There’s a tin line between love and hate.

‘’we gaan je missen Sammie’’ Calum kwam heel dramatisch naar me toe en deed alsof hij moest huilen.
‘’Drama Queen, ik ben toch nog echt één dag op school hoor.’’ En ik zag hoe Michael al lachend onze kant op liep.
We liepen door naar de aula waar we met een paar andere vrienden aan tafel gingen zitten.
Aangezien het pauze was liep de hele aula vol met mensen en was het echt druk.

‘’ligt het aan mij of kijkt iedereen je aan?’’ het was Diana een van mijn andere vriendinnen die me aansprak.
‘’ja dat gevoel had ik ook al.’’ En verward keek ik om me heen om vele ogen tegen te komen die mij aankeken.
‘’dat komt omdat zei de grootste actrice ooit gaat worden, duh’’ zei michael met een Sassy toon.
‘’hou toch op, ik ga even naar de wc, tot zo.’’ Ik stond op en kreeg nog een paar doei’s en tot zo’s terug en liep naar de wc.

Ik keek weer eens even goed om me heen en zag inderdaad dat veel mensen me aankeken, hoe kon het nieuws dat ik in een serie zou gaan spelen zo snel verspreid zijn?

Toen ik bijna bij de wc’s was werd ik aan mijn arm gepakt en de schoonmaak kast ingeduwd.

‘’uhm, hallo?!’’ nogal geïrriteerd kwam het uit mijn mond en ik zag hoe diegene die mij in het hok had geduwd het licht aan deed.
‘’Luke?!’’
‘’Wat moet je nog van me? Was ik niet duidelijk vorige week?’’
‘’Sam, ik wil gewoon niet dat het zo eindigt, deze vakantie was zo veel anders’’ verbaasd keek ik hem aan
‘’dan had je er zelf niet aan moeten beginnen! En ja want deze zomer was je zo liefdevol en aardig. En toen bleek dat ‘die aardige Luke’ de jongen was die altijd al heb gehaat omdat hij zo irritant was, wist ik ook niet wat me overkwam.’’
‘’ik voelde echt wat voor je, maar toen we weer naar school moesten deed je net alsof ik niks meer was, ik was lucht voor je. Weet je wel niet hoe ontzetten kut dat voelt? Hoe kut het is als de jongen waar je zo verliefd op bent doet alsof hij je niet kent alleen maar omdat dat stoer is?’’ ik kon me niet meer inhouden en ik wou naar de deur lopen.
‘’Sam alsjeblieft, ik voelde toen, en nog steeds wat voor je’’ probeerde Luke me tegen te houden, ik keek een keer achterom en deed daarna de deur open.
‘’had dat dan eerder bedacht, want nu zijn we weer terug bij af.’’ Zuchtte ik

‘’Luke, ik haat je.’’ Toch wel met moeite kwam het mijn mond uit, maar terug nemen kon ik het nu niet meer.
Ik zag hoe hij toch wel pijnlijk wegkeek maar daarna flitste zijn ogen naar boos en donker, heel donker.
‘’liefste Sam, ik haat jou meer.’’ En met die woorden liep hij langs mij heen en stootte expres met zijn schouder tegen de mijne.
Nog nooit had ik iemand zo snel om zien slaan van spijt naar haat.
En het maakte me niks meer uit ook, waarom heb ik dit nooit eerder gezien?

Deze zomer moest ik nog met mijn ouders mee en toen bleek dat er op de camping een leuke groep jongeren stond.
Veel daarvan kwamen uit Engeland, maar één jongen kwam ook uit Australië, en je raad het al ja, dat was Luke.
De hele vakantie was super gezellig en het bleek dat Luke en ik bij elkaar op school zaten, maar elke dag op school deed hij net alsof hij niet wist wie ik was. Alsof ik gestoord was en gewoon aandacht zocht, terwijl hij maar al te goed wist wie ik was.

Ik was even vergeten dat ik nog in de deur opening van het schoonmaak hok stond en liep snel terug naar de tafel waar al mijn vrienden zaten.
‘’weet jij wat er zojuist gebeurde bij de wc’s? Luke kwam met een heel boos hoofd vanaf die kant lopen net.’’ Fluisterde Michael toen ik naast hem ging zitten.
‘’nee niks van meegekregen.’’ Was mijn antwoord en ik begon snel mijn lunch te eten.

Nadat de bel was gegaan hadden we onze laatste les van vandaag en dus eigenlijk ook de laatste les op deze school –voor mij dan-.
We liepen rustig naar onze mentor les, Michael en ik hadden deze samen en Calum niet aangezien hij in een andere klas zat.

‘’goedemiddag allemaal’’ onze mentrix kwam binnen lopen en zette haar tas op het bureau dat vooraan de klas stond.
‘’normaal zou ik vandaag met jullie apart gesprekken hebben over al die dingen die niet goed gaan, maar ik dacht wat nou als we een afscheid feestje houden voor Sam!’’ blij klapte ze in haar handen en gaf iedereen de opdracht om in een kring te gaan zitten.

Na deze les kreeg ik van de klas nog een groepsknuffel en ik nam afscheid van iedereen, ik liep voor de laatste keer naar mijn kluisje, haalde die leeg en daarna liep ik voor de laatste keer de wel bekende deuren door die me naar buiten leiden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen