Part 1
het eerste hoofdstuk van mijn nieuw verhaal.
Ik barst van de ideeen, en hoop dat ik ze allemaal wat netjes kan neerpennen.
Het is al even geleden
Hopelijk genieten jullie er wat van!
Het is een koude dag, ik kijk door de raam en zie de regen uit de lucht vallen.
" Zo typisch België." Zucht ik tegen mezelf.
Ik zap verschillende posten af en er is werkelijk niets op tv.
Het is nog maar de eerste dag van de vakantie en ik verveel me nu al.
Het is een koude, regenachtige februari dag en het doet al weken niets anders dan regenen.
"Wat is er schat, je zucht zo ? " Vraagt mijn moeder plots.
Ik kijk op en zie een bezorgde moeder naar me kijken.
" Het regent en het is vakantie!" Zeg ik met een zagende stem. "En er is niets op tv!*
Ze komt naast mij zitten en pakt me vast.
" Ik weet het schat en het spijt me dat ik toch plots moet gaan werken maar het is echt een noodgeval."
" Ik weet het mam, je kan er niets aandoen. Ik weet gewoon niet goed wat ik moet doen. "
Ze kust mijn kruin en gaat rechtstaan. " Lees een boek of speel een spelletje op de computer?
Ik moet er nu echt vandoor, tot straks lieve schat."
Ik wuif haar uit en kijk even rond.
Een boek, ik heb alles hier al gelezen de vorige vakantie, toen het ook slecht weer was.
Ik zou naar de bib moeten gaan maar het regent, bakken uit de lucht.
Terwijl ik aan het piekeren ben zie ik de laptop staan en laat me ermee vallen in de zetel.
Ik druk op de knop om hem aan te zetten en terwijl hij opstart dwaalt mijn blik af naar buiten.
Plots word ik afgeleid door de tv en valt mijn aandacht hierop, het gaat over een of andere drama reeks op MTV.
Uit pure verveling blijf ik even kijken en vergat de laptop even, tot de reclame begint en er een reclamespot komt
van een of andere virtuele wereld waar je onder andere met mensen van over de hele wereld kunt praten.
Ik draai me naar mijn computer en zoek via Google de site en bekijk het even. Lijkt me wel leuk.
Ik download het spel en maak een account aan. Eerst is het nog wel even zoeken hoe alles werkt
maar na een tijd begin ik er wel mee weg te raken en verdiep me in enkele chatrooms.
Reageer (2)
Ooh, bedankt ! Dat doet me echt deugd om te horen !
8 jaar geledenIk heb zeker al een jaar niet meer geschreven, maar het kriebelt terug zo en zit zo vol met
inspiratie !
Echt bedankt, je maakt mijn dag goed !
Echt super goede story. Ik zocht echt naar zulke schrijfstijl en ik heb het eindelijk gevonden. Dankje!!
8 jaar geledenAbo der bij.