Foto bij Chapter 1.3 ~ JDS

Nog een extra hoofdstukje, hope you like it.

Even zag ik in ze ogen dat hij niet wist wat hij moest zeggen waarschijnlijk omdat ik hem recht in ze ogen aankijk wat de meeste nooit doen. ''Ik hoop je nog eens te zien hier en maak vooral geen domme beslissingen zoals omgaan met Potter en ze miezerige vrienden.'' Herstelt hij zich weer en ik grinnik even. ''Ik kan heel goed zelf bepalen met wie ik omga en dat zou je echt maar moeten accepteren want één ding dat ik niet ben, is een schoothondje van iemand.'' Zeg ik en trek me hand terug en loop verder de trap op met Draco Malfoy sprakeloos achter me. ''Serieus je had hem moeten zien.'' Vertelt Harry z'n verhaal over wat ik bij Draco deed nu al voor de duizendste keer en hij schijnt er maar geen genoeg van te kunnen krijgen net als de andere. Ik zelf ben nooit zo geweest het is gebeurt en gebeurt is gebeurt simpel. ''Heei Hermione kan je me de slaapzaal laten zien?'' Vraag ik maar aan Hermione om er vanaf te komen. ''Natuurlijk loop maar mee.'' Zegt ze en ik loop achter der aan de trap op en we gaan gelijk de deur aan de linker kant naar binnen. ''Het enigste bed dat nog over is, is bij het raam ik hoop dat je dat niet erg vind.'' Zegt ze een beetje schuldig maar ik schud me hoofd. ''Het is okee ik vind het wel fijn om bij het raam te slapen.'' Zeg ik en zie dat me spullen al op me bed liggen. ''Heei Hermione vind je het erg om me een rondleiding te geven in het kasteel ik heb niet heel veel zin om nog drie uur naar Harry te luisteren over wat er gebeurde tussen Draco en mij.'' Zeg ik en ze knikt lachend. ''Ik snap het en ik heb daar trouwens ook niet heel veel zin meer in.'' Zegt ze waarna we weer naar beneden lopen de leerlingenkamer uit. ''Nou hier is dus de grote zaal, waar we eten en feesten en je kan je huiswerk er maken als dat echt nodig zou zijn, want daar hebben we ook een bibliotheek voor.'' Als we naar buiten lopen zie ik een paar stelletjes en wat andere mensen. ''Dit zijn de lokalen je vind ze eigenlijk overal wel de lessen van professor Snape worden gegeven in de kelders waar ook de Slytherin afdeling is. Hier is de bibliotheek mijn favoriete plekje.'' Zegt ze en ik zie Hermione fascinerend naar de deur van de bibliotheek kijken. ''Jij leert graag of niet?'' Vraag ik en ze kijkt een beetje schuldig en verlegen weg. ''Dat is okee ik hou ook van boeken.'' Zeg ik en ze ineens kijkt ze me een stuk zelfverzekerder aan. ''Ik kan het wel laten zien als je wilt.'' Zegt ze en ik knik. ''Heel graag.'' Zeg ik eerlijk, ik houd van boeken je kan je gedachtes erin kwijt gewoon even in een andere wereld zijn. ''Alles staat in alfabetische volgorde dus het is allemaal makkelijk te vinden. Dit is de verboden sectie je mag er absoluut niet komen ook al hebben we dat wel een aantal keren gedaan.'' Zegt ze ik hoor een lichte trots in haar stem maar ook een beetje schuld. Hermione is echt harstikke aardig en geeft me ook echt de kans om alles in me op te nemen zodat ik het kan onthouden. ''Het is trouwens al tijd om te gaan slapen eigenlijk mogen we niet meer op de gangen dwalen.'' Zegt Hermione terwijl ze naar de klok kijkt die in de bibliotheek hangt. Al die tijd zijn we hier gebleven en hebben we gewoon gepraat over dingen. Als ik de grote deur van de bibliotheek open en voorzichtig naar buiten kijk of er iemand is duw ik Hermione gelijk weer terug. ''Sstt.'' Zeg ik en leg me vinger op me lippen. ''Severus de sorteerhoed heeft gesproken ik kan er niks aan doen dat ze niet in Slytherin zit. En Severus heb je haar ooit wel gevraagd of ze in Slytherin wou komen, want je weet dat de sorteerhoed daar ook rekening mee houd. Ga een keer een goed gesprek met der voeren over dat ik weet zeker dat ze het zou begrijpen.'' Hoor ik Dumbledore zeggen en zie Hermione mij vragend aankijken. Ik weet zelf wel dat het over mij gaat en als Hermione een beetje nadenkt ook wel, maar het is al laat en tja ik snap dat ze niet gewend is om bevriend te zijn met de dochter van Severus Snape. ''Kom ze zijn weg.'' Zeg ik en wenk Hermione mee en loop de andere kant op dan dat professor Dumbledore en professor Snape gingen. ''Waar hadden ze het over?'' Vraagt Hermione na een tijdje en het duurde nog langer dan ik had verwacht. ''Over mij, heel me familie heeft in Slytherin gezeten en ik zit in Griffendor. Snape had verwacht dat ik ook wel in Slytherin zou komen maar dat ben ik dus niet.'' Leg ik uit en ik zie Hermione denken. ''Ja dat is best wel vreemd, maar waarom?'' ''Waarschijnlijk omdat ik zelf niet in Slytherin wou komen.'' Geef ik toe en ze kijkt me vragend aan. ''Ik ben anders dan me familie, heel me familie heeft zwart of bruin haar en donkere ogen en ik ben als enigste van heel me familie die blond haar heeft en lichte ogen. Mijn persoonlijkheid is ook anders ik heb altijd duistere magie geleerd, maar ik leerde mezelf de goede kant van de magie aan.'' Vertel ik der terwijl we terug lopen naar de leerlingenkamer. ''Granaatappel.'' Zeg ik en de dikke dame laat ons er door na wat te hebben gemompeld. ''Dus eigenlijk wil je zeggen dat je helemaal niet op je ouders lijkt.'' Zegt ze en ik knik. ''Ik weet niet precies hoe me moeder was maar uit de verhalen wat ik heb gehoord lijk ik niet op me ouders, wel het mysterieuze en het snel geïrriteerd zijn, maar voor de rest niks.'' Leg ik uit en we lopen gelijk door naar de slaapzaal. ''We kijken morgen wel verder het is echt tijd om te gaan slapen morgen beginnen de lessen.'' Zeg ik maar om er van af te komen en Hermione stemt erin mee. Ik lig al gauw in bed en val al snel in een diepe slaap nadenkend over alles.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen