Creativity is intelligence having fun

Claire Hemmings

Opnieuw lees ik het bericht dat Zayn me gestuurd heeft. Waarin staat dat ik oude kleding aan moet trekken dat vies mag worden en of zelfs weg gegooid kan worden. Nieuwsgierig kijk ik in de spiegel naar mezelf. Dit soort dingen draag ik normaal anders als ik ga klussen, verven of wat dan ook. Benieuwd naar wat we gaan doen, pak ik nog snel een rugtas in met een normale spijkerbroek. Samen met een topje en deodorant. Geen idee waarom, maar gewoon voor de zekerheid. Ach, dat stond weer in het berichtje dat daarna kwam. Normale kleding voor later. Met een zucht, loop ik naar beneden en verwacht ik Zayn elk moment. Meer omdat hij al gezegd heeft om mij om twee uur op te halen. Een blik op de klok, zegt mij dat het bijna twee uur is en gaat de bel al. Timing. Snel trek ik mijn jas nog aan en doe ik de deur open.
Hij laat zijn blik kort over me heen gaan en omhelst me dan. "Hallo lieverd, goed je weer te zien," glimlacht hij.
Kort geef ik hem zelf een kus op zijn wang en doe ik de deur achter me op slot. "Hi schat." De koosnaam is eruit voor ik er erg in heb. Waarom doe ik dit? Ik zou wat meer afstand moeten houden.
"Ga je mee?" Bij de auto doet hij de deur voor me open en stap ik in. Waarop hij om de auto loopt en zelf in stapt. "Alvast een kleine hint, wat we nu gaan doen, kunnen we niet met zijn tweeën doen."
Even wil ik meer vragen maar de blik in zijn helder bruine ogen, lijken te zeggen dat hij het daarbij laat. "Oké," zeg ik dan maar en staat mijn rugtas tussen mijn benen. Ten slotte zie ik het straks toch wel.

Na een uur zijn we bij Zayn thuis en zet ik er alleen maar meer vraagtekens bij wat we gaan doen. Net als dat ik in gedachten het lijstje probeer af te gaan van wat ik opgeschreven had op mijn bucketlist.
"Wacht even." Zayn zet mijn tas onderaan de trap en legt hij zijn handen over mijn ogen. "Kun je iets zien?"
Ik schud mijn hoofd iets. "Nee."
De zucht die hoorbaar is, is duidelijk een tevreden zucht. "Oké, voorzichtig." Zayn neemt me ergens mee naar toe maar ik zou niet weten waarheen. Dat is tot we stil staan en haalt hij zijn hand weg. "Je kan weer kijken," fluistert hij in mijn oor.
Als ik mijn ogen open doe, zie ik de andere jongens en ook een groot doek van twister. Samen met potten verf aan de zijkant. Gelijk weet ik het weer. "Messy twister," glimlach ik.
"Ja, we hebben expres een groot laken gebruikt ervoor want vooral Louis, Niall en Harry wilde meedoen. Liam draait," legt Zayn grijnzend uit.
Dit verklaart wel waarom ik oude kleding aan moest trekken. Ik loop naar buiten waar alles klaar staat. "Jij niet, Liam?"
De man schudt zijn hoofd. "Ik weet al hoe dit gaat eindigen. Iemand moet kunnen draaien."
"Heb je daar nog een shirt onder?" Zayn kijkt me aan met een blik op mijn trui.
Knikkend trek ik mijn trui al uit. Gewoon een simpel zwart shirt. "Meestal denk ik in laagjes. Heb ik het warm dan kan ik wat uittrekken."
Lachend zie ik dat Zayn zijn vest uittrekt. Waar een mouwloos shirt onder zit. "Mooi, we kunnen ook eerst iets gaan drinken voor we beginnen," stelt hij voor.
Zo gezegd zo gedaan. Als de glazen leeg zijn, rent Louis al bijna naar buiten. Gelijk gevolgd door Niall en Harry.
"Toen Louis erachter kwam dat messy twister op je lijst stond, wilde hij mee doen. Zelfs Niall begon bij kant al te springen bij het idee," vertelt Liam.
Zayn lacht erom. "Ja, en Liam wilde ook komen zodat hij foto's kan maken."
Tegelijk lopen we de tuin in.
"Gewoon eerst een rondje en straks als er iemand afgevallen is, mag hij of zij," grijnst Louis naar me. "De verf aanvullen. Waarom ben ik hier niet op gekomen?"
Ik haal mijn schouders op en trek ik mijn schoenen en sokken uit. Wat ik veilig binnen zet en rol ik mijn broekspijpen iets op. Dat is, voor zover het lukt.
"Oké, klaar?" Liam lacht naar ons en heeft hij het draai ding vast. We knikken alle vijf. "Daar gaan we dan." Hij geeft een draai eraan. "Rechter voet op geel."
Ik ga zo staan dat ik makkelijk mijn voet op geel kan zetten. "Dit is echt super om het met zijn vijven te doen."
"Linkervoet op rood," komt Liam er tussen.
Dat gaat nog maar nu gaat het vast moeilijker worden. Wel sta ik wel met mijn gezicht naar de anderen. Gewoon om er zeker van te zijn dat ze me niet zomaar kunnen verrassen.
"Rechterhand op blauw."
Goed, nu staan we allemaal gebukt. Waarvan ik nog net kan zien dat Harry en Niall elkaar al in de weg zitten. Zayn lijkt het nog veilig te houden.
Hij knipoogt naar me en probeert hij om te kijken. "Ja hoor, daar gaan we al," grijnst Zayn.
"Jongens, linkerhand op blauw." Dat is Liam weer en schatert hij het al uit. "Van waar ik zit, ziet het er al hilarisch uit. Heb je mooi uitzicht, Harry?"
Er klinkt een soort brom. "Niet echt."
Ik schud mijn hoofd wat naar Liam.
"Harry staat met zijn hoofd bijna tegen Louis' kont aan," is het antwoord. Gelukkig draait hij alweer. "Rechtervoet op groen."
Hm, tot nu toe heb ik nog mazzel en maar sta ik wel met mijn benen wijd met mijn handen op blauw ertussenin.
"Dank je, dit is beter," hoor ik Harry nu zeggen.
Liam wuift al naar me. "Straks kunnen jullie de foto's zien." Met een draai aan het wiel, trekt hij zijn wenkbrauwen op. "Rechter hand op geel..."
"Hé, wie was dat?"
Ik geloof dat het Niall is.
Liam schiet echter in de lach. "Niall, je hebt nu een mooie blauwe hand op je kont staan." Wel draait hij weer. "Oké, linker hand op geel."
En nu sta ik weer met mijn armen gekruist en mijn benen wijd. Wel kan ik kijken hoe de rest staat.
Gelach klinkt vanaf Liams kant. "Rechter hand op groen."
Blij dat ik nog redelijk normaal sta, kijk ik naar de andere jongens. Oké, nu ga ik ook hun kant op, neem ik mezelf voor. Al sta ik nu wel Zayn wat in de weg.
"Linker voet op blauw."
Is nog te doen en staat mijn voet nu tussen de voeten van Zayn. Volgens mij schud Liam nu zijn hoofd maar ik kan het niet meer zien. Evenmin dat ik naar de anderen kan kijken.
"Linker hand op blauw."
Haha, nu sta ik nog voorover gebukt en half gehurkt want mijn hand staat nu verder naar voren. Wat half tussen Zayn en Niall lijkt te zijn.
"Rechter voet op geel, kom op Claire, niet op veilig spelen."
Shit, bedankt Liam. Nu komen ze ongetwijfeld mijn kant op.

