Foto bij Chapter 4.1 ~ JDS

Uiteindelijk heeft Kathy ervoor besloten om het toch te doen en Pansy is vrolijk naar beneden gegaan. ''Kathy heb je het zelfde huiswerk als Pansy of niet?'' Vraag ik waarna Kathy opkijkt en knikt. ''Mag ik jou werk?'' Vraag ik en ze geeft haar werk waar nog niks op staat. Snel schrijf ik er wat onzin dingen op zodat het lijkt alsof het vol is. ''Oh je mag die van Pansy die je nu maakt voor jezelf houden, deze is nu van Pansy.'' Zeg ik terwijl ik op sta en de deur uitloop en de trap af naar de leerlingenkamer. Als ik rond kijk zie ik Pansy over Draco liggen en aan ze gezicht te zien houd hij van aandacht maar is hij totaal niet geïnteresseerd. ''Heei Pansy ik moest je huiswerk van Kathy komen brengen.'' Zeg ik lief en ga voor haar en Draco staan. ''Oh wat fijn dan hoef ik het zelf niet te halen. Ik wist niet dat slaafjes krijgen zo makkelijk ging in deze tijd.'' Zegt ze en kijkt haar vrienden aan. ''Hahah, ja hier is je huiswerk als je het zoekt.'' Zeg ik en gooi de blaadjes in het haardvuur die ze in één keer allemaal weg schroeien. ''Wat! Jij.'' Zegt ze en ik kijk der verbaast aan. ''Ik?'' Vraag ik onschuldig en kijk Pansy aan die nu zowat rood aanloopt van de woede. ''Ik krijg jou nog wel Josie.'' Zegt ze waarna ik knik. ''Succes.'' Zeg ik nog en loop weg. ''Met je huiswerk maken en mij krijgen. Geloof me dat heb je nodig.'' Zeg ik nog uiteindelijk en loop de trap op terug naar Kathy's en mijn kamer. ''Wat heb je gedaan?'' Vraagt Kathy als ik weer onze kamer in loop en leg het verhaal uit. Toch kan ze haar lach niet in houden en ik gok dat het sinds een lange tijd is dat ze weer plezier heeft. De volgende dag loop ik de zaal binnen en zie alle tafels behalve Slytherin, op een paar personen na, me vervloekend aankijken. Op dit moment had ik dus echt gewenst dat ik gelijk bij Slytherin zat dan was ik nu wel gewend geraakt aan dit pijnlijke gevoel. Dat zelfs je vrienden je vervloekend aankijken. Eerlijk gezegd had ik dit wel een beetje verwacht het enige is is dat ik helemaal niet bij Slytherin wou, maar ik moet dit vol houden voor me ouders. ''Hier is je nieuwe rooster Josie.'' Hoor ik achter me en zie dat Kathy me een papiertje geeft. ''Oh dankje Kathy.'' Zeg ik en bekijk me rooster. ''Ik had al een beetje gekeken en we hebben wel een aantal vakken samen.'' Zegt ze blij en ik kijk haar lachend aan. ''Nou mooi toch ben ik in ieder geval niet helemaal alleen.'' Zeg ik en draai me om waardoor ik vol tegen Harry aan knal. ''Oh Harry sorry ik zag je niet.'' Zeg ik benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen. ''Als of jou dat wat kan schelen Josie.'' Zegt hij en loopt weg. ''Ga maar alvast eten misschien kom ik zo nog en anders zie ik je in de les.'' Zeg ik tegen Kathy en loop Harry achterna. ''Harry wacht even!'' Roep ik hem na maar hij luistert niet. ''Kom op Harry laat het me uitleggen.'' ''Wat wil je uitleggen Josie? Hoe je ons verraden hebt, ons vernederd we vertrouwde je en nu zit je bij Slytherin!'' Reageert hij boos wat me eigenlijk helemaal niet verbaasd. ''Ik wil dit zelf ook niet Harry, zowat iedereen in Slytherin mag me omdat ik JOU heb verslagen en niet om wie ik echt ben. En dat deden jullie wel ondanks dat ik de dochter van Snape ben die jullie afdeling duidelijk haat.'' Zeg ik rustig ik weet dat het toch geen nut heeft om boos te worden. ''Ik wil er niks over horen Josie, ik weet heus wel dat je nu iedereen heel leuk alles over ons gaat vertellen zodat je ons kan vernederen.'' Zegt hij en ik weet dat hij aardig boos is. Alleen maar omdat ik nu bij Slytherin zit. ''Nooit Harry, niet eens als ik het moet vertellen om onderuit de dood te komen. Zelfs dan niet.'' Zeg ik en daarvan is hij heel, maar dan ook maar heel even stil. ''Ik geloof je niet Josie en dat ga ik ook niet doen ook.'' Zegt hij waarna hij zich omdraait en tegen Dumbledore oploopt. ''Ik hoor dat jullie een interessant gesprek voeren, kom even mee naar mijn kantoor jullie allebei.'' Zegt hij en loopt door naar zijn kantoor. ''Zo ik zou zeggen ga verder met jullie gesprek.'' Zegt hij en gaat achter zijn bureau zitten en begint de krant te lezen. Gek genoeg valt me iets op wat er in de krant staat. ''Ik wil niet met Josie spre.....'' Begint Harry maar ik onderbreek hem. ''Harry. Kijk.'' Zeg ik en wijs naar de krant die Dumbledore in ze handen heeft. ''Driehonderd dooddoeners bevrijd uit Azkaban, nu is het nog de vraag wie hier verantwoordelijk voor is. Natuurlijk verdenken we allemaal You Know Who maar het kan ook iemand van zijn dooddoeners zijn die niet vast zat in Azkaban.'' Lees ik voor en ineens heeft Harry wel zijn aandacht erbij. ''Dus ik heb jullie aandacht?'' Vraagt Dumbledore en we knikken. ''Ik heb alleen één vraag waarom moet ik hier van weten?'' Vraag ik en Harry stemt met me in. ''Ik ben niet de gene die You Know Who moet verslaan dat is Harry.'' ''Dat klopt ik, niet zij.'' Maakt Harry nog wat duidelijker en zegt 'zij' met afschuw in zijn stem. ''Josie, laat me eerlijk zijn nu dat je in Slytherin zit komt hij dichter bij je in de buurt en hij wilt ook perse jou. Je hebt een gave Josie, niemand weet wat maar je komt er nog wel achter. Maar dat terzijde hij wilt dat jij je aansluit bij hem en Harry naar hem toe lokt. We weten dat je dat niet gaat doen, daarom wil ik jou vragen Harry of je der vertrouwd.'' Zegt hij en even ben ik het kwijt maar kijk dan naar Harry.

Reageer (1)

  • Scamanderr

    Leuk stukje!
    Snel verder
    xx

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen