Hoofdstuk: 1 Een Pidgeotastische Pidgeot!
Rustig zitten een paar Pidgey wat zaden weg te pikken van het eenzame fietspad dat er eenzaam en verlaten bij ligt. Het fietspad ligt in een mooi maar diep bos dat je door de bomen nog geen tien meter ver kan kijken. Hier en daar gluurt een Bellsprout of een Oddish vanachter de bomen. Het lijkt vredig en rustig. Plots scheuren enkele gierende banden de bocht om en het grind vliegt door de lucht. De Pidgey vliegen gouw weg en de Bellsprout en de Oddish verstoppen zich. Twee niet al te mooie fietsen scheuren over het fietspad zonder om te kijken naar de natuur. Op de ene fiets zit Tim een niet al te stoere jongen met een jack aan hij heeft een petje met Pokémon erop op de ander fiets zit Jacco de beste vriend van Tim die heeft een pet met een pokébal erop. Samen schuren ze over een heuveltje de stad in ze racen door de straten. Ze rijden bijna een oude dame omver maar weten het net te ontwijken. Daarna rijden ze ietsje harder voor de veiligheid. In de verte is het lab van de beroemde professor Oak. Ze drukken keihard op hun remmen en de fietsbanden gieren terwijl grind om hun oren vliegt. Ze springen van hun fiets die kletterend op de grond valt. Ze rennen naar de deur en duwen deze met veel geweld open en kijken vol vreugde naar het plateau met daarop twee pokébals. Ze zien net een meisje weg lopen met een Bulbasaur. Dus voor hun blijven er nog een Squirtle en een Charmander over. Wie zal de Charmander nemen en wie zal de Squirtle nemen? Dat en meer in het eerste hoofdstuk van De reis naar roem en glorieDe twee blijven staren de pokébals. Professor Oak knikt en zegt: “Kiezen jullie je pokémon maar Jacco jij mag als eerste” Jacco word vrolijk en pakt een van de pokébals er staat een klein vlammetje op wat staat voor vuur. Uit de pokébal komt een rode straal en er komt een Charmander uit die vrolijk roept: “Char, charmander!” Professor Oak knikt en geeft de pokébal met de druppel erop aan Tim. Ook hier komt een rode straal uit een kleine Squirtle pakt gelijk Tims broekpijp vast en zegt “Squirtle, squirt” De twee jongens kijken naar elkaars pokémon en naar hun eigen pokémon en ze lopen vrolijk naar buiten
“Tot ziens professor Oak!” is het laatste wat ze zeggen. Vrolijk lopen ze naar buiten Jacco grijnst en pakt zijn gloednieuwe pokédex en strijkt met zijn hand over zijn pokébals. Hij houd zijn pokédex boven de Squirtle van Tim: “Squirtle deze kleine pokémon kan zijn nek in zijn schild terugtrekken en met uiterste precisie een serie aanvallen te water kan afschieten zijn stoten kunnen hard aankomen. Aanvallen: tackle, staartzwiep en bubbel” Squirtle grinnikte en laten enkele bellen uit zijn mond komen die om een boom kapot springen. Vervolgens houd Jacco zijn pokédex boven zijn eigen Charmander: “Charmander de vlam op zijn staart brand al sinds zijn geboorte er word gezegd dat Charmander overlijd als de vlam dooft. Aanvallen: “krab, sintel en rookgordijn” Charmander haalt zijn arm naar achteren en slaat met een sterke beweging een paar grote krassen in een ander boom. Tim zegt: “Ze zijn al ongelofelijk sterk maar toch zullen ze wel is getraind moeten worden. Kom we gaan dat steegje in bij dat natuur reservaat het schijnt er prachtig te zijn.” Ze lopen verder tot ze een bord tegenkomen het ziet er oud uit en er zitten wat krassen op maar een belangrijk ding is goed te lezen: Betreden op eigen risico. Maar Tim en Jacco letten er niet echt op. Ze lopen door het diepe bos en zien in verte een groepje Nidoran lopen van voren lopen een Nidorina en een Nidorino. Hun pokédex hebben ze niet echt nodig. In de achtertuin van Jacco zaten zo vaak Nidoran en hun evoluties. Ze lopen nog wat rond. Na een tijdje beginnen ze met de trainen. De plek is een platte rots die een beetje uitsteekt aan de randen is wat lage begroeiing Aan de kant waar ze niet vandaan komen is zulke hoge struik begroeiing dat ze niet kunnen zien wat er verder komt. Maar het is een uitstekende plek. “Jacco” zegt Tim “Ik wil dit al heel lang vragen... Ik daag je uit… Voor een gevecht!” Jacco en Tim lachen en Squirtle Charmander staan al tegen over elkaar “Oké jij bent in het nadeel dus jij mag beginnen.” Jacco knikt en hij kijkt naar Charmander: “Rook gordijn!” Charmander haalt diep adem en blaast een grote rook wolk uit zijn bek. Squirtle ziet nu niks meer en kan dus niet weten waar Charmander is. Jacco grijnst en zegt: “Krab aanval Charmander!” Charmander springt via een boom de lucht in en haal zijn arm uit naar achter. Vervolgens slaat hij met een snoeiharde beweging richting Squirtle die een harde slag krijgt en achterwaarts tegen een boom vliegt. Squirtle kan nog maar net opstaan en Tim zegt ”Squirtle, nu is het onze beurt doe je bubbel!” Squirtle vuurt een paar glanzende bubbels af richt Charmander. Charmander kijkt angstig maar Tim weet er wel wat op. ”Charmander doe je krab tegen de bellen” Charmander haalt uit naar de bellen en slaat ze kapot. “Tackle” zegt Tim en Squirtle schiet als een kanonskogel richting Charmander die krijgt een flinke klap in zijn maag en beiden pokémon rollen stoeiend door de struiken. Tim en Jacco halen lacherig wat struiken weg maar toen schrokken ze en ze kropen snel achteruit. Het was een grote klif met daar onder. Een snelle stroming van water. Jacco viel bijna flauw. Hij en Tim waren niet vergeten wat de pokédex zei. Tim was de eerste die wat wist te doen: “Squirtle maak een grote bubbel en vlieg daarmee samen met Charmander weer mee omhoog” Squirtle raakte bijna het water aan terwijl Charmander nog een weg van ruim tien meter moest afleggen, dus had Squirtle lang genoeg de tijd om een grote bel te blazen en naar boven te zweven. Squirtle reikte zijn ene pootje uit om Charmander te pakken. Zal het Squirtle lukken het leven te redden van Charmander, of loop het spannende avontuur van Jacco en Charmander al zo gouw aan een einde? Dat en meer in deel twee van hoofdstuk 1 De Pidgeotastische Pidgeot!
Er zijn nog geen reacties.