*** 009
Claire Hemmings
Met een zucht pak ik een trui om aan te trekken. Waar ik al een topje onder aan heb. Het is maar de vraag wat ik vandaag weer ga doen. Tja, even afwachten en ik weet het al. Glimlachend trek ik makkelijke schoenen aan. Wat Zayn nu aanraadde. Dat en hij zou me in de middag weer ophalen. Het is echt moeilijk te geloven dat het zo snel gaat. Ten slotte is dit nog altijd dag negen. Nog maar zes dagen. Een verdrietig gevoel is te voelen. Ja, ik zou wat afstand moeten bewaren maar dat wordt steeds moeilijker en lastiger. Iets wat mijn verstand me probeert wijs te maken. Aan de andere kant, komt mijn hart dan weer in opstand door te zeggen dat ik gewoon overal van moet genieten. En dat ik Zayn niet van me af moet duwen. Langzaam ga ik naar beneden en gaat mijn blik naar de klok. Welke aangeeft dat het kwart over een is geweest. Hij heeft zelf beloofd rond half twee hier te zijn. Juist dan maakt mijn telefoon een geluidje. Wat Zayn blijkt te zijn en met de vraag of ik al klaar ben. Snel stuur ik antwoord terug dat ik bijna klaar ben. Volgens mij is hij er dan al en ga ik nog naar het toilet. Iets wat ik altijd doe voordat ik echt weg ga. Om weer iets terug te krijgen dat hij voor de deur wacht. Ik was mijn handen nog en ga ik daarna naar buiten. Waar Zayn inderdaad al staat te wachten en draai ik het slot op de voordeur.
"Hallo lieverd," glimlacht hij en geeft hij me een kus.
"Hey," reageer ik terug en geef ik hem geen kans om me echt te zoenen. Meer omdat het alles alleen maar ingewikkelder maakt. We lopen naar de auto en doet hij de deur voor me open. Ik bedank hem met een knikje en ga ik zitten. Ergens is het wel fijn dat hij rijdt.
Zayn komt naast me zitten aan de bestuurderskant. "Wat we vandaag gaan doen..."
"Zal hij zelf niet doen," klinkt het opeens en komt Liam overeind van de achterbank. "Maar ik wel, hallo Claire." Pretlichtjes zijn in zijn bruine ogen te zien. Hij komt zelfs iets overeind en geeft hij me een kus op mijn wang.
Ik kijk van Liam naar Zayn, die weer knikt.
"Klopt, dat doe ik niet," bevestigd Zayn nog eens extra.
Dan rijden we weg en heeft Liam het nog over de afgelopen dag dat we toen messy twister gespeeld hebben. Lachwekkend inderdaad.
Als de auto geparkeerd wordt, staan we bij een plek en zie ik een hoge kraan staan. Welke hoog is, maar dan ook echt hoog. Vervolgens zie ik een bakje in de lucht en komt er net iemand omlaag. Bungee jumpen.
Liam grinnikt vanaf de achterbank en stappen we uit. "Het is al heel wat dat Zayn met je mee geweest is in de hete lucht ballon. Bij zo iets ziet hij meteen de afgrond en dan is zijn hoogtevrees wel erg."
Waarop Zayn me wat verdrietig aankijkt. "Sorry, hun zijn al een keer wezen bungee jumpen en Liam wilde het graag nog een keertje doen. Dit is een van de twee dingen, die ik zelf nooit zou doen."
"Zayn, het geeft niet," zeg ik en sla ik mijn armen om zijn nek. "Ik vind het al fijn dat je er toch bent. Je geeft het ook eerlijk aan dat het niks voor jou is."
Hij knuffelt me alleen en geeft hij me een kus.
"Claire, wil je alleen springen of samen," wilt Liam weten.
Daardoor denk ik na. "Jij hebt het al een keer gedaan?"
Nu knikt Liam gelijk en met een lach. "Echt, een heerlijk gevoel. Zelf zou ik zeggen dat je alleen moet springen. Toen je bent gaan parachute springen, was dat alleen of..."
"Een tandem sprong met de instructeur achter haar," antwoordt Zayn voor me en kijk ik omhoog. "Net als Lou."
We lopen naar de kraan. Waar we al snel geholpen worden en een harnas om krijgen. Al verrast Zayn me wel want hoewel hij niet zelf zal springen, gaat hij wel mee omhoog. Helemaal boven in de lucht krijg ik nog wat om mijn voeten en heb ik zelfs mijn schoenen uit moeten trekken. Vandaar makkelijke schoenen.
"Verstand op nul en gewoon springen. Geniet ervan." Liam heeft een lach op zijn gezicht en in zijn ogen. Waarvan te zien is dat hij niet kan wachten om zelf te springen.
Op mijn sokken mag ik dan op de rand gaan staan en zie ik een meer onder ons. Dat er vanaf deze hoogte uitziet alsof het een zwembad is maar dan op natuurlijke wijze.
"Ja, op drie, Claire," hoor ik Zayn zeggen. Om me zo aan te moedigen.
Liam schudt zijn hoofd. "Niet tellen maar springen, anders doe je het nooit. Gewoon hup, eraf springen." Gelach klinkt. "Moet ik je duwen."