Zelfs na een kwartier zit iedereen nog steeds in het spel en staan we er wel moeilijker voor. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar nu sta ik tussen Harry en Louis in. Met mijn linkervoet op blauw, mijn rechterhand ernaast op blauw. Mijn linker hand op geel en mijn rechter voet op groen.
"Niall, je bent bijna af," zegt Liam met een grijns en laat hij de camera zakken. "Ik dacht juist dat Harry als eerste af zou zijn met zijn onhandigheid."
Een protesterend geluid klinkt van Harry. "Je wordt bedankt."
"Linker hand op groen."
Hé, en Zayn staat net voor me. Ik zet mijn hand goed in de groene verf en daarna even kort op Zayn's kont.
"Wie?" Alleen hij staat zo dat hij niet eens kan zien dat ik het gedaan heb en lach ik in stilte.
Nu zit ik meer gehurkt tussen de jongens.
Harry knipoogt naar me en drukt hij zijn linkerhand, nog bedekt met de gele verf, eerst op Niall's kont en beland zijn hand keurig op een groen rondje.
Hoofdschuddend van het lachen, draait Liam alweer. "Linker voet op geel. Ik ga gelijk door." Wat hij ook doet. "Rechterhand op rood."
Waarop ik er iets beter zit en meer voorover geleund om mijn hand op rood te zetten.
Al denkt Niall daar anders over want hij stoot mij zachtjes aan en gebaart met zijn hoofd naar Harry, die er zo bij staat met zijn achterste verleidelijk naar ons toe.
Knikkend en, samen met Niall, zetten we onze hand op Harry's kont en terug in de verf. Om nu twee rode handafdrukken te zien. Dit is geweldig. Het volgende moment valt Harry om.
"Harry is af, en ik denk meer door zijn eigen onhandigheid dan door de twee rode handafdrukken op zijn kont," proest Liam het uit. "Oké, opgelet, linker voet op blauw."
Ik ben net iets sneller om een blauw rondje te pakken en voel ik een andere voet, die van Louis blijkt te zijn.
"Claire was sneller, Lou."
"Zeg aan wiens kant sta jij," zucht Louis en gaat hij anders staan.
Maar Liam schudt zijn hoofd. "Mijn eigen kant." Hij draait alweer en merk ik dat Harry de verf weer aanvult. "Rechter voet op geel." Gelijk weer een draai. "Linker hand op rood."
Met een kort knikje naar Zayn, kan ik tegen hem leunen om mijn hand op rood te zetten en doet hij hetzelfde met mij.
"Is dat niet vals spelen," klinkt Harry opeens.
Liam haalt zijn schouders op. "Ze hadden ook allebei kunnen vallen. Dat is het risico." Alweer draait hij. "Rechter voet op groen."
"Oké, om de beurt." Harry pakt het draai wiel over. "Rechter hand op geel." Hij kijkt op.
Wat net op het moment is, dat ik mijn gele rechter hand eerst op Louis' arm zet.
"Linkervoet op geel," zegt Liam weer.
Lachend draait Harry. "Linker hand op geel."
Shit, dat betekent dat ik mijn linker voet, linker hand en mijn rechterhand op geel heb staan. Dit gaat fout...
"Ja, helaas, Zayn is af," hoor ik dan.
Opeens krijg ik een kus. "Pak Lou voor me," fluistert Zayn in mijn oor.
"Dat gaat niet, hé. Of Lou is af of Niall," zucht Liam opeens.

Uiteindelijk stond ik alleen nog met Niall op het grote doek en heb ik het van hem verloren. Wel hebben we in de tussentijd elkaar constant een handafdruk op de ander gedrukt. Met als resultaat dat ik me net een verfdoek voel. Liam is degene die eerst water gehaald heeft zodat we wel onze voeten, en handen, schoon konden maken. Nu kan ik naar boven om onder de douche te gaan.
"Claire, kom maar, ik heb je tas net hier in de badkamer gezet." Zayn staat bij een badkamerdeur en loop ik naar binnen. "Wil je de kleding houden of weg gooien?" Wel draait hij de deur op slot en trekt hij zijn shirt uit.
Om lachend mijn shirt uit te doen. Waarom zou ik nu nog preuts willen doen als hij me al gezien heeft? "Weg, hier heb ik niks meer aan."
Even trekt hij zijn wenkbrauw op en zet hij de douche aan. "Door samen te douchen, weet ik wel dat alle verf weg is."
Snel trek ik de rest uit en stap ik onder een warme douche. Zayn is dan even snel en komt hij bij me staan.
Na een kwartier zijn we klaar en ben ik half aangekleed, als hij me verrast door zijn sportief geruite overhemd bij me aan te trekken.
"Straks pizza bestellen en een film. Daarna breng ik je terug naar huis. Hoe klinkt dat?" Een glinstering is te zien in zijn heldere ogen als hij me bekijkt. "Sexy."
Dan wordt er op de deur geklopt. "Zijn jullie ook zo klaar?"
"Ik hoorde pizza."
"Ja, Lou, we zijn klaar." Zayn schudt zijn hoofd. "Als we beneden zijn, ga ik inderdaad pizza bestellen, Niall. Jullie mogen gewoon blijven," zegt hij terwijl hij de deur open doet. "En na de film breng ik Claire naar huis."

~**~**~

Reageer (4)

  • FollowYourDream

    Oh, dit lijkt me echt een leuk spel!!

    Leuk hoofdstuk meid!
    Xxx

    8 jaar geleden
  • YasmineDeliana

    Haha nice, Twister spelen met de boys!
    Wil ik ook wel hooor ;)
    Super hoofdstukje weer!
    Ik ga nu het andere hoofdstuk lezen, hihi,

    xx

    8 jaar geleden
  • CaptainChaos0

    Zullen we dit spel gaan spelen?? Hahah lijkt me super maar dan ook met 1D erbij ><

    Supeerrr!!

    8 jaar geleden
  • Malikx

    Wow dit lijkt me een leuk spel hahah. Wel jammer dat ze verloren is. Wel goed dt ze plezier heeft gehad!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen