Nadat Anna de Torchic had gekregen ging ze naar het Pokémon Center vanaf het Pokémon center vertrok ze naar het Petalburg Bos. Toen ze in het Petalburg bos aankwam struikelde ze over iets dat de weg versperde. ‘Au, wat was dat?’ ze stond op en keek om zich heen. Plusle kwam ook overeind en zag voor haar een slijmerige Pokémon. Ze schrok en sprong op Anna’s schouder. ‘Hé, het is een Wurmple!’ zei Anna. ‘Hallo kleintje.’ De Wurmple keek Anna aan. Ze toonde geen interesse en gleed weg. ‘Nou dat was raar.’ zei Anna. Plusle sprong weer van Anna’s schouder af een rende achter de Wurmple aan. ‘Plusle! Waar ga je heen?’ riep Anna. Ook zei begon te rennen.

Na een tijdje stopte de Wurmple met weg glijden. Ze keek achterom en zag dat Plusle achter haar aan was gekomen. Gevolgd door Anna. Ze bleef wachten tot Anna en Plusle bij haar kwamen. ‘Waarom rende je achter de Wurmple aan?’ vroeg Anna. Plusle wees naar de Wurmple. De Wurmple zat bij een man. De man lag op de grond. ‘O, nee!’ riep Anna. Ze liep naar de man toe en begon hem door elkaar te schudden. ‘Huh…..’ kreunde de man. ‘Waar ben ik?’ ‘U bent in het Petalburg bos.’ zei Anna. De man schoot omhoog. ‘Mijn papieren?!? Waar zijn mijn papieren?’ schreeuwde hij. ‘Rustig!’ riep Anna. ‘Over welke papieren heeft u het?’ ‘Ik moest papieren van mijn baas meenemen in mijn tas.’ zei de man. ‘Wacht eens even! Waar is mijn tas?’ De man begon heen en weer te kijken. Hij stond op en begon als een gek te ijsberen. ‘Wat is er allemaal aan de hand meneer?’ vroeg Anna. ‘Ik ben mijn tas kwijt en daarin zitten allemaal belangrijke papieren!’ zei de man. ‘Moet ik u anders helpen met zoeken?’ vroeg Anna. ‘Nee!’ riep de man. ‘Dat is veel te gevaarlijk. Er lopen hier allemaal vreemde figuren rond. Straks raak je nog gewond.’ ‘Dat wil heus niet gebeuren. Ik heb Plusle bij me. Zij zou mij beschermen!’ zei Anna. ‘Oké.’ zei de man. ‘Help maar mee met zoeken. Mijn naam is trouwens Peter!’ zei Peter. ‘Mijn naam is Anna.’ Anna, Plusle, Wurmple en Peter liepen samen verder het bos in.

Na een tijdje kwamen ze aan bij een meer. Op het meer lag een bootje met een raar teken op de voorkant. ‘Wat is dat?’ vroeg Anna. Ze liep naar het bootje toe en begon het teken te inspecteren. ‘Ik heb dat teken vaker gezien!’ ‘Ik ook!’ zei Peter. ‘Ik weet alleen niet meer waar!’ Anna en Peter begonnen allebei diep na te denken. ‘Ik weet het weer!’ riep Peter. ‘Dit is het teken van team Aqua, een slechte organisatie.’ ‘Misschien heeft iemand van hun uw papieren afgepakt!’ zei Anna. ‘Dat zou niet al te best zijn!’ riep Peter. ‘We moeten ze zo snel mogelijk terug zien te krijgen!’ ‘Misschien is het beter als we blijven wachten totdat de leden van team Aqua terugkomen bij de boot.’ zei Anna. ‘Ja, laten we dat gaan doen.’ zei Peter.

Het duurde niet erg lang. Anna, Plusle, Wurmple en Peter zaten nog maar een half uur te wachten toen de leden van team Aqua terug kwamen. Tot hun verbazing was het er maar één. ‘Ik ga er wel op af!’ zei Anna. Anna liep naar de team Aqua man toe. ‘Hé!’ riep ze. ‘Wat moet jij met die tas?’ De man draaide zich om en keek verbaasd naar Anna. ‘Wie ben jij?’ zei hij. ‘En waarom bemoei je je met mijn zaken?’ ‘Ik ben Anna, en ik bemoei me met jouw zaken omdat u een vieze vuile dief bent!’ zei Anna. ‘Je bent wel brutaal voor een kleintje.’ zei het lid van team Aqua. Toen kwam ook Peter tevoorschijn. ‘Hé!’ zei Peter. ‘Ik ken jou! Jij hebt mijn tas met belangrijke papieren gestolen!’ ‘Oh, ik ging er van uit dat je geheugen wel kwijt was geraakt na die harde klap!’ zei het lid van team Aqua. ‘Nou, dan moet ik maar weer zorgen dat je bewusteloos raakt zodat ik weg kan glippen!’ Hij pakte een Poké-ball uit zijn tas. ‘Als je een Pokémon gevecht wil, kan je die krijgen!’ riep Anna. Het lid van team Aqua gebruikte een Poochyena, Anna wilde eerst Plusle gebruiken. Maar de Wurmple waar ze bijna over struikelde wilde graag vechten. Het gevecht begon! ‘Wurmple!’ riep Anna. ‘Wij gaan dit winnen!’ Anna liet Wurmple Tackle doen. De Tackle was raak en de Poochyena begon te wankelen. ‘Kom op Poochyena! Blijf volhouden!’ riep het lid van team Aqua. De Poochyena stond recht overeind. Het leek erop dat Wurmple het gevecht zou verliezen. Maar dat gebeurde niet. De Wurmple begon te gloeien. ‘Wat gebeurd er?’ riep Anna. ‘De Wurmple evolueert. Ze wil waarschijnlijk graag dit gevecht voor je winnen! Het klopte de Wurmple evolueerde in een Silcoon! ‘Oké Silcoon!’ riep Anna. ‘Wij gaan dit gevecht winnen!’ De Poochyena deed weer Tackle. Snel ontweek Silcoon de Tackle. Direct daarna deed zij zelf ook Tackle. De Poochyena werd vol geraakt en viel op de grond. Het team Aqua lid had verloren. Hij ging verbijsterd op de grond zitten. ‘Geef Peter zijn papieren terug!’ riep Anna. ‘Oké!’ zei het lid van team Aqua. Hij gaf Peters tas terug aan Peter. Nadat hij dat had gedaan riep hij snel weg. ‘Hé! Niet wegrennen!’ riep Anna. ‘Laat hem maar!’ zei Peter. ‘Ik wil je graag bedanken voor je hulp! En jou wil ik ook bedanken Silcoon. Jullie zijn samen een goed team!’ ‘Je hebt gelijk!’ zei Anna. ‘Silcoon? Heb je zin om met mij en mijn team verder te reizen?’ De Silcoon knikte. ‘Oké.’ zei Anna. Ze pakte een Poké-ball uit haar rugzak en hield hem voor Silcoon. Silcoon ging erin en nadat de Poké-ball drie keer had geschud had Anna de Silcoon gevangen. ‘Welkom bij mijn team!’ zei Anna. Ook Plusle keek blij naar de Poké-ball. ‘Ik ga maar weer eens verder.’ zei Peter. ‘Ja, ik ook!’ zei Anna. Nadat Anna en Peter afscheid van elkaar hadden genomen liepen ze allebei een andere kant op. ‘Zo Plusle, nu kunnen we weer verder gaan met onze reis naar Rustboro City.’ zei Anna. Plusle knikte en ze sprong op Anna’s schouder. ‘Wacht op mij!’ riep Peter. ‘Ik wil graag met je mee reizen naar Rustboro.’ ‘Is goed. Met zijn tweeën reizen is altijd gezelliger dan in je eentje.’ zei Anna. En zo vervolgden Anna, Plusle en Peter hun reis naar Rustboro City.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen