Wat als... Lily Evans en Severus Snape een relatie kregen, trouwden en een kind kregen?
Laat vooral weten wat jullie ervan vinden
Op Hogwarts, in het derde jaar van Lily, Severus, James, Sirius, Remus en Peter.
'James doet gewoon flauw, je bent een hele goede tovenaar, Severus.' Lily keek Severus aan en drukte een kus op zijn wang. 'Ik heb nu Herbology, jij?'
Severus zocht in zijn rooster om te kijken wat hij had, waarbij hij perongeluk zijn tas liet vallen. 'Ik eeh... Ik zie daar kinderen uit het derde jaar Slytherin lopen, ik volg hen wel. Dag Lily, tot zo!' Hij gaf haar een kus en volgde toen snel de leerlingen. Hij hield van Lily, ze was zo mooi en lief en aardig en alles wat hij zich kon wensen. Ze hadden al tweeëneenhalve maand verkering. James Potter deed extra gemeen, met zijn beste vriend Sirius Black. Ook tegen Lily, maar gelukkig deed het Lily niets.
Lily keek de jongen na, toen hij wegrende. Ze kende hem al voor de tijd dat ze naar Hogwarts ging, maar wist dat ze speciaal was. Er was in het eerste jaar een kloof ontstaan, omdat zij bij Gryffindor ingeplaatst werd en hij bij Slytherin. Maar doordat hij haar hielp in de tweede met Potions en zij hem met Defense Against the Dark Arts werd hun band weer sterker. En nu hadden ze een relatie.
'Evans, sta je nu alweer te dromen over die sukkel?' James kwam naast haar staan en sloeg een arm om haar heen.
'Ga weg Potter, ik heb een relatie met Severus weet je nog?'
'Secretusje kan niet eens een normale boeman spreuk uitvoeren,' spotte James.
Severus' boeman was zijn vader. Die had hem elke dag in elkaar geslagen als hij niet op het werk was. Nu was hij dood, een ongeluk op het werk. Severus was er niet verdrietig over. Hij had wel soms een nachtmerrie over zijn vader die dan weer leefde en hem kwam vermoorden, omdat het zogenaamd zijn schuld zou zijn dat zijn vader dood was. De boeman was dan ook zijn vader die hem kwam vermoorden.
'Je weet niet eens wat hij heeft meegemaakt,' zei ze boos. 'Jij hebt alles wat je je wensen kan, en ik weet niet of ik het fout heb, maar Black werd ook niet al te blij bij het zien van zijn boemanmoeder.'
Sirius trok wit weg, maar vermande zich en liet een wat aparte lach horen. 'Mijn moeder kan me niks schelen. Als zij eens dood neer valt, zal ik dansen op haar graf, Evans.'
'Het zal wel, maar ik ga nu naar de les. Ik weet niet wat jullie plannen zijn...' Lily draaide zich om en liep weg.
10 jaar later, op 3 maart.
Vertederd keken Lily en Severus naar de baby die in Lily's armen lag.
'Toch vind ik dat we hem Harry moeten noemen,' zei Lily.
'Nee, Micheal, dat is de perfecte naam.'
'Met jou valt niet te overleggen. Dan noemen we hem Harry-Micheal.'
'Dat is goed, maar dan zeggen we Mike tegen hem,' zei Severus.
'Nee, Harry-Micheal.' Lily keek Severus aan.
'We kunnen hem ook Bob noemen,' opperde Severus.
'Bob? Bob Harry Micheal Snape... Ja, dat is de perfecte naam. Goed idee lieverd.' Lily keek glimlachend naar de baby.
Bob Harry Micheal Snape, ging naar Hogwarts en kwam in de afdeling Ravenclaw, omdat zijn beide ouders slim waren en gaven hem zijn kennis.
Reageer (6)
"We kunnen hem ook Bob noemen,"
8 jaar geledenLOL!
Haha wauw
8 jaar geledenLeuk stukje
Bob Harry Michael Snape. Duhh...
8 jaar geledenleuke naam! bob! ik lach me dood super stuk!
8 jaar geledenLeuk bedacht!
8 jaar geleden