Foto bij Chapter 2.2 ~ JDS

Nog een hoofdstukje ik hoop echt dat jullie het leuk vinden, en tips zijn natuurlijk altijd welkom.

''Waar was je gisteravond?'' Begint hij en ik slik. ''In de bibliotheek.'' Zeg ik mooi niet dat ik Hermione ga verlinken. ''Wat deed je daar?'' ''Gewoon het gebruikelijke wat je in een bibliotheek doet.'' Zeg ik wat moeilijk maar ik weet dat het drankje nog niet helemaal is ingewerkt. ''Okee, vind je iemand leuk?'' ''Serieus pap, maar nee.'' Zeg ik en merk dat het gaat werken want ik zei pap in plaats van professor. ''Uitstekend. Waarom zit je niet bij Slytherin?'' Komt hij meteen ter zake ook hij had dus door dat ik pap zei. ''Omdat de sorteerhoed daar voor gekozen heb en ik ook niet bij Slytherin wil.'' Zeg ik maar meteen om er van af te komen. ''Waarom wil je niet bij Slytherin?'' ''Ik ben anders en je weet dat het zo is, denk heus maar niet dat ik niet zie hoe je naar me kijkt. Vooral toen je erachter kwam dat ik mezelf alle goede dingen ging aanleren en ik lief ging doen omdat ik dat wou. Niet omdat ik zo ben opgevoed, het laatste is wel liefaardigheid dat ik heb geleerd in me opvoeding.'' Zeg ik en zie dat hij hier van schrikt. ''Het is niet zo dat je niet van me houd en niet om me geeft, want dat zijn één van de dingen die ik ook zie.'' Zeg ik nog en neem snel het tegengif die me vader al had klaar gezet. De bel gaat al snel en iedereen verlaat dan ook in stilte het lokaal behalve ik. Als iedereen weg is loop ik nog naar me vader toe maar die draait zich om. ''Pap het spijt me, maar je wou de waarheid weten en nu weet je hem ook ik heb er geen problemen mee om je de waarheid te vertellen hoe hard het ook is.'' Zeg ik maar ik krijg geen reactie terug. Ik leg een briefje die ik gisteravond in me bed nog had geschreven voor me vader op z'n bureau en draai me om waarna ik langzaam het lokaal uit loop. ''Ik hou van je pap vergeet dat nooit, hoe je ook over me denkt.'' Zeg ik nog en sluit dan de deur achter me en loop naar het volgende lokaal toe, defens against the dark arts. Als ik het lokaal inloop en rond kijk is er alleen nog plek naast Pansy en, omdat de professor me oh zo gezellig aan kijkt heb ik geen andere keus dan gewoon naast haar te gaan zitten. Als ik naast der ga zitten kijkt ze me met vol afschuw aan en ik probeer haar vol te negeren wat totaal niet lukt, ze blijft maar zuchten. ''Kap met zuchtend of ik zorg dat je nooit meer kan zuchten je hele leven lang niet meer.'' Zeg ik geïrriteerd zonder der aan te kijken. Express zucht ze nog een keer en kijk haar nu waarschuwend aan. ''Ik kan ook ergere dingen doen.'' Zeg ik en trek één wenkbrauw op. ''Oh maar natuurlijk kun je dat je hebt ten slotte net ook je vader voor schut gezet in een volle klas.'' Zegt ze maar ik hou gezicht in de plooi. ''Hij vroeg de waarheid en ik zei de waarheid, hij heeft er zelf voor gekozen om dat in de klas te vragen.'' Zeg ik waarna ik me spullen pak en het lokaal verlaat met een vragende klas en professor achter me. ''Ah Josie jou zocht ik al.'' Zegt professor Dumbledore en wenkt me mee. Als we uiteindelijk in zijn kantoor staan kijk ik me ogen uit naar de feniks die me met zijn kraalachtige oogjes aankijkt. ''Josie ik zal maar meteen ter zake komen. De rede dat je bij Griffendor bent gekomen weet alleen jij en de hoed voor de rest niemand. Ik kan dan ook niet Severus zijn vragen over jou beantwoorden dat kan alleen jij. Dat gesprek wat in de klas plaats vond vanochtend had niet mogen plaats vinden op de manier hoe Severus het deed, maar ik bewonder je eerlijkheid.'' Zegt hij en ik neem ondertussen alles in me op en plaats op de stoel voor het bureau van Dumbledore. ''Het maakt mij niet zo heel veel uit of nou alleen me vader het weet en u of de hele school gelijk. Hermione begon al vragen te stellen.'' Zeg ik en kijk hem weer aan. ''Oh nadat jullie Severus en mij zeker hadden gehoord op de gang buiten de bibliotheek?'' ''Ja.'' Zeg ik onbewust waarna ik hem schuldig aankijk, oh ik sleep Hermione er in mee geen goed plan. ''Wat ik al dacht, ik dacht al dat ik een schim zag.'' Zegt hij en kijkt me lachend aan. ''Geen zorgen ons geheimpje.'' Zegt hij met een knipoog en ik lach dankbaar. ''Maak je geen zorgen over je vader ik ga wel met hem praten en zorg dat het weer goed komt.'' Zegt hij waarna ik dankbaar knik. ''Je mag gaan.'' Zegt hij en ik sta op en loop naar de deur. ''Dank u wel professor en als het echt niet lukt zou ik het prima vinden om overgeplaatst te worden naar Slytherin.'' Zeg ik nog waarna ik uit de deur loop en door de gangen richting de grote zaal loop. ''Josie!'' Hoor ik als ik binnen kom en zie Hermione op me af rennen. ''Waar was je wat is er gebeurd?'' Vraagt ze gelijk waarna ik het hele verhaal aan haar uitleg. ''Maar als dat gebeurt en ik word in Slytherin geplaatst beloof me dat we vrienden blijven.'' Zeg ik waarna Hermione, Harry en Ron knikken. ''Welke les hebben we straks eigenlijk?'' Vraag ik om de stilte te doorbreken en Hermione kijkt gelijk op. ''Muggle studies.'' Zegt ze glimlachend waarop ik knik. ''Josie? Is dat niet jouw uil?'' Hoor ik de stem van Ron vragend zeggen. Als ik op kijk zie ik inderdaad Black Shadow door de zaal heen vliegen. ''Hij is ook zo stom hij raakt verdwaald als hij er bijna is.'' Zucht ik waarna ik ga staan. ''Heei Shadow hier zo beneden!'' Roep ik en zie een paar mensen me vragend aankijken en een uil die op me af vliegt. Hij land netjes naast me op het bankje, want hij heeft geleerd dat hij niet op tafel mag. Als ik de brieven los maak van z'n pootje bekijk ik de brieven zorgvuldig.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen