Natuurlijk moet dan ook Jacco als een
spear(ow) een pokémon vangen!

Tim en Jacco lopen door het Viridian Forest. Tims Rattata en Squirtle houden een schijn gevechtje. “Nu Rattata doe je beet!” Rattata rent op Squirtle af en probeert het te bijten. “Squirtle ontwijk!” Squirtle bukt en Rattata springt over Squirtle heen. Jacco zit een beetje te mokken op en steen. Had hij ook maar een pokémon gevangen. Hij kijkt naar het gevechtje van Rattata en Squirtle. Charmander komt uit zijn pokebal en zegt zacht: “Char..charmander.” Jacco knikt en zucht. Plots vliegen er drie Pidgey op in de verte Een stuk of drie grote metalen slangen achtervolgen ze en zuigen zich vast op de ruggen van de vogels en ze worden hard handig weer naar beneden betrokken. Snel laat Tim Rattata terug keren en ze rennen door de bossen naar de plek waar een groot gerammel te horen is. Ze springen over boom stammen door bosjes en ze zien een grote kooi van drie bij drie staan er zitten een jammerende Bulbasaur Mankey en Pidgeotto in en de drie Pidgey in. Een jongen net zo oud als hun rammelt aan de stalen stangen in de hoop er ietwat beweging in te krijgen. “Hé wie doet nou zo iets!” zegt Jacco verontwaardigd. Plots klinkt er vanaf een grote helikoter boven op de kooi: “Wie denk je? Nu Parasect Machop haal ze uit te weg!” Jacco wordt tegen de grond geslagen door een sterke Karate slag tegen zijn kaak. Plots schiet er in een korte flits iets zilvers voorbij en de Charmander en de Squirtle van Tim en Jacco worden hard in de grote kooi gespoten. “Oja?” zegt Tim. “Dat is niet de enige nu Rattata!” Maar nog voor dat Rattata uit de rode straal van de pokebal met beide benen op de grond staat is hij al weer met een metalen buis de kooi ingespoten. Plots roepen de pokemon van de jongen, Tim en Jacco wat. Tientallen Pokemon van Beedril tot Zubat allemaal verschijnen ze uit de bossen struiken en stenen. Ze vuren allen sterke aanvallen af. Maar de aanvallen worden opgezogen en in de kooi er weer uit gespoten zodat alle pokemon in de kooi moeten weg duiken om niet het loodje te leggen. En plots schieten de zuigende monsters op de pokemon af en stuk voor stukken worden ze ruw de kooi in gespoten. Plots beginnen de wieken van de helikopter op de kooi te draaien en al ronkend met kooi en al stijgt de helikopter op en hij vliegt weg. Maar dat laat de jongen niet toe. Hij springt naar de kooi en hangt aan een van de stangen. Tim springt er achter aan en bungeld aan het been van de jongen. Jacco springt ook en bungelt aan Tims been zo vliegen ze zonder te weten waar naar toe.

Als ze een tijdje aan het hangen zijn probeert de jongen zich op te trekken en Tim met Jacco aan zijn been hangt nu aan de stangen en de jongen klautert op de kooi. En de jongen helpt Jacco en Tim op de kooi. “Hé hoe heet je eigenlijk?” vraagt Tim. “Andrew” zegt Andrew kort en ze sluipen naar de helikopter die vast zit op de kooi. Jacco rukt de deur open en pakt de twee pokeballen van Rubens riem en gooit ze achterover waar Andrew ze op vangt. Jacco geeft Ruben een duw en Tim doet snel de deur open en Ruben rolt met een klap op de kooi. Tim plakt hem snel vast met een rolletje tape. Jacco probeert te vliegen met de helikopter “He Tim kom even helpen we gaan een beetje naar beneden.” Tim schud zijn hoofd en plakt nog tientallen strepen tape over Ruben tot er geen tape meer is. Langzaam land met wel wat hobbels en bobbels op de grond. Alleen bij de laatste hobbel rollen Rubens pokébals uit Andrews armen en Ze vallen langzaam op de grond. De Parasect en Machop van Ruben verschijnen. Andrew, Tim en Jacco worden hardhandig van de kooi getrapt en vallen in de modderige grond. Intussen heeft Parasect met zijn scharen Ruben los gekregen en de metalen slangen zoeven intussen weer richting een paar pokemon. Zo ook richting een kleine jonge Spearow. Jacco springt voor de Spearow en de metalen slang stopt en probeert om Jacco heen te komen. Snel grijpt Jacco de metalen slang en plots krijgt hij een idee. “Spearow als je wervelwind kan doe dan je wervelwind op onze pokemon en de pokemon van Andrew!” Een sterke wervel wind van Spearows vleugels waait door de spaken van de kooi en De pokemon worden terug hun Pokeballs dus uit de kooi geblazen. “Snel Bulbasaur doe je mes blad!” In een flits maken een paar scherpen bladeren het mogelijk dat met een stevige duw een maar spaken eruit vallen en alle wilde pokemon vliegen rond de kooi. “En nu het einde.” Zeggen ze tegelijker tijd. “Ember! Bubbel! Mesblad! Snelle aanval! Donderslag! stalen vleugel!” Spearow maakt een zijwaartse beweging om een wervel wind te doen maar raakt per ongeluk een van de Pokeballs aan Jacco’s riem en wordt er in op gesloten. Jacco grijnst en werpt ook zijn pokebal op. “Spearow gebruik je Wervel wind!” Alle aanvallen van alle kanten schieten op de helikopter af en een geweldige explosie met talloze licht flitsen doet de kinderen en pokemon een tijdje verblinden. Als ze weer kunnen kijken is de helikopter en de kooi weg. Alleen de achterste propeller ligt er nog die rond tolt en uiteindelijk stopt waardoor pas goed te zien is dat hij zwart geblakerd is. De kinderen knikken en lopen door.

“Hé eh Andrew? Waar ga jij eigenlijk naar toe.” Vraagt Tim een tijdje na de explosie. “Ik ga naar Pewter city.” Antwoord Andrew. “Oh zegt Jacco wij maken eerst een tussen stop in Viridian voor het Contest. En dan heb jij waarschijnlijk al de gym verslagen en ga je naar Cerulean city voor de tweede badge.” Zegt Jacco een beetje teleurgesteld. “Nou” zegt Andrew “Dan eindigt het hier.” Ze zwaaien elkaar uit en gaan weer verder met hun eigen tocht. Hun tocht naar roem en glorie….

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen