Foto bij Chapter 2.1 ~ JDS

''Josie kom nou over 5 minuten begint het ontbijt en als je nog een beetje normaal wilt eten moet je Ron voor zijn.'' Hoor ik de vage stem van Hermione en ik open langzaam me ogen. ''Eindelijk kom sta op aankleden en naar beneden.'' Zegt ze en ze laat me vragend achter. Na zo'n drie minuten besluit ik toch maar uit me bed te gaan en me rustig om te kleden. Als laatste doe ik me hakken aan wat me nog een beetje lang laat lijken. Van mezelf ben ik totaal niet lang en met hakken aan valt het ook echt mee hoelang ik ben. Serieus als ik hakken aan heb ben ik net zo groot als Hermione nou draag ik ook niet de hoogste hakken ik denk maar zeven centimeter of zoiets. Al snel kom ik bij de grote zaal uit en ik loop naar Hermione, Ron en Harry toe. ''Héhé daar is mevrouwtje slaapkop.'' Zegt Hermione die al een plek voor me had vrijgehouden. ''Weetje wat ik niet snap dat ik nog steeds niet me andere schoenen heb binnen gekregen ik haat hakken.'' Zucht ik en hoor Harry en Ron lachen. ''Denk je dat het grappig is?'' Vraag ik en ze schudden allebei hun hoofd. ''Wacht maar ik krijg jullie nog wel.'' Zeg ik en pak een broodje uit het mandje dat voor ons staat. ''Kijk eens aan Josie Dané Snape heeft er toch voor gekozen om haar aan te sluiten bij de miezerige Potter bende.'' Hoor ik de arrogante stem van Draco zeggen. ''Draco het boeit niemand dat je zoveel macht hebt hier op school en dat je vader rijk is, schep niet op dat je iedereen kan manipuleren want dat kan je niet.'' Zeg ik en kijk Draco recht aan. ''Het verbaast me echt dat jij niet in Slytherin zit. Ten eerste met zo'n familie en ten tweede met zo'n houding.'' Zegt hij en ik kijk hem lachend aan. ''De sorteerhoed heeft gesproken.'' Zeg ik. ''Meneer Malfoy hoor jij niet aan je eigen tafel te zitten?'' Vraagt professor Mcgonnigal waarna Draco weg loopt en aan z'n eigen afdelingstafel gaat zitten. ''Mevrouw Snape uw rooster die had ik nog niet kunnen geven omdat u er nog niet was.'' ''Dank u wel professor.'' Zeg ik waarna ze glimlacht en wegloopt. ''En welke vakken heb je?'' Vraagt Hermione gelijk en trekt me rooster uit me handen. ''Oh we hebben bijna alles samen!'' Zegt ze waardoor ik wat grinnik. ''Nou miss Granger mag ik ook nog zelf me rooster bekijken?'' Vraag ik en ze geeft me rooster beschamend terug. Toverdranken ben ik goed in, Defens againt the dark arts benieuwd wat dat inhoud en de rest boeit me eigenlijk niet heel veel, ik zie het allemaal wel. ''Okee eerste uur toverdranken zo leuk.'' Zeg ik eerlijk en merk dat er drie mensen me vreemd aankijken. ''Wat ik ben er goed in en ik vind het gewoon leuk.'' Zeg ik en loop het lokaal in. Ik ga naast Harry zitten dat had hij gevraagd en tja waarom niet. ''Goedemorgen ik wil geen gezeik of gedonder sla je boek open op bladzijde 194 en brouw het drankje, ieder voor zich je hebt er twee uur de tijd voor.'' Hoor ik de welbekende toonloze stem van me vader. Al snel heb ik alle spullen en begin ik aan het drankje zoals in het boek. ''Wat dit klopt niet.'' Denk ik bij mezelf en leg het boek al snel weg. ''Josie, wat ben je aan het doen?'' Vraagt Harry en ik kijk op, maar voor ik kan antwoorden staat Snape al aan onze tafel. ''Ik zei ieder voor zich Potter tien punten aftrek van Griffendor.'' Zegt hij en loopt weer weg zonder ons aan te kijken. Ik hoor een aantal mensen grinniken en zonder op te kijken weet ik al dat het de mensen uit Slytherin zijn. Toch kijk ik op en kijk ze waarschuwend aan waardoor het een beetje stopt. Ik doe alles uit me hoofd want tja als je vader een potion-meester is moet ik wel weten hoe je dit moet brouwen. ''Over vijf minuten kom ik het controleren.'' Hoor ik en ben op dat moment precies klaar, het is een waarheidsdrankje niet dat die heel moeilijk zijn. ''Okee leg jullie spullen neer.'' Zegt professor Snape en iedereen doet nog zijn laatste dingen erin. ''Ik zei neerleggen.'' Zegt Snape dreigend en iedereen legt het dan ook neer. ''Je stelt me teleur Potter, Weasley matig, Granger voldoende, Draco uitstekend, Blaize, Voldoende, Pansy matig.'' Zo gaat hij bij iedereen langs en komt als laatste bij mij hopend dat ik heb gefaald, dat zie ik gewoon in zijn ogen. ''Josie... Dit ziet er uitstekend uit maar werkt het ook uitstekend?'' Vraagt hij uitdagend. ''Ik zou zeggen probeer het ik stel de vragen wel.'' Zeg ik en hij blijft me emotieloos aankijken. ''Laten we het andersom doen.'' Zegt hij waarop ik knik. ''Is goed ik heb niks te verbergen ook niet waarom ik niet in Slytherin zit.'' Zeg ik en hij kijkt me betrapt aan. ''Okee nou drink zo'n flesje maar en ik stel de vragen.'' Zegt hij en ik knik waarna ik het flesje met mijn brouwsel vul en het even schud. ''Twijfels Josie?'' Vraagt hij als hij ziet dat ik wacht. Ik weet wat er kan gebeuren als het drankje fout is en geloof me dat is het laatste wat ik wil. ''Nee.'' Zeg ik zelfverzekerd en drink het flesje in één keer leeg. ''Josie je hoeft het niet te doen.'' Zegt Hermione maar ik schud eigenwijs me hoofd. ''Vraag maar raak professor.'' Zeg ik en hij komt langzaam naar me toe gelopen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen