Proloog
19 eeuw Londen, Engeland
Finley Bennett genoot altijd van zondagen. 's Ochtends ging hij naar de kerk en vervolgens nam hij de rest van de dag vrij. Hij had gestudeerd om dokter te worden. Hij was er uiteindelijk niet in geslaagd in plaats daarvan werd hij apotheker en een goede ook. Hij kon met iedereen overweg, rijk of arm. Hij was zeer geliefd bij zijn klanten omdat hij altijd veel uitleg gaf over de medicatie en hij las de doktersvoorschriften voor de analfabeten altijd voor zodat ook zij begrepen wat ze moesten doen.
Hij had nooit een slechte dag op zijn werk en evenmin wanneer hij vrij was. Hij was pas gehuwd met Charlotte Scott die nu Charlotte Bennett heette. Hij was al heel zijn leven verliefd geweest op haar en zes maanden geleden, op een zondag als deze, had hij eindelijk de moed bij elkaar geraapt om haar ten huwelijk te vragen. Zij had meteen ja gezegd en twee maanden later waren ze getrouwd. Zijn leven was perfect. Hij had een rustig leven en hij genoot van elke seconden.
Op de weg naar huis van de misviering kwam hij Micky Smith tegen het kranten jongetje dat altijd op de hoek van de straat stond. Hij schreeuwde altijd de longen uit zijn keel in de hoop dat een voorbijganger hem zou opmerken een van zijn kranten zou kopen. Zoals altijd kocht Finley een krant bij hem. Hij zei dan dat de jonge het wisselgeld mocht houden, en hoewel hij dat altijd deed, kreeg de jongen dan een verbaasde en blije uitdrukking op zijn gezicht. Vervolgens ging Finley naar huis en liet het lawaai en de drukte van de stad achter zich. Hij zette een kopje thee en stak het haardvuur aan, het was namelijk november en het begon al wat kouder te worden. Toen zijn thee klaar was zette hij zich in zijn stoel in de zitkamer en begon hij rustig zijn krant te lezen. Hij was nog niet halverwege of zijn rust werd al verstoord . Er werd hard op de deur geklopt. Finley zuchtte en legde vervolgens zijn krant op de koffietafel. Hij wandelde naar de voordeur terwijl er nog enkele keren geklopt werd. Wie er ook aan de deur stond hij of zij leek zeer gehaast te zijn. Hij draaide het slot open. Finley stond op het punt de deur te openen. Een actie die, al wist hij het zelf nog niet, zijn leven compleet zou veranderen.
Reageer (1)
Dat einde is zo onheilspellend, het is nu al geweldig en ik kijk uit naar de rest!
8 jaar geleden