Ergens geef ik Liam gelijk. Volgens mij is het gewoon het beste om te springen. Oké, niet treuzelen of aarzelen maar gaan, spreek ik mezelf wat moed in. Ik ben al hier gekomen en parachute springen heb ik ook al gedaan. Zonder nog maar na te denken, zet ik me af en vlieg ik omlaag. Gillend en wel. "AHHH, TE GEK." Alles komt in een noodvaart dichterbij en groter. Tot ik opeens een ruk aan mijn lichaam voel en kan ik nog net mijn hand uitsteken naar het meer naar het koude water. Verkoelend. Ik veer alweer terug door de dikke kabel. Iets wat nog een paar keer gebeurd maar niet zo sterk meer als de eerste keer. Op een gegeven moment beweeg ik alleen nog maar heen en weer en voel ik een paar sterke handen onder mijn oksels.
"Voorzichtig staan." Iemand helpt me en sta ik daarna weer op mijn voeten. Waarop het dikke kabel omhoog gaat. Nu Liam. Zelf trek ik mijn schoenen, welke ik beneden achter gelaten heb, weer aan. Net als ik weer overeind sta, zie ik dat Liam springt.
"SUPER." Ook hij gilt gewoon en duidelijk van plezier. "TE GEK."
Wel komt het blauwe bakje weer omlaag en kan ik al snel zien dat Zayn er wat bleekjes uitziet.
"Ah, man, ik zou zo nog een keer willen." Liam heeft zichzelf omhoog gehesen en staat hij zelf op de grond voor iemand hem nog heeft kunnen helpen. "Al is er toch een klein minpuntje aan." Hij trekt even een wat pijnlijk gezicht. "Ik was vergeten dat het wat strak aanvoelt bij mijn dijbenen."
Waardoor ik in de lach schiet en komt Zayn nu uit het bakje. "Zayn, echt, super." Ik sla mijn armen om zijn nek. Mijn verstand daarbij negerend. "En dat je nog mee omhoog bent gegaan, echt, betekend veel voor me."
Gelukkig slaat hij zijn armen om mij heen en geeft Zayn me een kus op mijn lippen. Wat kort en licht is.
"Ja, dat is heel wat," knikt Liam en heeft hij zijn harnas uitgetrokken. "Die dingen doet hij ook niet zomaar. Je snapt toch wel dat hij gevoelens voor je hebt?"
Ik glimlach alleen naar Liam. Ja, dat weet ik wel. Dat heeft hij me eergisteren laten zien en voelen. Ik kan me zo nog de rit voorstellen met de limousine. Het punt is dat ik zelf gevoelens voor hem heb. Nee, niet doen. Kappen nou, komt het gelijk weer van mijn verstand. Ach, leef een beetje. Je hebt zelf om een bucketlist partner gevraagd dus dan kun je wel iets van gevoelens krijgen.
"Ben jij klaar, Liam?" Zayn klinkt opeens en haalt het me uit mijn gedachten. "We kunnen naar KFC gaan?"
"Lekker, en ja, ik ben klaar." Liam heeft zijn schoenen weer aan en gaan we terug naar de auto.
Om het in de auto nog erover te hebben.
Zayn is hoe dan ook toch blij voor me en weet ik ook dat Liam er was zodat ik niet als enige hoefde te springen. "Aangezien jij er ook bent, Liam, drive in en dan een rustig plekje opzoeken," stelt hij voor.
De man op de achterbank knikt al. "Prima, anders hebben we Basil of Paddy nodig en daar heb ik geen zin in. En een leuke afsluiter voor vandaag," grijnst hij. "Na het eten kun je mij eerst afzetten en heb je alle tijd om Claire naar huis te brengen."
"Thanks," zegt Zayn met een blik op de achteruitkijkspiegel. "Had ik anders ook willen vragen."
Liam wuift het weg. "Geen probleem, ik zou ook willen dat mijn vriendin veilig en wel thuis is. Vind je het niet erg dat Zayn dan even omrijdt naar mijn huis?"
Ik schud mijn hoofd naar de man. "Nee, heeft hij jou dan eerst opgehaald?" Toch verkleur ik wel bij die woorden over Zayn's vriendin. Het is niet dat hij me officieel gevraagd heeft.
"Yep, maar eerst eten," grinnikt hij. "Ik begin nu toch wel trek te krijgen," knipoogt Liam.
Gelukkig duurt het niet lang of we zijn bij KFC en rijdt Zayn de drive in, in. Waarbij ik al mijn bestelling op geef.
"Oh, en ik trakteer op het eten," komt het opeens van de achterbank.
Waarop Zayn zich kort omdraait naar Liam terwijl we net bij de bestelpaal staan. "Ik vind het anders niet..."
"Accepteer het nou maar, en geef de bestelling door. Je weet wat ik lekker vindt," lacht Liam.
Reageer (5)
Haha koekoek Liam op de achterbank
8 jaar geledenOh wat leuk! Bungeejumpen! Kei tof! (Niet dat ik het al heb gedaan ofzo )
8 jaar geledenLeuk hoofdstuk meid!
Xxx
Haha Liam vanaf de achterbank ineens, haha.
8 jaar geledenMaar heel lief van Zayn.
En Liam is ook al zo lief!!
Heb weer genoten van je hoofdstukken!
Snel verder.
xx
Why the fuck is Liam zo cute gheheh en Zayn js ook een lieverd in je story maar de grootste lieverd dat ben jij!!
8 jaar geledenLoves xx
Ooh super bungeejumpen geweldig ziu ik wel nooit doen.. Oh liam jij schatje haha
8 jaar geledenHou van je