OMG, wij zijn zo trots op onze eerste upload! Wij hopen dat jullie er ook van kunnen genieten! Enjoy ;p

BPF's4ever.blog.com

Zaterdag

Cameron's kijk op de dag:
_________________________________________________________________________________________________________________________________

Ooww My Gosh!! Vandaag was echt catastrofifaal!... Oh, ty Ann, catastrofaal dus. ;)
Maar goed, vandaag was dus echt een hell!
Ik rijd normaal 2 keer per week, ALTIJD op Oliver, maar niet dus! Vandaag liep ik naar de bar, met het idee dat ik weer lekker op Olli kon... Toen zei de bar mevrouw dat ik op BRENDA moest! "Eehm... Kunt u dat eventjes herhalen?" Vroeg ik koeltjes. "Brenda" zei ze. "Eh, oke." Zei ik, terwijl ik mijn adem inhield omdat ik anders uitbarstte. Brenda is prachtig om te zien, ze is donkerbruin met zwarte manen, en ze heeft een witte kol tussen haar ogen. (Een kol is een stip op het voorhoofd van je paard.)
Ik keek op de klok. Ik kom altijd vroeg, dus ik had veel tijd. Die besloot ik aan Oliver uit te geven.
"Heejjj Olli" zei ik vrolijk. Meteen keek Oliver op, en hij deed zijn oren naar voren. Hij bracht zijn hoofd naar me toe en blaasje. Ik blaasde terug. <-- 'Fact: Pony's en paarden begroeten elkaar door naar elkaar de blazen.'
Oliver ging opzij en ik liep de stal in. "Heei liefie" zei ik. Ik leunde tegen hem aan, en kriebelde op zijn schoft. "Ik rijd vandaag op Brenda." Zei ik triest. "Maar ik ga jou even lekker borstelen!"
______________________
| ZO moet dat... |
| De volgorde van de |
| borstels: |
| 1. Roskam |
| 2. Harde borstel |
| 3. Zachte borstel |
| 4. De manen, staart |
| en hoeven maakt |
| niet uit welke volg- |
| orde. |


Na een poetsbeurd van ruin 3 kwartier kwamen men besties Ann en Livje er aan. "Hi guys!" Zei ik. "Weer lekker op Olli?" Vroeg Liv. "Neej, Brenda..." Zei ik triest. "Aaww, schat!" Zei Ann. "En jullie?" "Kweenie" zei Ann, ook Liv haalde haar schouders op. "Kom Cam, we gaan vragen op welke pony's wij mogen rijden." "Nee, dankje." Zei ik. "Ik moet nog even mijn spullen halen uit Oliver's stal."
Ik draaide me om en liep weg. Ik deed mijn halster bij Oliver af. Ik keek naar zijn voerbak waar mijn tas in lag. Ach, dacht ik. Brenda heeft speciale borstels, dus die laat ik wel ff liggen...
Ik liep naar de zadelkamer, waar Liv en Ann al druk aan het kletsen waren. "Hi" zei ik. "En? Op wie mogen jullie?" "Mistery!" Riep Liv blij. "Bleh, Held." Zei Ann. Held is een jonge Haflinger. De instructrice vind dat Held en Beverly-Anne goed bij elkaar passen, maar of Ann Held ook echt leuk vind...?
Ik heb geen idee, ik ben haar niet. Maar ze keek niet erg blij.
We gingen naar de stallen van onze pony's. De 3 stallen waren naast elkaar.
Toen ik de stal in liep verwelkomde Brenda me met haar oren plat naar achter, en liet ze haar tanden zien, en ze ging met haar kont naar me toe staan.
_______________________________________________________________________________________________________________________________

Kleine Break: Paardentaal
We gaan zo weer verder met het verhaal van Cameron, maar eerst hebben we een lijstje voor je gemaakt met wat je paard bedoelt. Paarden kunnen niet praten, maar ze kunnen wel door middel van hun houding laten zien wat ze bedoelen.

Schraapt je paard met zijn hoef? Dat betekent dat hij ongeduldig is, bijv. als je hem aan het opzadelen bent, en hij heeft veel zin om te gaan rijden, of als je hem voert, eigenlijk wilt hij dan zeggen: "Schiet eens op!"
Oren: Een paard kan met zijn oren laten zien hoe hij zich voelt. Als een paard met zijn oren naar voren staat, dan is hij blij/nieuwschierig. Zijn de oren naar achter maar NIET plat? Dan is hij bang/zenuwachtig/geschrokken. Heeft hij zijn oren helemaal plat? Dan is hij boos.
Mond: Het klinkt gek, maar zelfs aan de mond van je paard kun je zien als hij zich voelt. Als hij briest, dan is hij ontspannen, als hij fleemt (hij krult dan zijn bovenlip op) ruikt hij iets geks, en als hij zijn tanden laat zien, is hij boos.
Als een paard zijn tanden laat zien, en zijn oren plat doet net als in Cameron's situatie, probeert hij dreigend over te komen. Dan kun je beter rustig blijven, en al helemaal niet in paniek raken.
_________________________________________________________________________________________________________________________________

"Hoooo, Brenda." Zei ik kalm, op een lage toon, want ik wist dat het geen zin had om te roepen: "Nee, Brenda! A-a!" Want dan zou ik het alleen maar erger maken.
Ik liep naar haar hoofd, en tilde langzaam mijn halster op, ze draaide haar hoofd weg. Ik deed mijn hand onder haar nek door, en liet mijn hand langzaam naar haar hoofd glijden. Dan pakte ik haar, en deed het halster om. En raad eens? Na een paar mislukte pogingen lukte dat ook echt!
Ik klipte het halster touw er aan en bond haar vast aan de ring, die daarvoor bedoeld was.
Ik gaf haar een klopje op de hals. "Braaf!" Zei ik entousiast. Ik borstelde haar snel en begon daarna met opzadelen.
Toen mochten we de rijbak in. Mijn zadel werd nog eventjes nagecheckt door de stalhulp, waarna ik mocht opstijgen.
Ik ben erg gewend aan Oliver, de grote Tinker, dus het was raar voor me om weer eens op zo'n slanke pony te zitten. Brenda werd veel gebruikt voor beginners, dus moeilijk was het niet.
Ze bleef wel een aantal keer achter Mistery hangen, omdat die heel braaf is. <-- 'Fact: Als je pony achter een andere pony blijft hangen, dan denkt hij eigenlijk zo van: ja daag, als mijn ruiter me niet begeleid, zorg ik dat ik vlak achter mijn vriendin blijf, die rijd vast wel de goede kant op.'
Ik moest haar inhouden, en af en toe terug naar stap, om afstand te houden, maar er waren ook momenten (het grootste gedeelte) dat ik haar lekker voor mezelf had, en ik kon sturen. Het was een leuke les, al was het niet op Oliver, en de galop ging ook goed. Helaas kon Brenda niet zo hard als Olli, maar he, daar kan zij toch ook niks aan doen!!? :)
Na de les toen ik Brenda aan het afzadelen was, kwam een meisje naar me toe. "Zeg, jij bent toch bij Oliver geweest?" "Ja," zei ik. "Hoezo?" "Nou, er ligt een lege tas in zijn stal, en er liggen borstels door de hele stal verspreid."
OMG je wilt niet weten hoe stom ik toen keek! "Eehm... Livje?" Vroeg ik aan Liv in de stal naast mij. "Kun je effies op Brenda letten dat ze niet eet?" "Tuulek" zei ze.
Ik haastte me naar Oliver's stal, en deed hem open. Natuurlijk begroette ik hem wel even, en gaf ik hem een klopje op de hals. Toen keek ik rond. "Oh sh*t!!" Riep ik, misschien wel iets te hard.
Ik pakte de tas, en raapte alle borstels op. Toen keek ik naar de zak snoepjes die ik vanochtend had gekocht: de hele zak lag leeg in Olivers stal. "Oh nee he!?" Zei ik. "Olli, heb jij die hele zak leeg?" Oliver bleef staan en zei niks terug. Wacht... Het is een paard, dus hij kan sowieso niks zeggen. Maar goed!
Ik vond het een hele leuke dag, en ik ben super blij dat jullie nu onze eerste upload lezen! Ik vond het super tof, en hopelijk jullie ook! Nou, hier onder heb ik nog een leuk testje voor jullie! Luck! XxX
_________________________________________________________________________________________________________________________________

Quiz it! Wat voor pony-girl ben jij??

Hoe verwelkom jij je lieveling?
We blazen naar elkaar, en dan loop ik naar binnen.
Ik loop gewoon de stal in, en ik doe het halster om.
Ik roep mijn pony, en ik geef hem een aai.

2. Wat spreekt jou aan?
Grote, sterke, stoere paarden!
Ontdeugende pony's!
Paarden met temperament.

3. Welke outfit ga jij voor?
Comfy, maar stijlvol! ;p
Als het maar lekker zit.
Ik wil altijd de mooiste zijn!

4. Waar kies jij voor, school of paarden?
PAARDEN! (Niet dat ik trouwens mijn huiswerk doe!)
Nou, wel voor school.
Paarden, maar niet al te lang, anders word ik vies. XD

5. Wat wil jij later worden?
Ik wil een eigen manege, mijn grote droom!
Ik wil de film industrie in.
Ik word MODEL! Maar ik wil wel een paard houden als hobby!










Uitslag:

Meeste A? Jij bent Cameron! Meeste B? Jij bent Ann! Meeste C? Jij bent Liv!
Paarden is je 2e naam! Jij Paarden zijn absoluut Jij bent gek op
hebt er werkelijk alles jou hobby, maar of je paarden, en mode! Je
voor over om tussen de er echt iets mee wilt bent een echte paarden
paarden te zijn, maar je doen...? Je hebt veel diva! En paarden vinden
vind het dat allemaal waard. andere dingen te doen het fijn om bij jou te zijn,
Je bent soms een tikkie die je belangrijker vind omdat je nooit in paniek
serieus, maar paarden dan paarden. raakt, en vrolijk bent.
waarderen echt dat je
ze met respect
behandeld.
________________________________________________________________________________________________________________________________

Haaii - x
Wij zijn Cameron, Liv, en Beverly-Anne, en we willen je superveel bedanken dat je onze upload hebt gelezen.
We zijn van plan om om de beurd een upload voor je te maken, hoe cool is dat! En natuurlijk kun je de volgende keer ook weer testjes, facts & meer van ons verwachten!
Volgende keer geeft Liv jullie een kijkje in ons leven, hopelijk genieten jullie er van. Tot de volgende keer! - xx

(Heejj, wil je nou niks missen? Neem dan abo op ons blog, om al onze laatste uploads niet mis te lopen!)

Reageer (1)

  • Zapata

    Leuke story dit :3

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen