‘Anna, je Plusle is weer helemaal beter.’ zei zuster Joy. ‘Dankjewel.’ zei Anna. ‘Doe je voorzichtig?’ vroeg zuster Joy. ‘Zal ik doen riep Anna en ze liep het Pokémon center uit. ‘Ik ben zo blij dat je weer helemaal beter bent.’ zei Anna en ze begon haar Plusle te knuffelen. ‘Waar moeten we nu naartoe?’ vroeg ze. Ze liep naar een bord waar de kaart van Hoenn op stond. ‘We zijn nu hier.’ zei Anna en ze wees Oldale Town aan op de kaart. ‘En we moeten naar Petalburg City. Dan moeten we dus route 102 nemen. Maar eerst moeten we mijn fiets gaan halen.’ Anna liep samen met Plusle richting de plek waar ze die dag daarvoor hun fiets hadden neer gezet. Toen ze daar aankwamen zag Anna een oude bekende, het was Brian. ‘Je komt me erg bekend voor.’ zei Brian tegen Anna. ‘Ik weet het alweer. Jij bent dat groentje van het lab.’ Brian keek Anna spottend aan. Toen keek hij naar Plusle. ‘Is dit je eerste Pokémon?’ vroeg hij. ‘Ja.’ zei Anna. ‘En ik ben blij dat ik haar als partner heb.’ ‘Pff.’ zei Brian. ‘Dat kleintje is niks vergelijken met mijn Treecko.’ ‘Wat zei je?’ vroeg Anna boos. ‘Je hebt me wel gehoord.’ zei Brian. ‘Mijn Plusle is super sterk, ik zal het je bewijzen.’ zei Anna. ‘Wil je een Pokémon gevecht houden?’ ‘Oké, waarom ook niet, dan kan ik even trainen.’ zei Brian. En zo begon het gevecht tussen Brian en Anna. ‘Plusle, dit is ons eerste gevecht samen, en dit gevecht gaan we winnen.’ zei Anna. ‘We doen het in stijl!’ ‘Oké, dus jij kiest Plusle?’ vroeg Brian. ‘Dan kies ik Treecko.’ Brian gooide de Poké-ball, uit de Poké-ball kwam een Treecko. ‘Go Treecko, doe Stamp.’ ‘Snel Plusle, ontwijk de Stamp en doe Vonk!’ riep Anna. De Plusle ontweek de Stamp lenig en deed snel Spark. ‘Treecko, ontwijk de Spark en doe Stamp.’ riep Brian. En zo ging het gevecht nog een tijdje door. ‘Oké Treecko, nu! Doe snelle aanval!’ riep Brian. De snelle aanval was raak. Plusle viel op de grond. ‘Nee!’ riep Anna. ‘Ik heb verloren!’ Anna rende naar haar Plusle toe en pakte haar van de grond. ‘Je hebt goed gevochten.’ zei Anna. De Plusle knikte. ‘Je bent een sterke trainer.’ zei Anna. ‘Dankjewel.’ zei Brian. ‘Jij ook.’ Brian liep weg. ‘Zullen we verder gaan?’ vroeg Anna aan haar Plusle. Plusle knikte ja. Anna pakte haar fiets, stopte Plusle in het mandje en fietste weg, naar route 102.

Toen Anna en Plusle op route 102 aankwamen. Was het al rond de middag. ‘Ik ben moe.’ zei Anna. ‘Zullen we stoppen zodat we kunnen lunchen?’ Plusle sprong uit het mandje en knikte ja. Anna pakte een broodje uit haar tas en stopte voor Plusle wat Pokémon brokken in een bakje. Plusle begon het bakje rustig leeg te eten terwijl Anna haar broodje op ging eten. Vanuit de bosjes werden ze begluurd door een wilde Pokémon. Deze Pokémon had ook wel zin in wat eten. Anna merkte de Pokémon op. ‘Welke Pokémon is dat?’ vroeg Anna. Ze pakte haar Pokédex. Haar Pokédex zei: ‘Ralts, de gevoelens Pokémon. Ralts is de voor evolutie van Kirlia. Het kan de horens op zijn hoofd gebruiken om de emoties van mensen te lezen. Ralts toont zich zelden voor de mens, alleen wanneer haar zintuigen positief of gelukkige gevoelens voelt.’ ‘Ik ga haar vangen.’ zei Anna. Anna pakte nog wat Pokémon brokken. Ze liep rustig naar de Ralts toe om de Pokémon brokken te geven. De Ralts keek naar Anna. Toen keek de Ralts naar de brokken. Rustig liep ze naar Anna toe. Ze Pakte een brokje uit Anna’s hand en stopte het in haar mond. ‘Vind je het lekker?’ vroeg Anna. De Ralts zei iets alleen Anna kon het niet verstaan. Het enige wat Anna wist was dat het vrolijk klonk. ‘Heb je zin in nog een brokje?’ vroeg Anna. De Ralts knikte. Anna gaf Ralts nog een brokje. Terwijl de Ralts het tweede brokje op zat te eten pakte Anna snel een Poké-ball uit haar tas. Ze gooide de Poké-ball naar de Ralts toe. De Ralts ging de Poké-ball in. Na drie keer schudden was de Poké-ball stil. ‘Heb ik haar gevangen?’ vroeg Anna. Plusle knikte. ‘Ik heb haar gevangen!’ zei Anna blij. Anna liep naar de Poké-ball toe en pakte hem van de grond. ‘Welkom bij het team.’ zei Anna tegen de Ralts in de Poké-ball. ‘Wacht! Misschien wil je Plusle wel ontmoeten.’ Anna haalde Ralts uit haar Poké-ball. De Ralts liep naar Plusle toe en begon met Plusle te praten. Het nadeel was dat Anna er niks van verstond. Maar het leek erop dat Plusle en Ralts het wel goed met elkaar konden vinden. Anna pakte haar broodje. Ze begon het broodje op de eten. Ook Plusle en Ralts gingen verder met eten.

Na een tijdje waren Anna, Plusle en Ralts uitgegeten. ‘Laten we verder gaan.’ zei Anna. Anna deed de Ralts terug in haar Poké-ball. Plusle sprong in het bakje voorop Anna’s fiets. Anna pakte haar fiets en fietste weg. Ze fietsten langs allemaal verschillende Pokémon. Op gegeven moment zag Anna een Zigzagoon. ‘Welke Pokémon is dat?’ vroeg Anna zich af. Ze pakte haar Pokédex en hield hem omhoog. ‘Zigzagoon, de kleine wasbeer Pokémon. Zigzagoon is zeer nieuwsgierig. Zigzagoon zigzagt tussen de dingen door die hem interesseren.’ zei de Pokédex. ‘Ik hoef die Pokémon niet, laten we verder gaan.’ Nadat Anna dat had gezegd werd de Zigzagoon heel erg verdrietig. Anna probeerde weg te fietsen maar reed over een steen en viel om. Uit haar tas rolde een Poké-ball. De wilde Zigzagoon rende naar de Poké-ball toe. Hij raakte de Poké-ball aan en ving zichzelf in Anna’s Poké-ball. ‘Nee!’ riep Anna. ‘Dat was niet de bedoeling.’ Anna liep naar de Poké-ball en pakte hem van de grond. ‘Ach, nu ik je toch heb gevangen kan ik je net zo goed gaan trainen tot een hele sterke Pokémon. Ik kan ook Ralts gaan trainen. Kom er allebei maar uit.’ Uit de Poké-Balls kwamen Zigzagoon en Ralts. ‘Jullie weten het misschien nog niet, maar ik wil een beroemde Coördinator worden. Zouden jullie me daarbij willen helpen?’ De Ralts en de Zigzagoon knikten allebei ja. ‘Zullen we dan nu gaan trainen?’ vroeg Anna aan hun beide. Weer knikten ze allebei ja. Zo begonnen Anna, Plusle, Ralts en Zigzagoon met trainen. Na een tijdje waren ze uitgetraind, Zigzagoon had de nieuwe aanval Headbutt geleerd, Ralts had de nieuwe aanval Confusion geleerd en Plusle had nog geen nieuwe aanval geleerd. ‘We hebben genoeg getraind voor vandaag.’ zei Anna. ‘Laten we een nachtje gaan slapen en morgen verder reizen.’ Anna pakte haar slaapzak uit haar tas. Samen met Plusle, Ralts en Zigzagoon zette ze een tent op. Nadat ze de tent ophadden gezet ging Anna voor haarzelf soep opwarmen en gaf ze haar Pokémon wat Pokémon brokjes. Toen iedereen zijn / haar eten ophad gingen ze allemaal slapen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen