Foto bij De beslissing (2)

Een uurtje later vonden mijn ouders me in de tuin, driftig schrijvend op de achterkant van het stuk perkament. De uil zat nog rustig naast me en was, naast wat gescharrel, eigenlijk nergens heengegaan.

“Milly, wat ben je aan het doen?”
Mijn moeder klonk geschokt, maar dat had waarschijnlijk meer met de uil dan met de brief die ik aan het schrijven was te doen.
“Ik schrijf een brief!”
“Hier? Nu?”
Ik knikte en humde bevestigend.

Toen mijn moeder naast me ging zitten, keek ik niet op. Het was bijna af en ik wilde nu niet stoppen.
“Schrijf je aan die kattenvrouw?”
Ik knikte.
“Wat schrijf je?”
Net toen zette ik een punt achter mijn laatste zin.
“Ik wil informatie. Dan kan ik mijn keuze maken.”
Ze knikte. “Ik ben dan misschien niet heel enthousiast geweest over deze school, maar je moet weten dat ik achter je sta, welke beslissing je ook maakt.”
“Dat weet ik.”

Een dag later kreeg ik een brief terug. Mijn vader en moeder keken gespannen toe terwijl ik het las. Ik wist nog niet of mijn beslissingen van deze woorden zouden afhangen, maar de kans was groot.

Geachte Milly,
Bedankt voor je belangstelling voor de school. In deze brief zal ik je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Het is waar dat we op bezemstelen vliegen, maar ik kan je garanderen dat je lessen in de kunst van het vliegen volkomen veilig zullen zijn. Vliegen is een unieke ervaring en die zou ik jouw plaats niet willen missen. Een toverstok is niet zomaar een stuk hout, maar ze worden met grote vakmanschap gemaakt. De stok kiest jou, iets wat je pas zult begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt. Quidditch is echt een sport, en wordt op bezemstelen beoefend. Het is een hele populaire sport en op Hogwarts zal je het misschien zelfs een keer zelf spelen. Ten slotte, het is waar dat leerlingen het grootste deel van hun tijd de puntmutsen niet dragen en dat de regel niet streng wordt nagevolgd. Niet sinds Percy Weasley head boy was, in elk geval. Voor je inkopen kan ik je in contact brengen met de dichtstbijzijnde tovenaarsfamilie en zij kunnen je helpen alle benodigdheden aan te schaffen.
Minerva McGonagall


“En?”

Dit was dan het laatste hoofdstuk, maar geen zorgen, ik laat jullie niet achter met zo'n cliffhanger. Er komt een epiloog waarin duidelijk wordt welke keuze ze heeft gemaakt. Wat denken jullie?

Reageer (6)

  • LittleLet

    Leuk!!!

    8 jaar geleden
  • EvilDaughter

    Epiloog!!
    Go go!
    Ik wil weten hoe het eindigt!!

    8 jaar geleden
  • Arwen2

    Het zou leuk zijn als een van die gezinnen de Potters of Weasleys waren. Snel verder!!!

    8 jaar geleden
  • Grace

    Volgens mij gaat ze of weigeren of een soort van proefperiode ofzo aanvragen :p

    Ik vind het altijd grappig dat hier op Quizlet de Engelstalige termen worden gebruikt in Nederlandstalige verhalen. Daar is totaal niets mis mee hoor, maar ik begrijp niet grote afkeer die hier blijkbaar heerst voor de Nederlandstalige benamingen gewoon niet zo goed (:

    8 jaar geleden
  • Virtues

    Waarschijnlijk zegt ze gewoon nee ^^

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen