Foto bij Chapter 4.2 ~ JDS

Hope you enjoy it ! :D

''Nee voor geen cent.'' Zegt Harry en heel even doet het pijn. ''Waarom niet?'' Vraagt Dumbledore kalm. ''Omdat ze toch alles heeft door geluld tegen Malfoy en ze stomme vrienden en waarschijnlijk ook der vader.'' Ik merk dat Harry boos wordt en wilt opstaan. ''Blijf zitten.'' Zeg ik en ze kijken me allebei vreemd aan. ''Waarom zou ik blijven zitten zodat je nog meer over me te weten komt?'' Vraagt hij en staat op. Snel doe ik met een simpele spreuk de deur op slot en zie Dumbledore vreemd kijken. ''Ik heb je gezegd dat ik niks over je zou vertellen en dat heb ik ook niet gedaan en toch geloof je me niet. Prima jou keuze je wilt zeker bewijs of niet?'' Vraag ik en hij knikt uiteindelijk. ''Weet je hoe je in iemands hoofd moet kijken?'' Vraag ik en hij schud zijn hoofd. ''Okee let op.'' Zeg ik en met de spreuk zit ik zo in Harry zijn hoofd die het gelijk toe laat. Ik zie de gesprekken die hij met Hermoine en Ron over mij heeft gehad en geloof me het is niet fijn. Al snel ga ik uit zijn hoofd en leg ik me wand weg, want op één of andere manier kan niemand in mijn hoofd als ik me wand vast heb. ''Doe het.'' Zeg ik en Harry kijkt me woedend aan. ''Ik weet dat je het wilt.'' Zeg ik en blijf hem neutraal aankijken. Nadat hij de spreuk heeft gezegd ziet hij het hele tafereel die ik heb mee gemaakt nadat ik hem heb verslagen. Zodra hij de spreuk heeft opgeheven kijkt hij me aan. ''Je hebt echt niks gezegd.'' Zegt hij verbaasd en ik knik. ''Klopt ik heb niks gezegd. Geloof je me nu.'' Zeg ik en hij knikt. ''Nou fijn dat dat ook weer is opgelost, Harry je kan gaan Josie jou wil ik nog heel even spreken.'' Zegt Dumbledore en Harry loopt de deur uit nadat ik hem weer van het slot heb gehaald. ''Hoe deed je dat, de deur kan niet opslot.'' Zegt Dumbledore en ik knik. ''Dat weet ik maar Harry niet.'' Zeg ik simpel en hij knikt. ''Maar dan snap ik het nog steeds niet, als de spreuk niet kan worden uitgevoerd wordt hij weerkaatst of afgeblazen.'' Zegt hij en ik knik. ''Dat weet ik maar ik heb halverwege al de spreuk stop gezet zodat Harry niks door had.'' Zeg ik en hij knikt weer. ''Je bent slim niet Ravenklauw slim, maar Slytherin slim.'' Zegt hij en ik lach wat. ''Je mag gaan Josie ik zie je wel weer.'' Zegt hij en ik knik. ''Dank u professor.'' Zeg ik en loop weg. Als ik op me horloge kijk zie ik dat de lessen al begonnen zijn en ik heb als eerste toverdranken, nu dat ik in Slytherin zit doet Snape waarschijnlijk niet heel moeilijk. ''Josie waar kom jij vandaan?'' Vraagt Snape als ik binnen kom en kijk hem aan. ''Dumbledore.'' Zeg ik en hij kijkt me door dringend aan. Hij weet dat dat niet bij mij helpt maar hij moet ze eer nou eenmaal hoog houden. ''Vraag maar aan Harry ik was daar samen met hem.'' Zeg ik en al snel kijkt hij Harry aan die knikt. ''Goed ga maar zitten. Er is naast Draco nog plaats.'' Zegt hij en ik kijk naar Draco die voor zich uit staat te staren. ''Okee jullie gaan een drankje brouwen in tweetallen en daar wil ik een werkstuk van, van minimaal twintig pagina's.'' Zegt hij en hij schrijft het drankje op het bord. ''Jullie werken samen met de gene die naast je zit, Kathy omdat jij en Potter nog overblijven maken jullie de opdracht samen.'' Hoor ik en zie nu pas dat Kathy er ook zat, daarom is ze me niet opgevallen ze zit altijd in het hoekje. Nou ga ik niet vragen of ik mag ruilen met één van hun, want ik wil niet dat Kathy of Harry met Draco moet samenwerken dat wordt namelijk een hel dan. ''Jullie hebben twee uur de tijd om het drankje te brouwen en vier weken de tijd voor het werkstuk. Succes.'' Zegt Snape en gaat zitten. Als ik richting Draco kijk, die waarschijnlijk toch niet heeft opgelet besluit ik maar alle spullen te pakken en hem daarna uit ze fantasie wereld te halen. ''Heei vind je het niet erg om samen met Kathy te werken ze is wel een Slytherin.'' Vraag ik aan Harry als ik naast hem sta en hij lacht wat. ''Niet alle Slytherins zijn slecht Josie kijk nou naar jezelf en als jij Kathy aardig vind moet ze wel aardig zijn.'' Zegt hij glimlachend. ''Dankje let wel een beetje op der en betrek der een beetje erbij ze is nogal verlegen, misschien is het daarom slim om dicht bij Hermoine te gaan zitten.'' Zeg ik waarna hij knikt en ik weg loop. ''Okee Draco wordt wakker we hebben iets te doen.'' Zeg ik en zet de spullen op onze tafel. ''Sinds wanneer zit jij naast me?'' Vraagt hij en ik kijk hem verbaast aan. ''Je hebt dus echt niks gehoord. We moeten samen werken en over twee uur moet het drankje af zijn en over vier weken het werkstuk van twintig pagina's.'' Zeg ik en hij knikt. ''Ik moet met jou samenwerken, geen denken aan.'' Zegt hij en roept Snape. ''Wat is er Draco?'' ''Moet ik met haar samen werken?'' Zegt hij vol afschuw en hij knikt. ''Je hebt waarschijnlijk wel een goede aan me ik ben de dochter van de toverdranken leraar, maar ja als je niet wilt wil ik het best alleen doen en jou naam er uiteindelijk niet bij zetten.'' Zeg ik en hij kijkt me beledigend aan. ''Goed ik werk wel met Josie.'' Zegt hij en ik schud me hoofd. ''Jij doet alles okee, ik heb wel wat beters te doen dan dit.'' Zegt hij en ik kijk rustig op en kijk vervolgens recht in zijn ogen. ''Ik heb ook wel wat beters doen dan dit en toch ga ik dit doen, dus kortom jij ook. We gaan het samen doen en anders lever ik het alleen in en heb jij uiteindelijk niks ingeleverd.'' Zeg ik kalm en doe de rest van de ingrediënten er in. ''Kom op Josie ik weet heus wel dat je zo graag met me wilt samen werken, maar ik heb echt geen tijd.'' Zegt hij en zet een galante glimlach op.

Reageer (1)

  • Scamanderr

    Oh Draco is toch zo vol van zichzelf of niet? Haha, love it!
    Snel verder
    xx

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen