Foto bij Two.

Mijn engels is niet super goed, sorry

Mullingar, 2016.


'Green!' word er luid geroepen en met een ruk word ik omgedraaid. 'When do I get it?' vraagt mijn baas op bazige toon. Hij heeft het over de papieren die hij me drie seconden geleden heeft gegeven. 'Monday.' mompel ik en kijk naar mijn horloge. Ik zou Rosalie op moeten halen bij het station. 'Monday?' sputtert mijn baas. 'Yes, I am done for this week.' mompel ik en kijk hem aan. 'Done?' vraagt hij, zijn hoofd begint rood te worden en zijn snor trilt. 'I am sorry, but I got to go.' zeg ik luid en trek mijn arm los. 'Enjoy, your weekend.' moppert mijn baas boos en loopt dan terug zijn kantoor in. Deze week is druk geweest we hebben een flinke tegenslag gehad en moeten nu proberen er boven op te komen. Ik druk op de liftknop en merk niet dat er een paar collega's naast me zijn komen staan. De deur schuift open en met z'n alle proppen we ons in de smalle lift. Max, een collega van communicatie, drukt op de knop en de lift gaat in een slakkentempo naar beneden. 'Got plans this weekend?' begint het gesprek achter me waardoor de rust in de lift is verstoord. Ik zucht en wacht op het verlossende geluid van de lift die niet lang op zich laat wachten. De lift duren schuiven open en iedereen loopt de lift uit. Als het eindelijk rustig is veeg ik mijn haar uit mijn gezicht en zie Rosalie bij Claire staan, snel loop ik op ze af en trek Rosalie in een knuffel. 'Liv!' kiert ze vrolijk en houd me stevig vast. Tranen wellen op in mijn ogen en ik moet moeite doen op een snik te onderdrukken. 'Oh Ro, I missed you.' mompel ik tegen haar schouder en houd haar nog wat steviger vast. 'What is wrong?' vraagt Rosalie al en duwt me wat van haar af. 'Scott and I broke up.' snik ik en laat de tranen dan ook maar lopen. Verrast kijken Rosalie en Claire me aan. 'What?' vraagt ze uit eindelijk helemaal verward. 'Yeay, yesterday.' snik ik luider en val terug in Rosalie's armen. Ze wrijft troostend over mijn rug heen en trekt me langzaam mee het gebouw uit. De kou snijd in mijn lichaam. 'Where are your keys?' vraagt ze als we bij de auto staan. Ik pak hem uit mijn jaszak en geef hem aan haar. Gelukkig kan ik haar vertrouwen en rijd ze dus niet mijn auto helemaal kapot. Ik laat me vallen in de bijrijders stoel en sluit de deur achter me. Rosalie komt naast me zitten en glimlacht voorzichtig naar me. Ik glimlach waterig terug en richt dan mijn blik op de weg. 'Why did Scott left?' onderbreekt Rosalie de stilte. 'Because I still care about Niall and he hated that part of me.' mompel ik en hoor Rosalie zuchten. 'Still?' vraagt ze dan en voorzichtig knik ik. 'He left you.' moppert ze en een bekende pijn snijd door mijn borstkas. 'I know.' mompel ik en bijt hard op mijn lip om de tranen binnen te houden. 'If he loved you back, he would call, right?' zegt ze zachtjes en de tranen vinden hun weg naar beneden. Ze heeft gelijk, ik beteken niks voor hem. Helemaal niks. 'Come on, Liv, the night is young just like us.' oppert ze vrolijker op en maakt dan een wenkbrauw wiebel. 'You want to go out?' glimlach ik en Rosalie knikt heftig ja. 'Okay.' zeg ik iets vrolijker en veeg de tranen weg.
'Oh, you should throw somethings away.' mompelt Rosalie en houd een foto omhoog van Scott en mij. 'It's to soon.' mompel ik en loop naar de keuken voor wijn. 'No, he left you!' roept Rosalie en komt met een stapel foto lijsten aanlopen. Ze dumpt ze in de vuilnisbak en glimlach tevreden. 'Don't get stuck in de past.' glimlacht ze en loopt weer weg. 'Do you want wine?' roep ik haar nog achterna. 'Yes please!' roept ze terug en ik vul twee glazen met wijn. Rosalie komt aanlopen met een stapel kleding en ook die dumpt ze in de vuilnisbak. 'You can't do that.' mompel ik en haal de kleding terug in de vuilnisbak. 'Why not?' vraagt ze. 'Because thats mean.' reageer ik fel. 'Okay, well then he should pick it up and soon.' reageert Rosalie, ze pakt haar glas en verlaat de keuken. 'Rosalie.' mompel ik en loop haar achterna. 'What?' vraagt ze en ploft neer op de bank. 'I can't throw his stuf away.' mompel ik en laat me naast haar zakken op de bank. 'He throw your relationship away.' zeurt ze en neem een flinke slok van haar wijn. 'But I understand.' grinnikt ze dan. 'Let's go out and get drunk.' opper ik op en Rosalie glimlach breed. 'That is what I want to hear!' roept ze vrolijk en heft haar glas op. Ik volg haar voorbeeld. 'May we have a amazing night!' glimlacht ze en tikt haar glas tegen die van mij aan. 'Cheers.' zeggen we in koor en schieten dan in de lach.
'Oew, I love this!' roept Rosalie vrolijk en komt in een setje kleding de badkamer inlopen waar ik bezig ben met mijn make-up. Mijn mond valt van verbazing een beetje open, hing dat in mijn kast? 'You look gorgeus.' glimlach ik oprecht naar haar. Ze ziet er prachtig uit, aan het einde van de avond waarschijnlijk niet meer maar nu, jemig. 'Thanks, I love this skirt.' grinnikt ze en komt naast me staan om haar make-up te doen. 'I go dress myself.' grinnik in en loop de badkamer uit. In de slaapkamer richt ik me gelijk op mijn kast en spit die goed door voor een geweldige outfit.
'What do you think?' vraag ik lachend als Rosalie de badkamer uit komt lopen. Ik draai een rondje in de outfit die ik aan heb en zie Rosalie breed glimlachen. 'We are going to make boys crazy tonight!' roept ze luid en ik schiet in de lach. Ze neemt nog een slok van haar wijn en zet dan het glas neer. 'Let's go.' zegt ze en loopt de kamer wiebelend uit. Ik grinnik en loop achter haar aan.

Reageer (1)

  • DreamyHarry

    weer een leuk hoofdstukje ik kan niet wachten tot de volgende (Y) (yeah)

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen