Het begin van een vriendschap
Maar vandaag activeer ik er wel twee
Dit is het verhaal wat Thomas verteld alleen ik schrijf het gewoon in tegenwoordige tijd (bij gebrek aan woorden)
8 jaar geleden
Spica sluipt zo zacht als ze kan door de bosjes niet ver van haar vandaan hoort ze geroep "hier ergens moet ze zijn!" Na een tijdje zoeken vind ze een geschikte boom en klimt ze naar boven. "Thomas! Ga daar ergens kijken" Spica ziet Thomas onder de boom lopen. Precies op dat moment moet ze hoesten. Thomas kijk meteen naar boven, Spica kijkt hem smekend aan maar Thomas schud zijn hoofd "George, hier is ze!" roept hij vervolgens. George en een paar van zijn vrienden komen meteen aangerend "goed zo broertje van me" en George klopt Thomas op zijn schouder. Thomas grijnst "Zo, Spica was je nog een keer van plan naar beneden te komen" roept George naar boven. "Nou niet echt" roept Spica terug George wenkt een van zijn vrienden en fluistert wat in zijn oor. Even later komt zijn vriend terug met een bijl in zijn handen. George grijnst tevreden en zegt zo dat Spica het ook kan horen "Hak die boom maar om" meteen betrekt het gezicht van Thomas "maar dan raakt Spica gewond". George rolt met zijn ogen en zegt "ik leg het thuis wel uit ga maar alvast ik kom zo" Thomas knikt en loopt weg maar onderweg bedenkt hij zich en loopt terug dan hoort hij het gelach van George en zijn vrienden dat langzaam minder word. En na een paar minuten durft hij weer door te lopen als hij bij de boom waar Spica in zat is ziet hij niemand. Thomas haalt zijn schouders op en loopt door naar het meertje. Daar zit wel iemand hij loopt naar hem toe en roept "hoi" als hij nog maar een paar meter bij hem vandaan is. De persoon kijkt geschrokken om. Zodra Thomas ziet dat het Spica is staat hij stil "Wat is er met jou gebeurd?" Vraagt hij en ploft naast haar neer. "Je broer en z'n vrienden" zegt Spica zacht maar Thomas schud meteen zijn hoofd "nee mijn broer zou zoiets nooit doen". "Waarom denk je anders dat je moest roepen als je mij zag" zegt Spica vinnig terug. Daar is Thomas even stil van. Dan staat hij op en loopt verder naar het water toe met zijn handen schept hij wat water en loopt terug naar Spica en gooit het over haar hoofd. Zo snel als ze kan rent Spica naar het water toe en pakt ook wat water en gooit het naar Thomas zo gaat het nog een tijdje heen en weer totdat ze helemaal doorweekt waren en buikpijn hebben van het lachen. Ze gaan zitten op het gras nadat ze weer tot adem zijn gekomen steekt Thomas zijn hand uit "Vrienden"? Ze schudden de handen "voor altijd" Antwoord Spica.
Er zijn nog geen reacties.