Foto bij Chapter 1.1 ~ JDS

Eindelijk de dag dat ik naar Hogwarts vertrek weg van thuis en naar school, de meeste zouden het vreselijk vinden maar ik wil hier echt niet nog meer lessen moeten volgen. Gisteravond had ik me koffer al ingepakt en vandaag ben ik er helemaal klaar voor om met de trein naar Howarts te gaan. Mijn vader werkt daar ook en is hooft van Slytherin, ik hoop zo dat ik daar niet in kom. Ze zijn vreselijk denken dat ze heel wat zijn stuk voor stuk, er is wel een grote kans dat ik daar in kom. Me vader heeft zelf ook in Slytherin gezeten me moeder ook dus dat ik erin kom is eigenlijk wel honderd procent het zal maar vreemd mijn als ik er niet in zou komen. Mijn vader zou er mee kunnen leven mijn moeder alleen niet. Het is een nogal ingewikkeld verhaal me ouders, me moeder is namelijk Bellatrix Lestrange en me vader Severus Snape. Bellatrix is niet me echte moeder maar ze heeft me altijd behandeld als haar eigen kind en ik beschouw haar ook als mijn moeder. In de verhalen die ik heb gehoord schijnt het zo te zijn dat me moeder is overleden nadat ik geboren was en dat ze net zo donker was als Bellatrix, ze waren dan ook beste vriendinnen. Ze zeggen dan ook dat ik totaal niet op me moeder lijk. Ik lijk dan ook totaal niet op me ouders ze hebben allebei donker haar en donkere ogen ik zelf heb blond haar en groene ogen. Persoonlijkheid heb ik misschien iets van me ouders het mysterieuze heb ik sowieso van me vader en het snel geïrriteerd zijn heb ik van me moeder. Als ik dan ook 'me moeder' zeg heb ik het eigenlijk over Bellatrix vooral omdat zij me heeft opgevoed en uit verhalen lijkt ze precies op me echte moeder. Me ouders zijn nooit bij elkaar geweest ik woon wel bij allebei me ouders we hebben eigenlijk alle drie ons eigen etage. Me moeder de bovenste, me vader de onderste en ik de middelste. Hoe mensen precies weten welke etage ze nodig hebben? Simpel me moeder heeft haar buitenkant van de etage zwart me vader donker bruinachtig en ik wit. ''Josie schiet op als je op tijd wilt komen moet je nu weg!'' Hoor ik de schelle stem van me moeder roepen. ''Ik kom al.'' Roep ik terug en pak nog snel me wand en loop naar beneden. ''Daar ben je eindelijk.'' Zegt ze als ze me ziet staan. ''Nou kom je vader wacht al.'' Zegt ze en wenkt me mee. Gelukkig hebben me ouders nooit moeilijk gedaan over het feit dat ze samen een kind hebben, en dat ze eigenlijk niet bij elkaar zijn wat ook nooit gaat gebeuren, geloof me. ''Je weet dat ik niet mee kan want dan zal ik gelijk opgepakt worden en Je Weet Wel heeft me nodig, dus je vader brengt je. Nou veel plezier op die miezerige school en als het je niet bevalt je kan altijd terug komen. Doei lieverd doe je best.'' Zegt Bellatrix waarna ik haar nog een knuffel geef en me vaders arm vast pak. ''Succes, ik zie je op school en vergeet niet....'' ''Wie je bent en blablabla. Pap ik weet heus wel wie ik ben en ik weet ook wel dat ik jou op school professor Snape moet noemen.'' Zeg ik voordat Severus zijn zin kan afmaken. ''Ik zie je op school.'' Zegt hij en loopt weg. Ik zelf loop met me koffer en me uil op me schouder door de muur heen en ik zie dat ik maar net op tijd ben. Snel geeft ik me spullen af en loop zelf de trein in opzoek naar een leeg coupé. Na een tijdje gezocht te hebben kom ik bij een coupé aan waar maar drie mensen in zitten. Twee jongens en een meisje, ik zucht en spreek mezelf een beetje moed in. ''Heei, uhm alles is al vol bezwaar als ik hier kom zitten?'' Vraag ik en het meisje schudt haar hoofd gelijk. ''Natuurlijk niet.'' Zegt een jongen en ik glimlach vriendelijk waarna ik naast het meisje ga zitten. ''Jij bent nieuw of niet ik heb je nog nooit gezien op Hogwarts?'' Vraagt de jongen met rood haar. ''Klopt ik heb altijd thuis les gehad maar ik had daar echt geen zin meer in dus heb besloten om dit jaar naar Hogwarts te gaan.'' Vertel ik en ze luisteren netjes. ''In welk jaar stroom je in?'' ''In het zesde leerjaar.'' Zeg ik en ze knikken. ''Dan kom je in ons leerjaar terecht. Ik ben trouwens Hermione Granger en dit zijn Ron Weasley en Harry Potter.'' Zegt Hermione en ik knik. ''Josie Dané Snape.'' Zeg ik en ze kijken me verschrikt aan. ''Jij bent de dochter van Severus Snape?'' Vraagt Ron en ik knik. ''Ja dat klopt maar maak je niet druk ik ben niet zoals me vader. Ik weet trouwens ook niks van Hogwarts hij vertelt bijna nooit wat thuis.'' Zeg ik en ze knikken. ''Ik vind dat we je een kans moeten geven jij kan er niks aan doen dat je vader professor Snape is.'' Zegt Hermione en ik knik dankbaar naar haar. ''Mag ik je iets vragen?'' Vraagt Harry en kijkt mij aan als ik op kijk. ''Tuurlijk alles, of ik antwoord geef is een tweede.'' Zeg ik en het is even stil. ''Wie is je moeder?'' Vraagt Harry en hij krijgt gelijk een klap van Hermione als ze mijn blik ziet. ''Het is okee Hermione. Me moeder is overleden toen ik geboren was.'' Zeg ik als ik het van Bellatrix ga zeggen dan kijken ze me nooit meer aan ik weet hoe de meeste over Bellatrix denken. ''Het spijt me.'' Zegt Harry en ik knik. ''Het is niet jouw schuld.'' Zeg ik en merk dat de trein langzaam tot stilstand komt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen