Hoofdstuk 3
Mister Bennett's house
Finley zat terug in zijn zitkamer bij het haardvuur alsof er niets gebeurt was. Nadat hij had gezegd dat hij mee zou doen aan het onderzoek had Doctor Pierson hem verteld hoe het onderzoek zou verlopen en ze hadden hem vervolgens naar huis gebracht met een koets. Hij liet zijn hand over een met rood leder bekleed dagboek gaan. Hierin moest Finley wekelijks schrijven over hoe het onderzoek verliep. Ze hadden hem gevraagd dat elke zondag te doen. Finley bedacht zich dat het vandaag zondag was en vond het daarom zijn plicht om er al in te schrijven. Vandaag zou ongetwijfeld een dag zijn die hij nooit meer zou vergeten maar toch wilde hij die documenteren. Hij begon te schrijven.
Eerste zondag van het onderzoek:
Ik werd van mijn zondags rust ontdaan toen er door niemand minder dan een politie agent op mijn deur geklopt werd. Ik werd meegevoerd naar het politie bureau bij Scotland Yard. Daar ontmoete ik de commissaris David Adams en Doctor Timothy Pierson. Ik werd gevraagd om mee te doen aan het onderzoek van Doctor Pierson en stemde dan ook meteen in. Volgende week gaat het onderzoek officieel van start. Ik zal een oude school vriend moeten opzoeken die zich, naar verluid, bij een bende heeft aangesloten. Mijn school vriend heet Percy Trinket. Ik heb hem al jaren niet meer gezien, hij verliet de school namelijk op een zeer jonge leeftijd. Ik hoop dan ook dat ik hem nog zal herkennen en hij mij. Als het me lukt hem te overtuigen dat we nog steeds vrienden zijn zal ik proberen te vragen of hij me in contact kan brengen met de benden waar hij bij zit.
Maar waarschijnlijk de moeilijkste taak die op mij rust is mijn vrouw vertellen dat ik aan dit onderzoek mee doe. Ze zal het geschift vinden en ten zeerste afraden maar ik vind het mijn plicht om de wetenschap , neen de mensheid dingen bij te brengen. Mijn vrouw is voor een week weg maar volgende zondag zal ik moeten beslissen of ik het haar vertel of niet.
Inderdaad een moeilijk taak maar een waar ik me nu nog geen zorgen om ga maken.
Finley legde zijn pen neer. Hij was tevreden over wat hij geschreven had. Nadat hij de tekst nog een laatste keer gelezen had legde hij ook het dagboek aan de kant en nam hij de krant terug die hij eerder die dag nog van Micky de krantenjongen had gekocht. Nadat hij die had uitgelezen doofde hij alle kaarsen op één na, die nam hij mee naar boven en zette hij op het nachtkastje naast zijn bed. Hij bleef nog even op en dacht na over hoe morgen zou verlopen. Zou hij Percy snel vinden? Zou hij hem wel kunnen overtuigen om hem in de bende te laten? En wat als Percy hem niet meer herkende? Die vragen bleven door zijn hoofd tollen tot hij dan eindelijk in slaap viel toen de kaars naast zijn bed al helemaal was opgebrand.
Reageer (1)
Super!!! En ik ben ook benieuwd wat voor persoon Percy gaat zijn, hopelijk niet arrogant ofzo!
8 jaar geleden