mee helpt aan deze opdracht je weet wat ik heb gezegd Draco.'' Zeg ik en loop zelf weg voordat hij weg kan lopen. ''Heei Josie!'' Hoor ik en zie Harry, Ron, Hermione en Kathy staan. ''Heei hoe ging het bij jullie?'' Vraag ik als ik bij hun sta en ze beginnen honderduit te vertellen over de twee uren en over allemaal andere dingen. Gelukkig kan Kathy ook goed met ze opschieten misschien wordt ze op deze manier veel meer met dingen betrokken. Zolang ze blijven praten blijf ik rustig en aandachtig luisteren, het gesprek vat ik niet meer helemaal want ze gaan van het één naar het ander. Wat ik er uit kan halen hebben ze het nu over wat Kathy allemaal gemist heeft van leerlingen en leraren en zo. Onder tussen zijn we al een uur verder en nog steeds zitten we in de eetzaal te praten over dingen, onze tweede les viel uit dus hadden we tijd om even bij te praten. ''Jongens sorry dat ik moet storen maar me les begint zo dus ik zie jullie straks wel okee.'' Zeg ik en zeg doei tegen de rest waarna ik naar me volgende les loop en eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik heb. Al snel zie ik Blaize lopen en ren snel naar hem toe. ''Heei Blaize, weet jij toevallig wat voor les we hebben?'' Vraag ik en hij knikt. ''Maar natuurlijk weet ik dat Josie volg mij maar we hebben defens against the dark arts met Ravenklauw. Gezellig toch.'' Zegt hij sarcastisch en ik lach wat om zijn sarcasme. ''Je weet dat ik van Griffendor kom hé en Ravenklauw is echt niet zo erg, behalve dat ze betweterig kunnen overkomen maar eey dat kunnen wij ook.'' Zeg ik en knipoog. Blaize heb ik altijd al gemogen hij was één van de weinige die zich niks van de rest aantrok en mij gewoon normaal behandelde. ''Ah Blaize en Josie hebben ook nog besloten om te komen zie ik.'' Zegt de professor, ik weet ze naam niet eens ik zeg altijd maar professor tegen hem. ''Sorry professor.'' Zeg ik en snel gaat Blaize naast Draco zitten en ik naast Luna, een super aardig meisje uit Ravenklauw. ''Heei Luna.'' Zeg ik en Luna begint vrolijk een gesprek met me. De les duurde lang maar Luna en ik hebben het erg gezellig gehad en dat scheelt waardoor het niet te saai was. ''Josie Dané Snape!'' Hoor ik en draai me om waar Dumbledore, Snape en het Slytherin quidditch team staan. ''Jij speelt vanaf nu in het quiditch team als Chaser.'' Zegt Dumbledore en ik ze allemaal vreemd aan. ''Maar ik heb nooit geleerd om te vliegen.'' Zeg ik eerlijk en ik zie me vader knikken. ''Daarom gaat Draco Malfoy het je leren, jullie krijgen deze dagen vrij om zes uur per dag te oefenen. Jullie hebben een week de tijd en dan is de wedstrijd tegen Griffendor.'' Zegt Dumbledore en geeft me een vriendelijke glimlach. ''Waarom moet ik het haar leren en niet Blaize of iemand anders?'' Vraagt Draco verontwaardigd en ik kijk hem emotieloos aan als of het mij iets moet doen dat hij me het niet wilt leren. Geloof me ik leer het liever ook van ander. ''Draco, geen tegenspraak.'' Zegt Snape emotieloos en geeft hem een knipoog. Waarom weet ik niet maar dat ik er achter ga komen is een feit. ''Goed wanneer beginnen we?'' Vraagt Draco en Dumbledore kijkt op. ''Nu gelijk Josie ga je omkleden je quidditch kleren liggen op je bed klaar. Jullie ontmoeten elkaar buiten op het quidditch veld.'' Zegt Dumbledore en wenst ons succes en een fijne dag waarna ze weg lopen. ''Okee ik wil dat de rest alvast gaat oefenen en vlieg Draco en Josie straks niet in de weg.'' Zegt Snape en knikt naar mij waarna ik naar me kamer loop en me snel omkleed. Heel eerlijk het is niet me eerste keer dat ik ga vliegen ik heb heel vaak gevlogen, maar ben een keer bijna omgekomen na een val van vijftig meter daarom ben ik bang geworden.

Reageer (1)

  • Scamanderr

    Haha, nu zit ze toch weer opgescheept met Draco! Like it!
    Snel verder!
    xx

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen