Foto bij Chapter 3.3 ~ JDS

Sorry dat ik gister niet heb kunnen uploaden want ik zit op vrijdag heel lang op school en zaterdag had ik een feestje, dus ik vond zelf dat het hoofdstukje nog niet af was. En tja vandaag kon ik pas laat schrijven omdat ik vandaag een wedstrijd had, die ik heb gewonnen trouwens:) Maar ik hoop dat jullie het leuk vinden !

''Ik zou zeggen jullie mogen beginnen.'' Zegt Dumbledore en echt iedereen staat om ons heen. We buigen netjes en draaien ons dan om en gaan wat verder uit elkaar staan. ''Depulso!'' Roept Harry al snel maar ik blok hem al snel af. ''Everte Statum!'' Roep ik al snel en Harry valt al snel een paar meter verder achter over. Al snel staat Harry weer op en blij kijkt hij niet. ''Crusio!'' Hoor ik hem zeggen maar verroer me niet en gek genoeg werkt de spreuk ook niet eens. ''Zwakjes.'' Zeg ik en richt me wand weer op Harry en schreeuw al snel in opperste concentratie. ''Imperio!'' Het werkt want al snel heb ik Harry in me macht en loopt hij de tafel af en een paar keer tegen de muur aan. Na een tijdje laar ik de spreuk weer los. ''Levicorpus!'' Zeg ik waarna hij onderste boven hangt. Als ik hem weer los laat staat hij weer op en zegt één of andere spreuk waardoor der een slang op me afkomt. Al snel gaat hij op Hermione af en begint Harry allerlei dingen te zeggen dat de slang moet stoppen wat hij niet doet. ''Vipera Evanesca!'' Zeg ik snel en de slang verdwijnt al snel waarna ik Harry kwaad aankijk. ''Ben jij wel helemaal lekker, een slang doet wat hij wilt en luistert niet naar je.'' Zeg ik, maar Harry richt zich al weer op mij. ''Depulso!'' Roept hij maar ik stuur hem terug op hem af wat hij niet had verwacht. ''Paralitis!'' Roep ik er al snel achter aan en Harry valt verstijfd naar achter en blijft daar liggen. Dumbledore begint al te klappen als teken dat ik gewonnen heb. ''Ik mag je feliciteren Josie je bent nu officieel over geplaatst naar Slytherin.'' Zegt hij waarna ik Harry weer uit de verstijving haal en de badge op mijn kleding veranderd en de stropdas groen met zilver kleurt die ik om heb. Harry kijkt me nog even verdwaasd aan waarna ik gelijk weg loop naar buiten, want tegen Harry praten kan ik nu echt niet feitelijk heb ik hem verraden. ''Zo zo Josie Dané Snape is dus nu officieel een Slytherin pas je ook veel beter bij. Je vader zal in ieder geval trots zijn.'' Zegt Pansy en komt naast me zitten. ''Ja geweldig.'' Zeg ik nepblij en al gauw komen er meerdere Slytherin's me feliciteren en het enigste dat ik kan zeggen is dankjewel. ''Zo zo zo de enige echte dochter van Severus Snape is uiteindelijk toch een Slytherin wat een verrassing.'' Hoor ik een bekende stem. ''Ga weg Malfoy dit is wat je wilde of niet de vriendschap verbreken tussen Harry, Ron, Hermione en mij.'' Zeg ik en hij lacht wat. ''Je hebt Potter daar binnen goed ingemaakt zag ik, ik ben trots op je moet ik eerlijk zeggen. Trouwens wat heb je nou aan die mudblood van een Granger.'' Zegt hij waarna ik gevaarlijk dicht bij sta. ''Ik zal maar oppassen Malfoy want wat ik net bij Harry heb gedaan kan ik tien keer zoveel beter bij jou, want dan doe ik het met liefde.'' Zeg ik en loop weg op weg naar me vader. ''Binnen.'' Hoor ik als ik op de deur van zijn kantoor heb geklopt. ''Josie wat een verrassing.'' Zegt hij als hij mij ziet en kijk nog vreemder op als hij me ziet met de Slytherin dingen. ''Ik ben over geplaatst.'' Zeg ik en hij knikt. ''Dat zie ik. Gefeliciteerd en welkom natuurlijk.'' Zegt hij en na een hele lange tijd hoor ik weer een wat vrolijkere klank in z'n stem. ''Geen probleem, wat is het wachtwoord van de Slytherin kamer?'' Vraag ik en hij knikt. ''Uhm ik loop wel even met je mee.'' Zegt hij uiteindelijk en we lopen samen naar de Slytherin leerlingenkamer toe. ''Snake.'' Zegt me vader en het portret gaat open. ''Mag ik even allemaal jullie aandacht.'' Zegt Snape en het is gelijk stil, toevallig is iedereen er nu en natuurlijk praten ze over het duel tussen Harry en mij. ''Josie komt vanaf nu bij Slytherin dus ik wil dat jullie aardig tegen der doen en haar bij dingen betrekken.'' Zegt hij en wenkt me mee naar de trappen. ''Je slaapt op de kamer met Kathy zij slaapt nu nog alleen op de kamer omdat er geen plek meer was in de andere kamers. Deze trap op en dan gelijk de deur rechts in het midden.'' Zegt hij en ik knik. ''Josie je moet weten dat ik trots op je ben.'' Zegt hij waarna ik knik en de trappen oploop. Als ik de deur binnen ga zie ik een meisje met zwart haar op een bed zitten. ''Jij moet Kathy zijn.'' Zeg ik en ze kijkt verschrikt op. ''Wat wil je ik geef het je wel.'' Zegt ze gelijk en ik kijk haar onbegrijpelijk aan. ''Rustig ik hoef niks ik ben je nieuwe kamergenoot Josie, Josie Dané Snape.'' Stel ik mezelf voor en wijs naar me spullen die op het tweede bed naast het raam staan. ''Oh sorry ik ben niet gewend dat mensen tegen me praten zonder dat ze iets nodig hebben.'' Zegt ze beschamend en ik knik. ''Oh okee nou ik hoef niks van je en anders vraag ik het wel netjes aan je.'' Zeg ik en ze lacht wat. ''Jij bent anders ondanks dat je de dochter van Snape bent.'' ''Dat hoor ik wel vaker.'' Zeg ik en loop naar me bed om alles opnieuw uit te pakken en in de kast te leggen. ''Je vind het toch niet erg dat ik bij je op de kamer lig of wel?'' Vraag ik uit het niets en zie dat ze haar hoofd schut. ''Nee helemaal niet het is wel fijn wat gezelschap, voor de rest praat niemand tegen me.'' Zegt ze en ik knik. ''Nou nu wel.'' Zeg ik simpel en pak me huiswerk voor morgen die ik rustig begin te maken aan de tafel in onze kamer. Na een tijdje gaat de deur open en komt Pansy binnen. ''Heei Kathy heb je me huiswerk al af?'' Vraagt ze en ik kijk rustig toe. ''Nee nog niet ik ga er gelijk aan beginnen het is over een uurtje klaar.'' Zegt ze snel en legt der eigen spullen opzij zodat ze aan die van Pansy kan werken. ''Kathy gaat helemaal niet jou huiswerk doen. Dat doe je maar lekker zelf.'' Zeg ik en pak de spullen van Kathy af en geef ze aan terug aan Pansy. ''Uhm pardon?'' Zegt ze verbaasd.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen