Foto bij 1.

Ik kom te vrolijk met mijn vriendinnen binnen in de klas. Lisa, Selena en June. Druk kwebbelend over de skireis morgen naar Italië. "Omg dit wordt zo vet" tiert Lisa uit. "Weetje ? Het is gewoon een 4 sterren hotel met welness en zwembad en sportruimte!" schreeuwt Selena. "We kunnen gewoon de hele tijd genieten!" zegt June wat rustiger. Ik luister genietend naar mijn te over enthousiaste vriendinnen terwijl mijn ogen afdwalen naar het enigste groepje jongens die in onze klas zit. Op het zelfde moment draait de jongen zijn hoofd mijn kant op. Waarschijnlijk was het niet zijn bedoeling dat ik het zag want al snel richt hij zijn aandacht op zijn vrienden. Ik grinnik zachtjes. Vanaf het eerste moment dat ik een voet in deze klas zette intrigeerde hij me. Zijn starende blik die ik niet kon loslaten. Alleen, ik zit hier al een maand op school en nog altijd zijn we niet genaderd naar elkaar toe. Dus waarschijnlijk moet ik er niets achter zoeken, ik ken zelf zijn naam niet. "Wat vind jij ervan?" haalt Lisa me uit mijn gedachten.
"Hu wat ?" Ze grinniken. "Meid, waar zit je met je gedachten?" vraagt Selena grinnikend. Ik haal mijn schouders op. "Ik zou eerder vragen bij wie?" grijnsd June uitdagend. Ik kijk voor een seconde vlug naar Liam. "Aaahh, komaan meid ga gewoon een keer naar hem toe" zegt Selena. "Ja praat eens met hem" lacht June. Ik pruts verlegen aan mijn nagels. "Hoeft niet hoor, waar heb je over?" vraag ik schijnheilig. "Ah komaan, wij hebben ook gemerkt dat er iets hangt tussen jullie twee" zegt Lisa. "Ja een soort chemie" zegt June. Ik haal mijn schouders op. "Waarom zeggen jullie gewoon zijn naam niet?" vraag ik poeslief. "Omdat het zo, veel leuker is" fluistert Selena geheimzinnig. Ik kijk haar raar aan. Vreemd kind kan ze toch wel eens zijn. "Maar oke, over wat hadden jullie het eigenlijk?" probeer ik het onderwerp te veranderen. Gelukkig maakten ze er verder niet veel van en begon het gesprek weer over de skireis. "Oke iedereen, ga zitten" komt onze leerkracht krijsend in de klas. Ik rol met men ogen. "Daar is de heks weer" fluister ik. Mijn vriendinnen lachen en gaan vlug gaan zitten. Gelukkig gaat zij niet mee op skireis of het ging een hel worden. "Oke iedereen, wees stil" krijst ze door de klas. "Ik weet dat de meesten opgewonden zijn door de skireis maar je vertrekt pas morgen ochtend dus kunnen jullie zich nog een beetje inhouden?" Ineens is heel de klas stil. Ik frons mijn wenkbrauwen. Rare klas. De meesten zijn waarschijnlijk gewoon bang dat ze niet meer mogen gaan. "Oke iedereen die meegaat morgen steek nog eens je hand in de lucht, het is gewoon voor alles nog te controleren." Ik kijk rond in de klas en zie alleen maar ik en mijn vriendinnen en het jongensgroepje hun handen. Um, oke dat is minder dan ik had verwacht. Lisa stoot met grijnzend aan. "Kijk eens wie er ook meegaat" jubelt ze stil. Ik kijk rechts van me recht in zijn ogen. Ik kijk naar mijn vriendin een geef haar een dodelijke blik. Serieus? Ze grinnikt en haalt haar schouders op. Ik zucht. Dat gaat nog wat worden daar in Italië.



Hoofdstuk 1 is hier !!!!!
Veel plezier !!!!!!

Reageer (1)

  • FollowYourDream

    Oh oh, dit wordt een geweldige reis!
    En wat zijn die twee toch schattig!
    Er hangt nu al chemie tussen die twee. Dat wordt nu al het meest schattige koppel ever!

    Je schrijft echt leuk, lieverd!
    Snel verder met dit geweldige verhaal!
    xxx
    Kudo!!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen