Hoofdstuk 12
Seth POV
Wat is er met mij aan het gebeuren? Mijn vader kwam 10 minuten geleden thuis en hij is volgens mij heel La Push aan het opbellen, gewoon omdat ik koorts heb. Mijn lichaam begint wel pijn te doen, alsof het in brand staat en ik loop naar buiten op zoek naar afkoeling. Als mijn vader zegt dat ik niet mag ontplof ik, letterlijk en plots is de pijn weg. Ik begin te lopen naar het bos maar stop als ik een stem in mijn hooft hoor en ik kan niet anders dan gehoorzamen. Stop nu, draai om en kom terug. Ik moet luisteren, hoe en waarom, ik heb geen idee. De stem wijst me de weg en ik kom uit op een open plek in het bos met een riviertje. Kijk erin zegt de stem. Als ik me over het riviertje buig zie ik niet mijn normale gezicht maar en grote zandkleurige wolf terug staren. De stem zegt dat ik moet kalmeren en me omdraaien wat ik dan ook maar doe. Er staat en enorme zwarte wolf voor mij en ik duik van schrik in elkaar. Ik merk dan ook de jongens op die langst de rand van het bos staan op. Het zijn Jacob en Paul, die twee van school wat moeten zij hier en WTF is hier aan de hand? Ik krijg antwoorden van die stem in mijn hoofd en die zegt dat hij Sam is. Sam, vraag ik? Als in ‘De Sam’? Ja nu moet je terugveranderen. Denk aan je lichaam. Plots zich ik weer als mens op het gras en liggen er kleren naast mij die ik snel aantrek. Sam komt ook uit het bos en ik herken hem op de een of andere manier van die wolf. Hij brengt me naar huis en legt uit wie ik ben en waarom. De rest van het weekend hang ik wat rond met de rest van mijn pack. Ik leerde hen beter kennen en heb ook mijn eerste wachtronde al gelopen. Doordat we in elkaars hooft kunnen kijken begrijpt iedereen elkaar al is Paul soms wel opvliegend.
Er zijn nog geen reacties.