Oud bekende? deel 1
Will, Gilan en Spica waren nu al twee weken voor de soldaten die Greg op pad had gestuurd om hen te vinden aan het vluchten, maar ze wisten steeds weer te ontsnappen maar langzaam begonnen ze te beseffen dat ze het niet lang meer vol zouden houden om steeds te ontsnappen en dat ze een goede onderduikplaats nodig hadden waaruit ze mensen konden verzamelen om het kasteel terug te veroveren. Vandaag waren ze nogal dicht bij Picta waardoor waardoor ze moeten oppassen voor de pictanen. Eerst wouden Gilan en Will misschien gaan schuilen in het Grimsdalsenwoud, maar bedachten dat ze de dan Trobar en de rest in gevaar brachten. Meestal reden ze niet op de weg maar nu moest het wel want anders zouden ze gezien worden door de dorpelingen. Will dacht vaag soms iets te herkennen tot hij zich bedacht dat hij tien jaar eerder hier had gelopen met een groep dorpelingen en toen bedacht hij zich ook dat Spica daarbij had gezeten. Snel wierp hij een schuine blik op Spica die waakzaam om zich heen keek. Zo reden ze een tijdje door tot Gilan naast Will kwam rijden. "Waarom is Spica zo gespannen" vroeg hij zodat alleen Will het kon horen "Ze komt uit dat dorp" Gilan keek hem even onbegrijpend en ging achter Will rijden na een tijdje begreep hij het "oh zo".
Toen ze nog niet eens een minuutje stapte ze af en gingen naast hun paard lopen in stap. Toen rende er een meisje naar Will's schatting een jaar of 9 uit de struiken en botste tegen Dribbel aan waardoor ze viel. Ze stond lachen op en klopte het stof van haar kleren toen ze opkeek betrok haar gezicht en rende ze snel de bosjes weer in. Dit gebeurde binnen een halve minuut en al die tijd was Spica als bevroren blijven staan. En keek naar de plek waar het meisje was verdwenen. "Spica hallo we gaan verder" riep Will. Daardoor schrok ze op uit haar gedachtes en knikte.
Na weer nog niet eens een minuut lopen stak Will zijn hand op en ze stopten hij pakte zijn boog en Gilan deed hetzelfde Spica zag dat en pakte ook haar boog ook al wist ze dat ze nog niemand zou kunnen raken. Will en Gilan keken elkaar aan en Gilan knikte naar Will, Spica had geen idee wat ze daarmee bedoelde totdat Will riep "Wie daar in de bosjes zit moet er maar snel uitkomen anders steekt er zometeen een pijl uit hem" Al snel begonnen de bosjes te schudden en stapten er twee mensen uit.
Er zijn nog geen reacties.