Foto bij Chapter 1.2 ~ JDS

''Okee rustig allemaal voordat iedereen weg gaat wil ik alle eerstejaars hier hebben en Josie Dané Snape!'' Hoor ik als we de trein uit stappen. ''Loop maar naar Hagrid toe hij is niet te missen.'' Zegt Ron als ik zoekend om me heen kijk en ik kijk naar de man waar Ron naar toe wijst. ''Bedankt.'' Zegt ik glimlachend en hij glimlacht terug waarna ik naar Hagrid toe loop. ''En jij bent?'' Vraagt Hagrid als ik voor hem sta. ''Josie Dané Snape.'' Zeg ik en hij bekijkt me goed waarna hij toch maar knikt. ''Okee loop maar mee. Eerste jaars deze kant op.'' Als we aangekomen zijn bij verschillende bootjes stappen we in en we varen richting het enorm grote en mooie kasteel. We lopen allemaal de trap op en staan stil voor een enorm grote deur ik zelf sta een beetje achteraan het is maar vreemd om als zesdejaars tussen alle eerstejaars te staan. ''Okee luister goed ik ben professor Mcgonnigal jullie worden straks één voor één ingedeeld. Josie Dané Snape zou als laatste worden ingedeeld en zij zou dan ook even buiten de poort moeten wachten.'' Hoor ik der zeggen waarna de rest weg loopt. Als de deuren worden gesloten sta ik daar nog alleen de rest is allemaal naar binnen. Ik kijk wat om me heen en ik moet zeggen het is fascinerend mooi. Na zo'n half uur gaat de deur weer open en staat daar ik denk de conciërge met een kat. Hij wenkt dat ik naar binnen mag en als ik naar binnen stap en de deur dicht knalt is het doodsstil in de zaal. Aan het einde van de zaal staat een man met een enorme baard op en loopt naar voren. ''Josie Dané Snape. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe de dochter van Severus Snape en Evana Hood eruit ziet.'' Evana Hood dat was dus mijn moeders naam, me vader heeft het er nooit over gehad en Bellatrix ook niet. ''Kom dan laten we je indelen.'' Zegt hij en wenkt me naar voren. Langzaam loop ik naar voren en je hoort dan het geklik van me hakken goed. Zelf haat ik hakken maar het moet voor het uniform. ''Neem plaats.'' Zegt hij en wijst naar het krukje. Langzaam aan voel ik de sorteerhoed op me hoofd die gelijk begint met praten. ''De dochter van Severus Snape en Evana Hood. Een eer om u te sorteren al zeg ik het zelf. Je hebt moed, bent dapper, sluw, slim, maar ook lief. Eigenlijk van alles wel wat, maar het meest opvallende is dat je bijna niks hebt van je ouders in wat voor manier dan ook. Hhmm moeilijk moeilijk. Je weet wat je wilt ambitie dus, je bent nieuwsgierig dapper dus, je bent zeker slim intelligent dus, je bent trouw loyaal dus. Slytherin misschien je zou er goed bij passen, of Griffendor zou ook niet verkeerd zijn voor je. Het enige wat ik niet snap is dat heel je familie in Slytherin heeft gezeten maar jij je daar waarschijnlijk niet thuis zou gaan voelen. Jij bent anders dan je familie, niet alleen kwa uiterlijk. Je ouders hebben allebei een donkere haar kleur en donkere ogen en jij het totaal omgekeerde. Dit is lastig ik weet het niet, maar het is denk ik beter voor je eigen best wil. GRIFFENDOR!'' Sluit de hoed af en professor Dumbledore haalt hem van me hoofd af en knik hartelijk naar me. Voordat ik weg kan lopen houdt Dumbledore me tegen en er verschijnt een badge op me uniform en me stropdas kleurt in de kleuren van Griffendor. Als ik me omdraai loop ik naar de tafel waar de Griffendor vlag boven hangt. Al snel zie ik Hermione me wenken en ik loop naar der toe en neem naast haar plaats. ''Gefeliciteerd.'' Zeggen een paar van Griffendor en ik knik dankbaar naar hun. ''Okee dan wens ik jullie een heel goed jaar toe en eet smakelijk.'' Zegt Dumbledore nog en er verschijnt gelijk eten op tafel. ''Dus jij bent de dochter van Severus Snape en Evana Hood? Dangerous. Ik ben Fred Weasley en dit is mijn tweelingbroer George Weasley.'' Zegt Fred blijkbaar maar hij krijgt gelijk van Ron een klap op zijn achterhoofd. ''Ik ben Ginny Weasley en geloof me ik lijk gelukkig totaal niet op me broers.'' Zegt ze en ik grinnik om haar woorden. ''Josie Dané Snape.'' Zeg ik en ze knikt vriendelijk. Tijdens het eten voel ik heel wat ogen op me branden en ik hoor af en toe me naam vallen. Ik kijk wat om me heen en zie een aantal mensen snel weg kijken, het zal wel. Als we klaar zijn met eten worden de eerstejaars meegenomen met de klassenoudste wat toevallig Ron en Hermione zijn. Harry had me voorgesteld om zelf de leerlingenkamer en slaapkamers te laten zien zodat ik er niet zo akward achteraan hoef te lopen. Ginny was erin mee gestemd en wou Harry maar al te graag helpen. Ze zijn schattig samen moet ik eerlijk bekennen. ''Zo Potter weer terug met je miezerige vriendjes.'' Hoor ik iemand zeggen en we staan gelijk stil en draaien ons om. ''Houd je mond Malfoy, de enige die miezerig is hier ben jij net als je vader.'' Zegt Harry en ik gok dat hun twee elkaar niet echt mogen. De jongen met witblond haar die blijkbaar Malfoy heet staat tussen twee dikkere jongens in en donkere jongen en nog een meisje met halflang bruin haar die me aardig bitchie aankijkt. ''Okee okee rustig maar ik wou ook nog even het nieuwe meisje gedag zeggen.'' Zegt hij en draait zich naar mij toe. ''Draco, Draco Malfoy.'' Zegt hij en steekt zijn hand uit. Ik zie Harry me waarschuwend aankijken maar ik neem de hand toch aan. ''Josie, Josie Dané Snape.'' Zeg ik op de zelfde manier mijn naam als Draco deed bij zijn naam.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen