Ik kijk naar de klok en verschiet me een bult, er waren zonet even maar liefst 3 uur gepasseerd en ik had het niet eens door !
Snel kruip ik even uit mijn zetel om iets te nemen om te snoepen en te drinken want door al dat nieuws
had ik echt niet door dat ik gewoon nog niets had gegeten.

Terwijl ik met mijn neus bijna in de ijskast zit, hoor ik ineens een geluid van mijn computer komen.
Snel neem ik een chocomousse en een lepel en snel naar mijn computer.

Ik zat in een chatroom waar ik 5 minuten geleden nog alleen was en plots zie ik dat er iemand bij is gekomen.
Een beetje afwachtend kijk ik naar de avatar van de persoon die net de chat is binnen gekomen.
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar ook aan de andere kant blijft het stil.
Na nog even te staren naar zijn avatar, die er overigens best goed uitzag, raap ik al mijn moed bij elkaar en begin een gesprek.

" Hey."

Heel bescheiden maar hoe kan je anders het ijs breken?
Ik betrap mezelf erop dat ik sta te staren naar het scherm, zo hard dat ik niet eens doorhad dat de onbekende nieuwkomer
geantwoord had.

"Hey!"

Even kort en bondig als mijn tekst was, maar wat moet je anders zeggen tegen iemand dat je eigenlijk helemaal niet kent ?
Even zit ik te staren naar mijn toetsenbord. In die enkele uren dat ik hier op zat, had ik al wel met wat mensen gepraat in de chat
en meestal was dit dan in het Engels, ik kan het wel een beetje maar zo goed ook weer niet.
Maar goed, een beetje wel dus vragen hoe het gaat, kan ik natuurlijk wel.

"How are u ? "

Dit is eigenlijk best spannend en terwijl ik er aan denk krijg ik spontaan een glimlach op mijn gezicht.
Die saaie regenachtige dag ben ik al spontaan vergeten en ik kijk al iets minder ongelukkig door het raam.
Datzelfde geluidje van daarnet klinkt weer door de woonkamer en mijn ogen schieten direct naar het computer scherm.

" I'm okay, and you ?"

Er gaat een hele rush door mij, puur van enthousiasme. Mijn vingers glijden over het toetsenbord alsof ik
al heel mijn leven niets anders doe dan typen op de computer.

" I'm fine, thanks! How was your day?"

Deze keer krijg ik direct een antwoord en mijn ogen staan gebrand op het grote scherm van de laptop.

" It's actually morning here so my day doesn't really started :P haha. "

Ik kijk naar mijn klok: 15.12u. Ochtend ? Noem je dat ochtend ?
Maar dan bedenk ik mij dat er natuurlijk tijdsverschillen zijn in de wereld.

" Where are you from ? And what time is there ? :P "

Als je het zo bedenkt, is het toch wel raar dat je voor sommige personen in de wereld, eigenlijk feitelijk in de toekomst leeft.
Weer een bericht, hij antwoord snel deze keer en ik moet zeggen dat ik het niet erg vind.

" Haha, It's 9.13 am here, and I'm from Canada :) "

Snel open ik een nieuw tabblad op mijn computer en kijk waar Canada precies ligt. Oké, dat is echt wel een eindje van hier.
Het is wel spannend om met iemand van de andere kant van de wereld te chatten, wat gaat dat gemakkelijk tegenwoordig !

" Wow, cool. Nice to meet! I'm Alyna by the way. "

Ik kijk eens rond op de chatroom en het is op een soort strand dat we zitten, een echt paradijs.
Was ik daar maar nu, dan kon ik tenminste een duik nemen als ik me wil verfrissen en niet gewoon de voordeur uitlopen.
Ik zet mijn avatar op een bankje aan het strand, zo staan is maar staan natuurlijk.
Plots zie ik dat de persoon waar ik aan het chatten mee ben, naast me komt zitten.

" Hey, I'm Alexander, nice to meet. Where do you come from? "

" Belgium :) "

Reageer (3)

  • Meride

    Spannend!!(H)

    8 jaar geleden
  • Chyen

    Aw, super bedankt !

    8 jaar geleden
  • Peperoni

    Aw, ik kijk er eigenlijk echt naar uit, ben benieuwd hoe het verder loopt!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen