Foto bij Six.

Mullingar, 2016.


Nog slaperig bestel ik mijn koffie bij de starbucks en wacht geduldig af tot ik hem krijg. 'Olivia!' roept Savannah vrolijk. Savannah is een collega van een verdieping lager, volgens mij is ze van communicatie maar heel veel boeit het me niet. Dus ik stop met denken en schenk haar een glimlach. 'Heya.' glimlach ik als ze naast me staat. 'Oh I need coffee.' zeurt ze en gaat dan terug naar de barista om te zeuren over haar koffie. 'Olivia?' word er geroepen en tevreden neem ik hem aan van de jongen achter de bar. 'Thank you.' zeg ik nog voordat ik mij omdraai. 'Wait!' roept Savannah nog en ik blijf even staan. Ze komt naast me staan en samen lopen we in stilte verder. 'Oh by the way, I saw your boyfriend dancing with another girl this weekend.' mompelt Savannah. 'Oh Scott and I broke up.' mompel ik terug en neem nog een slokje van mijn gloeiend hete koffie. 'Really?' vraagt ze dan geschrokken en ik knik er maar op. Ik heb geen zin om te praten in het algemeen. Het is maandag ochtend en het kost me te veel moeite normaal te functioneren. 'Why?' blijft ze door vragen. 'It didn't work.' mompel ik. 'But you two have been together for like three years?' vraagt ze door en eigenlijk wil ik haar vragen op te houden met praten en me met rust te laten maar ik houd me in. 'Yeay, something like that.' mompel ik en duw de deur open als we eindelijk bij het gebouw aankomen. Ik zit misschien nog iets van twee minuten aan haar vast en dan kan ik eindelijk verder met mijn dag. 'You don't know?' vraagt ze dan weer. 'I don't want to think about it.' mompel ik en stap de lift in. 'Oh why?' mompelt ze en drukt op de knop voor haar verdieping. Shit ze moet ook naar de zesde verdieping. 'Because we just broke up.' mompel ik en wacht op het moment dat de lift aankomt op de zesde verdieping. 'Oh oeps.' grinnikt ze en drukt dan de knop in van de vijfde verdieping. 'I don't work on six.' lacht ze om zich zelf. Ik glimlach vriendelijk en dan springen de lift deuren open. 'It was nice talking with you, we should dit that more often!' zegt ze vrolijk en verlaat me dan. Ik glimlach nog en zodra de lift dicht is stop ik daar mee. Eindelijk, mevrouw vrolijk heb ik ook weer gehad. De lift schuift open en snel loop ik naar mijn plaats, hopend dat niemand me ziet en me gewoon met rust laat. 'Green!' roept mijn baas al gelijk. Ik draai me om en hij kijkt me zuur aan. 'You are late!' roept hij mijn kant op. 'Only a minute.' mompel ik en zucht dan. 'I know and I am sorry!' zeg ik luid. Hij knikt en loopt dan weg. Ik zucht nog eens en loop dan terug naar mijn plaats. 'So I heard from Claire that you and Scott broke up.' zegt Kevin die naast me komt lopen. Kevin is de flirt op het werk, hij wilt iedereen doen en daarna ze misbruiken voor vieze werkjes die hij moet doen op kantoor. 'Yeay.' mompel ik en plof neer op de bureaustoel die bij mijn bureau staat. 'So?' vraagt hij. 'So nothing.' glimlach ik vriendelijk naar hem. 'Do you want to go out this weekend?' vraagt Kevin met een smerige grijns op zijn gezicht. 'No thank you.' glimlach ik en open dan de dossier van afgelopen vrijdag. Ik druk de computer gelijk aan en begin met het door lezen. 'Come on.' grijnst Kevin. 'Sorry Kevin I am very busy today.' glimlach ik vriendelijk naar hem en begin stukken te markeren die belangrijk zijn. 'Okay.' mompelt Kevin en druipt dan af. Gelukkig. John de baas staat ineens naast me en met een engelen glimlach kijk ik hem aan. 'Where are they?' vraagt hij boos en ik wijs naar de papieren voor mijn neus. Hij knikt en loopt dan hard weg. Vage, kwade man. Ik duik terug in de papieren en begin hard te typen en te werken aan het dossier wat John wilt hebben.
Ik veeg mijn haar uit mijn gezicht en loop tevreden naar het kantoor van John. 'Good work Green.' glimlacht hij als ik het negende dossier op zijn bureau gooi. Ik glimlach tevreden en zucht dan. 'Take a break.' zegt hij en opent het dossier en kijkt er naar. Ik loop terug het kantoor uit naar mijn bureau waar ik mijn jas en tas vast neem. 'Your leaving?' vraagt Kevin die naast me komt lopen. 'No I am going to got something to eat.' glimlach ik en druk op de lift knop. 'Oh, should I go with you?' vraagt hij en wiebelt met zijn wenkbrauwen. 'No thank you.' glimlach ik en stap de lift in. 'Olivia, you look so sexy come on.' grijnst hij en op dat moment schuift de deur dicht. Ik grinnik en bekijk mijn outfit. Zo sexy is het toch niet? Gewoon mijn normale werk outfit. Een rok tot aan de knie, een mooi blouseje en hakken. Heel professioneel. Meerderen zouden zich zo moeten kleding in plaats van een broekpak. Ik schud mijn hoofd en veeg wat haarplukken achter mijn oor zodat het niet in mijn gezicht hangt. Snel trek ik mijn jas aan en stap de lift uit als die op de begaande grond aankomt. 'Olivia?' roept Claire en met een glimlach loop ik op haar af. 'Heya.' glimlach ik. 'How are you?' vraagt ze bezorgt. Ze weet het natuurlijk van mij en Scott en hoe kapot ik er van was een vrijdag. 'Yeah, I am fine.' glimlach ik oprecht. Ik mis hem wel maar ik overleef het wel zonder hem. Al ben ik nog niet zo lang alleen maar voor nu ziet het er positief uit zolang ik mij bezig houd met werk komt het goed met mij. We praten nog een beetje over van alles en dan ga ik toch maar even snel een broodje halen bij de bakker om te hoek.
Met een plof kom ik neer op de stoel en bekijk het nieuwe dossier die voor mij ligt. Ik open gelijk een bestand op de computer en begin met typen en markeren. 'Green?' vraagt John en kijkt een beetje moeilijk. 'I need to go.' zegt hij dan. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het pas half vijf is. Ik knik en glimlach dan. 'You can go to.' zegt hij en groet dan collega's en loopt naar de lift. Ik sla het dossier dicht en sluit de computer af. Ik neem mijn tas en jas en loop richting de lift. 'Olivia?' roept Kevin over de hele verdieping. Vrouwelijke collega's kijken hem vies aan en een rilling loopt over mijn rug. 'Do you want to go out for dinner tonight?' vraagt hij met een glimlach. 'Kevin, we are colleageus, nothing more and nothing less.' vertel ik hem eerlijk en stap dan de lift in. Hij kijkt me zuur aan en loopt dan met grote passen weg. Ik lift gaat op slakken tempo naar beneden en als hij open springt loop ik snel naar buiten waar het weer eens regent.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen