2. De brief
- een week later -
Merelin en ik zitten op de bank voor de tv. Papa en mijn stiefmoeder zijn de krant aan het lezen in de keuzen, een normale zondag. Merelin gaat over een paar weekjes weer weg naar haar rare school in Schotland.
'Mer?' vraag ik. 'Wat is er?'. 'Waar koop jij je school spullen?'. Ze slikt 'euh, Londen' zegt ze. 'Maar dat is 2 uur rijden hier vandaan!,' zeg ik. 'Ja maar ik zit op een speciale school en de spullen zijn alleen daar te koop,' zegt Merelin.
'Wat is dat rare geluid voor ons huis? Een vogel of uil,' vraag ik aan papa. Hij schrikt en Merelin loopt naar de deur. Ze loopt terug en zegt zacht: 'Voor Lola'. Merelin liep naar papa toe. 'Geef hier, het is mijn brief!' zeg ik hard. Papa pakt de brief en ziet het logo staan: Hogwarts of Witchcraft and Wizardry. 'Geef het aan mij, is het van de nieuwe school?' vraag ik. Papa wil hem niet geven. Ik probeer het te pakken, het lukt niet. Maar ik krijg hem toch te pakken. 'Wat is dit voor een logo?' vraag ik. 'Uhm.. dat is de school waar ik opzit' zegt Merelin. 'Je zit dus op Hogwarts of Witchcraft and Wizardry,' vraag ik. 'Ja soort van..'. Ik kijk ze raar aan 'Wizard en Witch, huh?,' zeg ik. 'Maak nou maar open,' zegt Papa. Ik open de brief en lees het. 'Ik ben ook aangenomen op die school, maar ik ga al naar de middelbare school. 'Wat is dit voor een ongein, ben ik een heks? Dat bestaat geen eens. Waarschijnlijk heeft een vriendin gestuurd,' zeg ik. 'Lola, ga zitten we vertellen je het verhaal..' zegt papa. en hij begint.
" 3 jaar geleden kreeg Merelin precies de zelfde brief toen ze elf was. Merelin zit ook op de school.. maar ik wou niet dat je het wist, want ik zie haar maar 2 keer per jaar. We hebben het jou niet verteld om dat ik hoopte dat je geen heks was.. maar je bent het wel. Je moeder was ook een heks en ze is niet overleden aan een ziekte maar door een tovernaarsoorlog.. Je hebt geen keuze je moet naar de school om je krachten te leren bedwingen"
'Jullie hebben me dit al die tijd verzwegen, ik kan dit niet geloven!,' zeg ik boos. De tranen springen in mijn ogen en ik ren de trap op naar mijn kamer. Ze hebben dit grote geheim de hele tijd verzwegen!! Hoe durven ze. Ik hoor Merelin zeggen: 'Lo, laat het me uitleggen,' zeg ik. 'Ga weg,' zeg ik. Maar ze luistert niet en stapt kamer in. 'Ik mocht niks vertellen van papa, ik had het heus wel gewild hoor!,' zegt ze.
-Kwartier Later-
Merelin heeft me van alles van verteld van de school, haar vrienden en dat het eigenlijk heel leuk is. Maar nog steeds wil ik er niet heen! Ik wil graag naar de middelbare school met al mijn andere vriendinnen. Maar Merelin blijft maar zeggen dat ik geen keuze heb..
Er zijn nog geen reacties.