Foto bij Chapter 3.2 ~ JDS

Nog een hoofdstukje ik hoop dat jullie het leuk vinden !!

''Goede morgen Josie opstaan! Het is maandag en de les gaat zo beginnen en je hebt ook nog niet gegeten, maar daar heb je nu geen tijd meer voor.'' Hoor ik de welbekende stem van Hermione en draai me gewoon weer in. ''De eerste les is van Snape hé.'' Zegt ze waarna ik gelijk recht op zit en der aan kijk. ''Nou kom schiet op ik heb je tas al ingepakt aankleden en weg wezen. Ik zie je daar wel okee.'' Zegt ze nog en loopt weg. Ik stap me bed uit en kleed me gelijk om waarna ik naar de badkamer loop en daar ook van alles doe. Uiteindelijk als ik op de klok kijk is het drie voor en ik moet me schoenen ook nog aan doen, nou die doe ik daar wel aan. Ik pak me schoenen en me tas en ren de slaapkamer en leerlingen kamer uit en ren richting de kerkers op weg naar Snape. ''Fijn dat u ook nog kon komen Josie en trek je schoenen aan we zijn hier gewoon op school.'' Zegt hij als ik in de deur opening sta. Snel doe ik me schoenen aan en pak me spullen van de grond en kijk rond. ''Ga maar naast Draco zitten we gaan toch in tweetallen werken.'' Leuk mag ik gezellig met Draco samen werken als dat maar goed komt, die jongen denkt echt te goed over zichzelf en daar kan ik echt niet tegen. Bij één kleine aanval en hij is bang, hij is niet dapper of stoer, hij acteert alleen. ''Het recept staat op bladzijde 401 veel succes en ik wil het aan het eind van de les hebben.'' Zegt Snape nog waarna Draco blijkbaar besluit om alle spullen te gaan halen. ''Okee volgens het boek moet je eerst dit erin doen en daarna pas water met azijn.'' ''Je? Je bedoeld wij zeker.'' Ik stel het niet eens als een vraag meer als een conclusie. ''Hier staat dat je er vijf in moet doen, maar er moeten er zes in.'' Zeg ik een beetje afwezig en tel de blaadjes die Draco erin doet. ''Doe er nog één bij.'' Zeg ik en hij kijkt me gelijk strak aan. ''Hier staat vijf.'' ''En ik zeg zes dus doe het nou maar.'' Zeg ik en hij doet er uiteindelijk toch nog een extra blaadje bij. ''Hoeveel azijn?'' Vraagt Draco als hij ziet dat ik het boek vast heb. ''Geen doe er olijfolie in dat is beter.'' Zeg ik en rijk de olijfolie naar Draco die hem twijfelend aanpakt. Sinds wanneer is Draco eigenlijk zo lief, hij heeft nog geen ene opmerking gemaakt. Na een uurtje hoort het klaar te zijn en zoals verwacht is onze vloeistof licht paars precies zoals die moet. ''Perfect.'' Zeg ik blij en Draco zie ik ook wel een beetje lachen. ''Professor ze zijn klaar.'' Zegt Draco en Snape komt naar ons toegelopen. ''Maar dit is perfect.'' Zegt hij een beetje verbaasd maar herstelt zich snel weer. ''Tien punten voor Slytherin.'' Zegt hij waarna ik beledigend opkijk. ''Pardon?'' ''Oh ja en natuurlijk ook tien punten voor Griffendor.'' Zegt hij en dit is voor mij echt de druppel als hij het zo wilt gaan spelen, dan ga ik maar uit mezelf naar Slytherin toe. ''De les is voorbij jullie mogen gaan, ik zie jullie morgen.'' Eindigt Snape zijn les en ik besluit om meteen naar Dumbledore te gaan. Als ik aankom zeg ik het wachtwoord van de vorige keer en gek genoeg werkt die nog. ''Ah Josie ik verwachte je al.'' Zegt Dumbledore en staat op. ''Wat kan ik voor je betekenen?'' Vraagt hij vriendelijk en ik kijk hem een beetje twijfelend aan. ''Ik wil over geplaatst worden naar Slytherin.'' Zeg ik uiteindelijk waarna hij knikt. ''Dat dacht ik al. Is Severus een vies spelletje aan het spelen met je?'' ''Jammer genoeg wel ja, maar als het zo moet vind ik het ook prima dan krijgt hij maar ze zin het boeit me niet.'' Zeg ik fel en ineens hoor ik de sorteerhoed praten. ''Ah kijk daar is de Slytherin prinses.'' Ik kijk hem niet begrijpend aan. ''En wat bedoelt u met Slytherin prinses precies?'' Vraag ik en staar naar de hoed. ''Jij Josie bent één van de afstammelingen van Salazar Slytherin net als je moeder. Daarom hoor je eigenlijk in Slytherin maar dat heb ik express niet gedaan, je bent namelijk dapper genoeg om heel Griffendor aan te kunnen en dat is best lastig. Ik ga je op de proef stellen. Als jij een duel van Harry Potter kunt winnen ga jij naar Slytherin zo niet dan ga je naar Huffelpuf.'' Zegt de hoed en ik kijk hem ongelofelijk aan. ''Deal.'' Zeg ik uiteindelijk. ''Nou Josie bij deze heb je over een half uur in de grote zaal een duel met Harry.'' Zegt Dumbledore en loopt met me mee de kamer uit en naar de grote zaal toe. ''Harry Potter!'' Schreeuwt Dumbledore door de zaal waarna het dood stil is. ''Ben je klaar voor een onverwacht duel?'' Vraagt hij waarna Harry mij vragend aankijkt. Ik durf hem niet eens aan te kijken nu bang omdat hij zal denken dat ik hem nu dus eigenlijk verraad. ''Wat bedoelt u professor?'' Vraagt Harry duidelijk niet begrijpelijk. ''Kom even mee Harry, Hermione en Ron ook alsjeblieft.'' Zegt hij en met ze drieën lopen ze de grote zaal uit. ''Zo met wie gaat Harry een duel houden?'' Vragen Fred en George gelijk als ik bij hun aan tafel ga zitten. ''Geloof het of niet maar hij gaat met mij een duel aan hoop ik.'' Zeg ik terwijl ik richting me vader kijk en zucht. ''Voor je vader zeker of niet?'' Vraagt George en ik knik. ''Hij speelt een vies spelletje en van mij mag die dat spelletje winnen ook. Dus als ik win ga ik naar Slytherin verlies ik ga ik naar Huffelpuf.'' Zeg ik simpel waarna ze knikken. ''Maar dat ga je toch nooit overleven Josie. Harry is the boy who lived.'' Zegt Fred en ik kijk op. ''Ja dat kan wel wezen maar ik ben Josie, Josie Dané Snape.'' Zeg ik simpel en natuurlijk heb ik les gehad van Bellatrix en tja dat is aardig wat duistere magie wat ik al ken dus. ''Josie Dané Snape ik hoop dat je er klaar voor bent wat je duel gaat zo beginnen.'' Zegt Dumbledore en schuift alle tafels opzij behalve één waar het duel zal plaats vinden.

Reageer (1)

  • Scamanderr

    Ik ben benieuwd, ik vind het een leuk verhaal!
    Snel verder
    Je hebt er een abo bij :)
    xx

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen