Chapter 24
Reacties:
Hij pakte de brief aan en liet Violet binnen. Ze ging op de stoel tegen over het kantoor zitten en staarde voor zich uit. Ze had diepe wallen onder haar ogen.
Hij opende de envelop en las het briefje:
Hallo Severus Snape, hoofd van Slytherin,
Hierbij stuur ik u deze brief, gebracht door Violet Prince,
met de mededeling dat de leerlinge de klas is uitegstuurd,
omdat zij sliep tijdens de les.
Ik laat het vanaf hier aan u over,
Minerva McGonnagall, hoofd van Gryffindor en plaatsvervangend schoolhoofd.
Hij zuchtte, ze moest dat er altijd achter zetten. Hij wist dat ze plaatsvervangend schoolhoofd was.
'Violet, waarom sliep je tijdens de les?' Hij keek naar het meisje wat aan het knikkebollen was. Toen hij de vraag stelde schrok ze op en keek hem vermoeid aan.
'Al die kinderen dromen, dat is hetzelfde als gedachtes, ze beleven het allemaal in hun hoofd,' zei ze zacht.
'Dus je hebt niet geslapen?' vroeg hij.
Violet schudde haar hoofd en legde haar hoofd, met gesloten ogen, tegen de rugleuning van de stoel. Hij was van plan haar naar haar kamer te brengen en de leraren op de hoogte te brengen dat ze die dag afwezig was, toen er op de deur werd geklopt. Hij deed open en zag Dumbledore staan. 'Albus, wat is er?'
'Aangezien Violet de gedachtes blokkeren nog niet onder de knie heeft, heb ik besloten haar een eigen kamer te geven. Een die beschermd is tegen de gedavhtes met helemmoeilijk magie. Ik heb hem al af. Ik had zo'n vermoeden dat ze al weinig had geslapen, ik heb namelijk de grootmoeder van Victoria gekend, die had hetzelfde probleem, alleen was ik toen een klein jongetje en zij al rond de 20. Ze vertelde me over haar speciale kamer die ze had op Hogwarts.' Dumbledore stapte de kamer in en keek naar Violet, die in slaap was gevallen.
'Zullen we haar maar naar de kamer brengen? Hij is gewoon bij de meisjesvertrekken in The Slytherin Dungeons, geen zorgen,' zei Dumbledore.
Hij was even stil, maar knikte toen en tilde Violet op. Die werd even verbaasd wakker en viel toen weer in slaap.
De kamer was een mooie ruime kamer met een bureau. Haar hutkoffer stond al naast het bed. Op de deur van de kamer stond; Violet Prince. Ook stond er een kast in de kamer.
'Hier kan ze haar kleding opbergen, en bij het bureau kan ze huiswerk maken. Ik trek haar niet voor door haar zoveel ruimte te geven, alleen het is een speciaal kind en zulke mensen hebben soms ruimte nodig om rustig te zijn en te blijven. Want hoe zou jij je voelen als je telkend gestoord werd door gedachtes die in je hoofd zoemen en je ook nog in een kleine kamer sliep.' Dumbledore keek naar buiten door het raam. De vensterbank was zo ruim dat er twee mensen konden zitten.
Hij legde Violet in bed, nadat hij haar schoenen uit had gedaan en haar rokje en trui had uitgedaan, waardoor ze in een legging en overhemd in het bed lag. Hij legde de deken over haar hoofd en keek in de hutkoffer of ze toevallig haar beer mee had genomen. Ze had wel zoiets gezegd toen ze in ging pakken voor school. Hij zag Bommel bovenop de andere spullen liggen en legde hem naast haar in het bed. Het was stil en hij dacht over Dumbledore's vraag na. Over hoe hij zich zou voelen als het deuk was in zijn hoofd en hij in een kleine ruimte zat.
'Ik zou me niet prettig voelen,' zei hij.
Dumbledore keek hem verbaasd aan. 'Sorry?'
'Over uw vraag, hoe ik me dan zou voelen.'
'Ooh jah, het was niet echt een vraag waar ik een antwoord op verwachtte, maar je hebt wel gelijk. Draco kan ook de kamer in, maar alleen met toestemming van Violet. Zij begrijpen elkaar zonder woorden. En jij kan natuurlijk de kamer in, maar jij bent ook hoofd van de afdeling,' zei Dumbledore.
Hij knikte begrijpend en keek naar het meisje wat hij bijna haar hele leven had opgevoed, in de vakanties enzo. Ze zat nu al op Hogwarts, ze zou zeven jaar les volgen en dan, als alles dan nog steeds hetzelfde was, trouwen met Draco en hem alleen in Weverseind achter laten.
'Severus? Zullen we haar laten slapen?' vroeg Dumbledore.
'Sorry? Oh ja, natuurlijk.' Hij volgde Dumbledore de kamer uit en keek nog een keer naar haar voor hij de deur dichtdeed. Één ding wist hij zeker, hij hield zielsveel van haar.
Reageer (1)
Ahh, hopelijk krijgt Violet het snel onder controle dan maar
8 jaar geleden