Deel twee van het eerste deel. Charmander... Dit keer lees je maar zelf!

Maar Squirtle pakt net mis en Charmander valt verder de diepte in. Plots schiet er een grote schim over het water die veel water omhoog doet spatten en Charmander oppakt. De schim schiet hoog naar boven en raast Tim en Jacco voorbij de lucht in. Dat maakt een sterke windvlaag en Squirtle houdt zich goed vast aan de broek van Tim. Tim en Jacco kunnen niet goed zien wat het is tot het naast hun land. Het is een grote vogel met een Charmander op zijn rug, Charmander springt gelijk in Jacco’s armen en Pidgeot roept:”Pidgeot! Pidgeot Pidgeot!” Jacco geeft Charmander een aai over zijn hoofd en Jacco bedankt hem ”Heel erg bedankt Pidgeot en een goed leven dat verdien je!” Tim pakt zijn pokédex en houdt hem bij Pidgeot “Pidgeot een evolutie van Pidgeotto hij kan pijlsnel een afstand van anderhalve kilometer afleggen” Pidgeot knikt en schiet weg. Ze kunnen nog net zien dat er klein stukje van de langste veer van de rechtervleugel van de Pidgeot af is De twee jongens lopen samen met hun pokémon in gedachte door het bos. Ze wandelen rustig en kijken naar de mooie pokémon als Metapod, Butterfree en vele andere. Plots zagen ze een jongen voorbij lopen Hij had een pet op en wat posters in zijn hand. De jongen liep naar de twee kinderen toe en liet de poster zien er stond op Wie vind Pidgeot?. Er stond daar onder een foto van een Pidgeot met een klein stukje van de uiterste veer van zijn rechtervleugel af is Jacco kijkt naar Tim: “Denk jij wat ik denk?”

Er scheurt een Jeep door de bossen met de jongen achter het stuur en Jacco en Tim achterin. “Waar was het nou?” vraagt de jongen. “Ehm hier bij dat meer” zegt Tim. Dan komt er nog een jeep aanrijden. De jongen schud zijn hoofd en zegt: ”O nee Ruben geef jij het dan ook nooit op” Tim kijkt op en zegt ”Ehem welke Ruben?” De jongen kijkt op en zegt: “Dit antwoord bestaat simpel weg uit drie delen: Pokémon jager, slecht, en blijven we hier wachten tot Pidgeot word meegenomen of gaan we hem nog tegen houden!” Tim kijkt verbaasd en Jacco schatert het uit. Beide jongens werpen een pokébal: “Gaan Squirtle” uit de ene pokébal komt Squirtle die voor Tim gaat staan, “En jij ook Charmander!”Uit de ander pokébal komt Charmander. Ook Ruben gooit twee pokéballs en daaruit komen een Parasect en een Machop. Ondertussen richt hij met iets wat op een pistool lijkt op Pidgeot. Er schiet een net uit en Pidgeot komt er in vast te zitten. Ruben grijnst en zegt: “Als jullie winnen krijgen de Pidgeot, als ik win is de Pidgeot en jullie Charmander en Squirtle van mij”Voor dat een van hun er over naar kan denken roept Jacco al: ”Deal!” maar eerst wil ik weten wat je inzet Hij pakt samen met Tim zijn pokédex en de pokédex van Jacco zegt: “Machop zijn lijf bestaat uit sterke spieren de sterkste aanval van deze Machop is karate slag” Jacco slikt. Uit Tims pokédex komt: ”Parasect de pokémon met een paddenstoel op zijn rug tijdens gevechten laat hij giftige sporen vrij die uit zijn paddenstoel komen.” Ook Tim slikt. Squirtle “doe je bubbel!” “Charmander rook gordijn.” De bubbels die het zonlicht weerkaatsen zorgen er voor dat Ruben niks kan zien. En het rook gordijn zorgt daar nog meer voor. “Dril boor en daarna dappere vogel.” Klinkt er zacht. Plots klinkt er een scheur en Parasect en Machop vliegen uitgeschakeld door de lucht. Pidgeot scheurt door de rook wolk en Tim en Jacco kijken met glinsterende ogen naar de grote vogel pokémon. “Nu..” Plots keren de pokemon van Ruben terug. Hij slaat op de vlucht! “Snel Hyperstraal en Wervelwind!” Pidgeot vuurt een brede fel oranje straal af die de Auto in ramt en laat exploderen met een gigantische rookwolk Ruben vliegt naar achteren en knalt tegen een steen. Pidgeot klapt met zijn grote vleugels en Ruben en de ontplofte auto vlogen door lucht tot ze uit het zicht verdwenen.

Even later zitten Tim, Jacco en de jongen aan tafel in een café. “Maar jongens gaan jullie nog iets doen aan Gyms of wedstrijden?” vraagt de jongen. “Gyms?” vraagt Jacco. “Wedstrijden?” vraagt Tim. De jongen schudt lacherig zijn hoofd. “Haha leuke grap. Of meen je het?” “We menen het!” zegt Jacco op een iets hardere toon. “Ehm oké” zegt de jongen. “Bij de gyms ga je stad naar stad om ‘gyms’ hele sterke trainers met een bepaald type pokemon te verslaan. Als je acht Badges hebt. Badges zijn een soort kleine medailles zonder touwtje in een bijpassende vorm. Dus als je die hebt kun je naar de league waar doormiddel van pokemon gevechten uit wordt gevochten wie de beste is…” Tim is even stil. Dat lijkt hem wel wat. De jongen schraapte zijn keel en sprak door: “Een wedstrijd bestaat uit twee delen. Het eerste deel de Appeal ronde laat je je pokemon door middel van aanvallen schitteren en toon je hoe goed verzorgt en mooi hij of zij is bepaald door een jury. Als je door bent naar de volgende ronde hoe je gevechten en de verliezer valt af tot de finale en wie wint krijgt een lintje. Heb je vijf lintjes mag je naar het Grand festival deze werkt het zelfde als een normale wedstrijd.” Jacco grijnst. Dat is echt iets voor hem. Tim en Jacco staan gelijk op enz zeggen: “Waar kunnen we ons aanmelden?” De jongen glimlacht en zegt. “In elk pokemon center tot zo’n beetje over drie minuten.” Snel pakken Jacco en Tim hun spullen en rennen het pokémon center in. Een minuutje of wat minder later lopen ze al weer naar buiten. Maar de jongen is nergens in geen velden of wegen te bekennen. “Tja” zegt Jacco. “Dan gaan we maar.” En ze stappen richting het pad waar op staat. Viridian city: 5 km…

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen